Vraag

Geblokkeerde SIM kaart

  • 14 December 2020
  • 48 reacties
  • 3087 Bekeken

Beste,

 

Wegens een jaar lang niet te herladen is mijn sim kaart geblokkeerd. Dit is een sim die niet vaak gebruikt is, maar een simkaart van mijn werk. Ik trachte via de 080022800 maar daar kunnen ze me niet verder helpen. Ik heb nu geprobeerd om het nummer te identificeren, maar daar krijg ik de melding onbekend nummer. Nu heb ik het nummer aan MyProximus toegevoegd en zie ik inderdaad dat het resterende saldo 0 is. Ik kan echter nergens klikken om mijn kaart te heractiveren! Weet iemand raad aub???


48 reacties

Super! Top!

Heel erg bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +3

@AenM Ik heb 15 EUR opgeladen op het nieuwe nummer 0477xxxx48 Groetjes,Joel

Oude nummer 0476xxxx25,  15 euro herladen op 21/12/2023 om 20u25

Nieuwe nummer 0477xxxx48

Reputatie 7
Badge +3

@AenM Kan u bij tickets noteren wat het oude gsm-nummer was en welk het nieuwe.Welk bedrag had u laatst opgeladen.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel.

@AenM

Omdat de PX forummedewerkers je zouden kunnen verder helpen, als ze a.s. dinsdag de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden (bvb het oud nummer en het nieuw nummer waarover het probleem gaat enz.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Op 27 september 2023 kreeg ik de foutmelding ´Het oproepnummer is niet correct. Voer een geldig oproepnummer in...´ bij het willen afrekenen van herlaadbeurd Pay&Go-kaart/-nummer. 

Proximus Pay&Go-kaart/-nummer van neefje geblokkeerd omdat kaart niet binnen het jaar herladen is geweest. 

Het deblokkeren met procedure ´IDENT´ e.d. lukte voor geen meter.

Gevolg : nieuwe Pay&Go-kaart/-nummer gekocht. Alles aangepast in zijn mobiel + nieuwe nummer doorgestuurd naar zijn contacten ed.

Gisteren 23-12-2023 vroeg mijn neefje wederom zijn kaart te herladen. 

Zonder te beseffen dat ik de aanpassing van zijn nieuw nummer in mijn mobiel niet uitgevoerd had, gaf ik bij de herlaadbeurd dus zijn oud nummer in, maar nu kreeg ik jammer genoeg géén foutmelding bij het afrekenen.

Ik ontving een bevestiging van de herlaadbeurd via mijn Proximus-account + het bedrag is van mijn rekening afgegaan. 

Mijn neefje informeerde vandaag naar de herlaadbeurd, waardoor ik onmiddellijk naar zijn oud nummer gebeld heb en volgende melding kreeg ´ het nummer dat u gevormd heeft, is momenteel verstoord´.  

Het zou heel jammer zijn dat wij beide hier dupe van zijn, dus ik hoop dat hier een oplossing voor gevonden kan worden..

Reputatie 7
Badge +3

@Nan She  Helaas het is zoals de medewerkers zeggen dit is niet mogelijk te heractiveren.

Ter info: maandag komt er terug iemand van PX zelf, terug langs op het forum.

Kan iemand mij ook helpen. Proximus zegt dat mijn nummer uit hun systeem is. Ik heb dit nummer echt nodig mijn nummer is 0476280847

Reputatie 7
Badge +3

@jschrauwen 

het spijt ons, maar ook via deze weg is het niet meer mogelijk een kaart te heractiveren.

Excuses

vriendelijke groeten

Tina

Beste,

 

Ik heb hetzelfde probleem voor. Het krediet van mijn simkaart is verlopen sinds 17 Augustus dit jaar.

Via chat vertelt men mij dat mijn nummer niet meer geactiveerd kan worden. Maar het lijkt erop dat er via dit forum toch een oplossing gevonden kan worden. Kan iemand mij verder helpen aub? 🙂

 

Reputatie 7
Badge +3

@HeidiVDB 

excuses dat we je nu niet kunnen helpen.

groeten

Tina

Het komt inderdaad door te laat te herladen. 

Bedankt voor de reactie

Reputatie 7
Badge +3

@HeidiVDB 

waarom werd de simkaart geblokkeerd ?

indien het gaat om een herlading die te laat werd gedaan, moeten we je teleurstellen.

De betrokken dienst geeft hiervoor geen toestemming/mogelijkheid meer.

vriendelijke groeten

Tina

@HeidiVDB Niet altijd mogelijk (bvb P&G herlading te laat) , maar best afwachten tot Prox forummedewerker hier de draad opneemt en ondertussen zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten bv simkaart nummer en er aan gekoppeld telefoonnummer.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen. 

Ik zie dat het mogelijk is om een geblokkeerde simkaart te heractiveren.
Welke stappen moet ik hiervoor ondernemen?

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV  Super! Blij te horen dat het in orde is. Prettige feestdagen toegewenst. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

Dankjewel!

Net mijn profiel opnieuw aangemaakt en nu kan ik mijn P&G kaart terug beheren.

Groeten,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV Jouw MyProximus account werd verwijderd. Je kan zo jouw e-mailadres opnieuw gebruiken voor de aanmaak van het nieuwe account. Verwijder zeker eerst cookies en surfgeschiedenis nog eens opnieuw voor je hiermee aan de slag gaat. Groetjes, Antonella

best ook eens proberen in een privé browser venster via toetscombinatie CTRL+SHIFT+N 
dan als het gevraagd wordt cookies aanvaarden.


Net getest, maakt ook geen verschil ...

@JohanDV Heb je al geprobeerd via een andere browser? Heb je cookies en surfgeschiedenis al eens verwijderd? Groetjes, Antonella


@AntonellaD 

Ik heb het intussen via Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox en zelfs Microsoft Internet Explorer geprobeerd, met geschiedenis, zonder geschiedenis, met cookies, zonder cookies, deze geven allemaal hetzelfde resultaat…

Ik vermoed dat er gewoon iets corrupt is aan mijn account. Als jullie deze kunnen verwijderen zodat ik deze opnieuw kan aanmaken, met hetzelfde e-mail adres, is dat voor mij ook zeker OK;-)

Groeten,

Johan

Blijkbaar is uw P&G nr vermeld in bovenstaand bericht (u kunt nog wijzigingen aanbrengen binnen het uur via “...” - onderaan rechts aan uw bericht) => persoonlijk geen probleem mee, maar indien dit tegen de forumregels ingaat, zal ik deze wel verwijderen.

Proximus het oude account MyPx voor deze P&G dient te schrappen (indien dit niet gebeurd zou zijn) => het account bestaat nog, want daarmee ben ik ingelogd ...

u het betrokken P&G nr indien nog niet opnieuw gedaan eerst dient te identificeren/registreren via e-id => mijn kaart is opnieuw geïdentificeerd (via overschrijving), dus het is een geldige nummer/SIM

u een nieuw account MyPx voor deze P&G dient te creëren => zou ik graag doen, maar dan met  mijn zelfde e-mail adres, wat momenteel niet kan, want die account bestaat nog ...

 

@M_016 Mijn antwoorden hierboven, in het groen ;-)

best ook eens proberen in een privé browser venster via toetscombinatie CTRL+SHIFT+N 
dan als het gevraagd wordt cookies aanvaarden.

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV Heb je al geprobeerd via een andere browser? Heb je cookies en surfgeschiedenis al eens verwijderd? Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat er vandaag geen Proximus-medewerkers meer actief zullen zijn op dit forum

Blijkbaar is uw P&G nr vermeld in bovenstaand bericht (u kunt nog wijzigingen aanbrengen binnen het uur via “...” - onderaan rechts aan uw bericht)

 

Blijkbaar zou u doorgeschakeld worden “naar de correcte pagina en zou u uw nr opnieuw moeten invoeren” indien dit niet het geval is vermoed ik dat

Proximus het oude account MyPx voor deze P&G dient te schrappen (indien dit niet gebeurd zou zijn)

u het betrokken P&G nr indien nog niet opnieuw gedaan eerst dient te identificeren/registreren via e-id

u een nieuw account MyPx voor deze P&G dient te creëren

Succes

 

Reageer