Vraag

Geblokkeerde SIM kaart

  • 14 December 2020
  • 48 reacties
  • 3104 Bekeken

Beste,

 

Wegens een jaar lang niet te herladen is mijn sim kaart geblokkeerd. Dit is een sim die niet vaak gebruikt is, maar een simkaart van mijn werk. Ik trachte via de 080022800 maar daar kunnen ze me niet verder helpen. Ik heb nu geprobeerd om het nummer te identificeren, maar daar krijg ik de melding onbekend nummer. Nu heb ik het nummer aan MyProximus toegevoegd en zie ik inderdaad dat het resterende saldo 0 is. Ik kan echter nergens klikken om mijn kaart te heractiveren! Weet iemand raad aub???


48 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV 

Goedemorgen

ik verneem dat het probleem is opgelost.

Fijne feesten

Groeten

Tina

@AntonellaD 

Dankjewel!

Net mijn profiel opnieuw aangemaakt en nu kan ik mijn P&G kaart terug beheren.

Groeten,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV  Super! Blij te horen dat het in orde is. Prettige feestdagen toegewenst. Groetjes, Antonella

Zelf al ben je over de 7 dagen gegaan dan kan je nummer nog altijd gerecupereerd/geactiveerd worden
want proxumus houdt minimum 6 maanden (tot max 12) dit nummer vast,
in een niet toewijsbare reserve (zgn. “verouderingsperiode”)
Dus kan dit nummer niet direct door iemand anders ingenomen worden.
Dit conform de geldende wetgeving juist om de nieuwe gebruiker te beschermen tegen
(ongewenste) telefoontjes bestemd voor de vorige eigenaar.
HOOFDSTUK 2. - Art.2- § 4

ps: Misschien reageert er nog iemand van proximus deze avond nog anders zal het voor morgen zijn.

je kan altijd zelf controleren of je nummer nog bij prox zit

→ Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

Reputatie 7
Badge +3

@SonLen  Voor jou heb ik dossier 47044980 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV  Voor jou heb ik dossier 47069530 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Een dossierbeheerder zal nakijken wat mogelijk is en jou hierover op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@AenM Kan u bij tickets noteren wat het oude gsm-nummer was en welk het nieuwe.Welk bedrag had u laatst opgeladen.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel.

Super! Top!

Heel erg bedankt!

 

@HeidiVDB Niet altijd mogelijk (bvb P&G herlading te laat) , maar best afwachten tot Prox forummedewerker hier de draad opneemt en ondertussen zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten bv simkaart nummer en er aan gekoppeld telefoonnummer.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen. 

FYI: Dit zou inderdaad moeten mogelijk zijn (die nummers worden zeker 6maand niet vrij gegeven) maar best de reactie afwachten van een prox forummedewerker als die hier de draad opneemt.

best ook eens proberen in een privé browser venster via toetscombinatie CTRL+SHIFT+N 
dan als het gevraagd wordt cookies aanvaarden.

best ook eens proberen in een privé browser venster via toetscombinatie CTRL+SHIFT+N 
dan als het gevraagd wordt cookies aanvaarden.


Net getest, maakt ook geen verschil ...

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV Jouw MyProximus account werd verwijderd. Je kan zo jouw e-mailadres opnieuw gebruiken voor de aanmaak van het nieuwe account. Verwijder zeker eerst cookies en surfgeschiedenis nog eens opnieuw voor je hiermee aan de slag gaat. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV 

Er is nog geen dossierbeheerder aangeduid, excuses.

We proberen nog iemand te vinden om dit te behandelen.

Groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

Dag @SonLen vul je het nummer in kwestie aan op het klantprofiel, dan kijken we dit even na. Groetjes, Heidi

@AntonellaD Hallo, ik heb een gelijkaardig probleem aangekaart in deze groep een paar dagen geleden onder de titel “Heractiveren Pay & Go?” Zou u mijn geval ook eens kunnen bekijken?

Hartelijk dank, Sonny

Dag Martin,

 

Daar staat als operator Proximus mobile, dus dat klopt! Maar aan de telefoon was het blijkbaar niet mogelijk om het nummer opnieuw te activeren :rolling_eyes:

 

Mvg,

 

Vanessa

Dag Vanessa,

Ik zou gewoon afwachten tot morgen als iemand van het proximus forumteam zelf dit verder voor u bekijkt.

Hallo,

ik woon momenteel in het buitenland en gebruik mijn Pay & GO GSM wanneer ik in Belgie op bezoek ben. Omwille van de COVID restricties ben ik al een tijdje niet meer in Belgie geweest en nu merk ik juist dat mijn Pay & GO nummer vervallen is. Er stond nog genoeg beltegoed op, maar ik ben 10 dagen voorbij mijn 12 maanden geldigheid (vervallen op 4 december). Ik heb dit nummer reeds 20-25 jaar in gebruik. Is er een mogelijkheid om dit nummer nog terug te activeren, of is dit een verloren zaak?

Hartelijk dank!

Beste,

Door omstandigheden ben ik 8 dagen over de deadline voor de jaarlijkse herlaadbeurt van Pay&Go. Ik las dat een nummer niet onmiddellijk voor hergebruik wordt vrijgegeven en vroeg mij dus af of het mogelijk zou zijn om dit nummer te heractiveren? Het nummer gaat al even mee en is ook gelinkt aan verschillende sites en toepassingen (vb. opgegeven nummer bij vergeten paswoord).

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV  Ik heb je vraag verplaatst naar een bestaand topic hierover. Betreft dit het nummer eindigend op 91 dat ik terugvind in jouw profielgegevens? Groetjes, Antonella

@AntonellaD Dat klopt, het gaat inderdaad over het nummer in mijn profiel ;-)

Beste,

 

Ik heb hetzelfde probleem voor. Het krediet van mijn simkaart is verlopen sinds 17 Augustus dit jaar.

Via chat vertelt men mij dat mijn nummer niet meer geactiveerd kan worden. Maar het lijkt erop dat er via dit forum toch een oplossing gevonden kan worden. Kan iemand mij verder helpen aub? 🙂

 

@tina.b 

Inderdaad, het probleem is opgelost, waarvoor mijn dank aan alle medewerkers ;-)

Nu had ik enkel nog een vraagje:

Wanneer ik nu in log op MyProximus, krijg ik geen gegevens te zien van mijn product. Kan het zijn dat deze door het heractiveren van mijn account is gegaan?

Groeten,

Johan 

 

Reageer