Ik wil bellen naar Frankrijk, prefix +33.
Maar mijn GSM zegt dat ik niet genoeg krediet heb.
Hoe kan dit? Dit abonnement staat toch onbeperkt oproepen in EU toe?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/producten/mobilus/mobilus-gsm-abonnementen.html
https://www.proximus.be/dam/jcr:4655f58f-68d7-429a-a255-04ae24c53e9c/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/Mobilus_M_fullcontrol_nl~2017-08-01-05-18-05~cache.pdf
U beschikt over 300 minuten/maand naar nationale nummers en over 5 GB/maand om te surfen (daarboven wordt u 0,30 €/min** aangerekend en 0,50 €/MB**)
Om naar het buitenland te bellen (bv. van Belgiê naar Frankrijk) wordt u 0,95 €/min ** aangerekend
** = wordt afgetrokken van de maandelijkse kost van 26,99 € totdat dit krediet op is (of aangevuld wordt als Pay&Go)
maar uiteraard kan er ook een technisch/administratief probleem zijn dat door Proximus medewerkers dient te worden rechtgezet
Volgens MyProximus-mijn verbruik staan mijn belminuten op 'Unlimited' voor oproepen in België en EU. Er staat wel bonus bij (?). Er wordt bij 'mijn verbruik' nergens melding gemaakt van 300min/maand.
Dit is allemaal zeer onduidelijkheid bij Proximus.
En als ik naar Frankrijk bel, dan kost mij dit meer dan binnen België... Dat is toch niet volgens de 'roaming'-regels ?
&
wat roaming betreft, teneinde misverstanden te voorkomen: roaming is niet van toepassing voor in België gemaakte internationaal uitgaande gesprekken maar enkel voor oproepen gemaakt ter plaatse in EU-landen (+ sommige ER-landen zoals Noorwegen, …) bv. In Frankrijk naar een Frans nummer : conform aan de EU-richtlijn xyz
https://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/internationaal-en-roaming/international-en-roamingtarieven.html
Met een Full control M kan je niet onbeperkt bellen, maar heb je recht op 300 belminuten voor zowel in België als in de EU-zone. De oproepen dat je doet vanuit België naar het buitenland worden niet als roaming oproepen beschouwd, maar als een internationale oproep, dwz dat je dan de gewone internationale tarief per minuut betaald. Groetjes, Aziz
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
bij nazicht van je gsm nr, heb je de Mobilus M abonnement. Bij de mobilus M krijg je maandelijks ( = geldig in België en vanuit EU): 300 belminuten, onbeperkt sms'en, 1 gratis favoriete app en 5 GB .
Daarbovenop, zie ik dat je een extra optie" FREE PACK/ Community Calls" inbegrepen hebt in je maandelijkse gsm abonnement. Met deze extra optie kan je inderdaad "Unlimited bellen" naar andere Proximus gsm nrs ( Proximus Mobiles).
De info op je Myproximus is niet correct.
Alvast onze excuses voor deze verwarring.
Groeten, Aw
Je hebt je Mobilus M aangepast naar de Mobilus Full Control M. Je hebt nu de Mobilus Full control M ( met begrenzer).
Bij de Mobilus Full Control M krijg je maandelijks ( = geldig in België en vanuit EU): 300 belminuten, onbeperkt sms'en, 1 gratis favoriete app en 5 GB. Hier zit de extra optie" FREE PACK/ Community Calls" niet inbegrepen.
Groeten, Aw
Heb hetzelfde meegemaakt, had mobilus m aangevraagd en mobiles m full control gekregen, heb misschien max 60 minuten gebeld en geen krediet meer? Een grote oplichterij. Na de corona crisis vliegt alles buiten.
Het enige verschil tussen Mobilus M en Mobilus M Full Control is dat u - zonder gebruik te maken van herladen belkrediet - niet meer dan een bedrag van 26,99 euro/maand kunt gefactureerd worden (zie infofiches hieronder)
Toegegeven als u Mob M vraagt en u krijgt een Mob M Full Control, is er een fout gebeurd
Uw verbruik kunt u in elk geval bv. controleren via MyProximus en desgevallend kunt ook toelichting vragen aan Proximus-medewerkers
in het geval van Mob M al dan niet Full Control - is het eerder aangewezen te kijken naar het dataverbruik = datum/tijdstip van een datasessie en het betrokken aantal KB/MB/GB
Het enige verschil tussen Mobilus M en Mobilus M Full Control is dat u - zonder gebruik te maken van herladen belkrediet - niet meer dan een bedrag van 26,99 euro/maand kunt gefactureerd worden (zie infofiches hieronder)
Toegegeven als u Mob M vraagt en u krijgt een Mob M Full Control, is er een fout gebeurd
Uw verbruik kunt u in elk geval bv. controleren via MyProximus en desgevallend kunt ook toelichting vragen aan Proximus-medewerkers
in het geval van Mob M al dan niet Full Control - is het eerder aangewezen te kijken naar het dataverbruik = datum/tijdstip van een datasessie en het betrokken aantal KB/MB/GB
Met FullControl, overschrijd je nooit je maandelijkse budget: eens je data zijn opgebruikt, kan je niet meer surfen. Je kan wel onbeperkt blijven bellen en sms’en.
Met FullControl, overschrijd je nooit je maandelijkse budget: eens je data zijn opgebruikt, kan je niet meer surfen. Je kan wel onbeperkt blijven bellen en sms’en.
Inderdaad, wat is uw punt? Voor alle duidelijkheid onbeperkt is nationaal en EU-roaming, maar bv. niet van België naar Frankrijk. En ja zoals reeds aangesttipt kunt u desgewenst toelichting vragen aan Proximus…
Met FullControl, overschrijd je nooit je maandelijkse budget: eens je data zijn opgebruikt, kan je niet meer surfen. Je kan wel onbeperkt blijven bellen en sms’en.
Inderdaad, wat is uw punt? Voor alle duidelijkheid onbeperkt is nationaal en EU-roaming, maar bv. niet van België naar Frankrijk. En ja zoals reeds aangesttipt kunt u desgewenst toelichting vragen aan Proximus…
Wat mijn punt is; ik ben nog nooit over mijn limiet gegaan of over mijn budget, daarom vraag ik mij af waarom ik geen beltegoed meer heb en moet herladen, ook vraag ik mij af hoe ik full control moet instellen, daarvan wordt nergens melding van gemaakt. Mijn tel nr is 0478601*** dan kan u mijn verbruik zelf eens controleren, en voor mij houd dit gezeik nu op, verdere communicatie zal dan wel gebeuren via de ombudsdienst voor telecommunicatie.
M_016 is net zoals ik een actief forumlid en wij kunnen alleen maar info geven die op de site van Proximus te vinden is, in dit geval van je probleem kan alleen iemand die van proximus zelf de oplossing bieden indien er iets verkeerd gelopen is.
Dag
kenDag
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Momenteel is je abonnement omgezet naar een mobilus S
Ik veronderstel dat dit topic kan afgesloten worden
als je nog vragen hebt horen we het wel
vriendelijke groeten
Tina
Momenteel is je abonnement omgezet naar een mobilus S
Ik veronderstel dat dit topic kan afgesloten worden
als je nog vragen hebt horen we het wel
vriendelijke groeten
Tina
Neen want ik ben weeral in ‘t zak gezet; maw als je een pack hebt krijg je 5gb data ik krijg maar 2gb leg dat maar eens uit.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html
https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_packs/particulieren/packs.html
Ter info: hier gaat nu niemand die van proximus zelf is, je nog kunnen verder helpen, pas maandag al ze hier terug langskomen op het forum
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.