Vraag

Geblokkeerde SIM kaart

  • 14 December 2020
  • 48 reacties
  • 3111 Bekeken


Toon eerste bericht

48 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV 

Kan je deze link eens bekijken ?

Een gsm in MyProximus toevoegen - YouTube

zie je verder al je andere producten ? 

groeten,

Tina

 

Reputatie 7
Badge +3

@jschrauwen 

het spijt ons, maar ook via deze weg is het niet meer mogelijk een kaart te heractiveren.

Excuses

vriendelijke groeten

Tina

Oude nummer 0476xxxx25,  15 euro herladen op 21/12/2023 om 20u25

Nieuwe nummer 0477xxxx48

Reputatie 7
Badge +3

@AenM Ik heb 15 EUR opgeladen op het nieuwe nummer 0477xxxx48 Groetjes,Joel

Kan iemand mij ook helpen. Proximus zegt dat mijn nummer uit hun systeem is. Ik heb dit nummer echt nodig mijn nummer is 0476280847

Ter info: maandag komt er terug iemand van PX zelf, terug langs op het forum.

Ik zie dat het mogelijk is om een geblokkeerde simkaart te heractiveren.
Welke stappen moet ik hiervoor ondernemen?

Alvast bedankt

@tina.b 

Ik heb enkel deze Pay&Go kaart van Proximus, dus dat was het enige product dat ik in MyProximus staan had en nu heb ik dus niets meer staan (zie screenshot hieronder)

Wanneer ik op “Profiel vervolledigen” klik, dan kom ik op volgende pagina:

En volgende melding krijg ik wanneer ik mijn Pay&Go nummer probeer te registreren:

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat er vandaag geen Proximus-medewerkers meer actief zullen zijn op dit forum

Blijkbaar is uw P&G nr vermeld in bovenstaand bericht (u kunt nog wijzigingen aanbrengen binnen het uur via “...” - onderaan rechts aan uw bericht)

 

Blijkbaar zou u doorgeschakeld worden “naar de correcte pagina en zou u uw nr opnieuw moeten invoeren” indien dit niet het geval is vermoed ik dat

Proximus het oude account MyPx voor deze P&G dient te schrappen (indien dit niet gebeurd zou zijn)

u het betrokken P&G nr indien nog niet opnieuw gedaan eerst dient te identificeren/registreren via e-id

u een nieuw account MyPx voor deze P&G dient te creëren

Succes

 

Reputatie 7
Badge +3

@HeidiVDB 

waarom werd de simkaart geblokkeerd ?

indien het gaat om een herlading die te laat werd gedaan, moeten we je teleurstellen.

De betrokken dienst geeft hiervoor geen toestemming/mogelijkheid meer.

vriendelijke groeten

Tina

Het komt inderdaad door te laat te herladen. 

Bedankt voor de reactie

Reputatie 7
Badge +3

@HeidiVDB 

excuses dat we je nu niet kunnen helpen.

groeten

Tina

Update 2:

Zonet is er de melding ‘Registratie SIM-kaart mislukt’ op mijn telefoon gekomen en nu heb ik geen service meer (tot hiervoor gaf die nog gewoon Proximus aan als verbonden netwerk).

Daarnaast heb ik ook nog geen enkele communicatie ontvangen van een dossieerbeheerder in verband met bovenstaand dossier.

Groeten,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV Heb je al geprobeerd via een andere browser? Heb je cookies en surfgeschiedenis al eens verwijderd? Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Nan She  Helaas het is zoals de medewerkers zeggen dit is niet mogelijk te heractiveren.

Blijkbaar is uw P&G nr vermeld in bovenstaand bericht (u kunt nog wijzigingen aanbrengen binnen het uur via “...” - onderaan rechts aan uw bericht) => persoonlijk geen probleem mee, maar indien dit tegen de forumregels ingaat, zal ik deze wel verwijderen.

Proximus het oude account MyPx voor deze P&G dient te schrappen (indien dit niet gebeurd zou zijn) => het account bestaat nog, want daarmee ben ik ingelogd ...

u het betrokken P&G nr indien nog niet opnieuw gedaan eerst dient te identificeren/registreren via e-id => mijn kaart is opnieuw geïdentificeerd (via overschrijving), dus het is een geldige nummer/SIM

u een nieuw account MyPx voor deze P&G dient te creëren => zou ik graag doen, maar dan met  mijn zelfde e-mail adres, wat momenteel niet kan, want die account bestaat nog ...

 

@M_016 Mijn antwoorden hierboven, in het groen ;-)

@JohanDV Heb je al geprobeerd via een andere browser? Heb je cookies en surfgeschiedenis al eens verwijderd? Groetjes, Antonella


@AntonellaD 

Ik heb het intussen via Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox en zelfs Microsoft Internet Explorer geprobeerd, met geschiedenis, zonder geschiedenis, met cookies, zonder cookies, deze geven allemaal hetzelfde resultaat…

Ik vermoed dat er gewoon iets corrupt is aan mijn account. Als jullie deze kunnen verwijderen zodat ik deze opnieuw kan aanmaken, met hetzelfde e-mail adres, is dat voor mij ook zeker OK;-)

Groeten,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@Steyt Vanessa  Ik veronderstel dat dit gaat over het gsm nummer eindigend op 16 dat ik heb kunnen terugvinden? Ik heb hiervoor dossier 47041602 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Groetjes, Antonella

Update:

Ik heb al telefonisch contact opgenomen met de helpdesk en daar zeggen ze me dat er niets meer aan te doen is en dat het nummer pas terug beschikbaar is binnen 3 maand…

Maar aangezien ik hier op het forum zie dat er wel nog oplossingen voor zijn, is er dan ook ergens een indicatie wanneer er hier een Proximus medewerker gaat naar kijken?

Dit nummer is ook gelinkt aan een alarmcentrale en het zou zeer interessant zijn om hier voor de feestdagen een oplossing voor te hebben.

Alvast bedankt!

Johan

 

Op 27 september 2023 kreeg ik de foutmelding ´Het oproepnummer is niet correct. Voer een geldig oproepnummer in...´ bij het willen afrekenen van herlaadbeurd Pay&Go-kaart/-nummer. 

Proximus Pay&Go-kaart/-nummer van neefje geblokkeerd omdat kaart niet binnen het jaar herladen is geweest. 

Het deblokkeren met procedure ´IDENT´ e.d. lukte voor geen meter.

Gevolg : nieuwe Pay&Go-kaart/-nummer gekocht. Alles aangepast in zijn mobiel + nieuwe nummer doorgestuurd naar zijn contacten ed.

Gisteren 23-12-2023 vroeg mijn neefje wederom zijn kaart te herladen. 

Zonder te beseffen dat ik de aanpassing van zijn nieuw nummer in mijn mobiel niet uitgevoerd had, gaf ik bij de herlaadbeurd dus zijn oud nummer in, maar nu kreeg ik jammer genoeg géén foutmelding bij het afrekenen.

Ik ontving een bevestiging van de herlaadbeurd via mijn Proximus-account + het bedrag is van mijn rekening afgegaan. 

Mijn neefje informeerde vandaag naar de herlaadbeurd, waardoor ik onmiddellijk naar zijn oud nummer gebeld heb en volgende melding kreeg ´ het nummer dat u gevormd heeft, is momenteel verstoord´.  

Het zou heel jammer zijn dat wij beide hier dupe van zijn, dus ik hoop dat hier een oplossing voor gevonden kan worden..

@AenM

Omdat de PX forummedewerkers je zouden kunnen verder helpen, als ze a.s. dinsdag de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden (bvb het oud nummer en het nieuw nummer waarover het probleem gaat enz.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

normaal kan iemand van prox forumteam je vandaag verder helpen aangezien ik zie dat ze al druk bezig zijn met de vele berichten van het weekend te beantwoorden.

Hallo HeidiE,

ik heb net mijn nummer toegevoegd aan mijn profiel. Alvast bedankt om het te bekijken!

Groetjes

Reageer