Skip to main content

E-Sim voor (Apple) Smartwatches

• January 8, 2026
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

Hallo,

Ondertussen zijn we 2026, bestaan er al jaren Smartwatches met E-Sim mogelijkheden. Echter bied Proximus dit nog steeds NIET aan?!

Hoe kan je dit vereenzelvigen met de sticker van Premium provider die jullie jezelf willen opplakken? 

Wanneer komt hier eindelijk een oplossing voor? 

Graag geen Sales & Marketing gerichte standaard blabla maar duidelijke antwoorden over het waarom wel of waarom niet en het wanneer (los van het feit dat het al jaren geleden in orde moest zijn) zodat we ook weten of overstappen naar Telenet aan de orde is. 

Mvg,

Christophe 

3 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 8, 2026

@Christophe448 Proximus ondersteunt op dit moment geen eSIM voor smartwatches zoals de Apple Watch. Er is momenteel nog altijd geen geplande lanceringsdatum .Zodra er officiële informatie beschikbaar is, delen we die onmiddellijk via onze website en dit forum.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Apprentice
  • January 8, 2026

Dag ​@Joel M,

Uw reactie verbaast me want ik heb juist van een helpdesk medewerker instructies doorgekregen:

Hier is de activatieprocedure De activatie gebeurt niet via een klassieke QR-code, maar rechtstreeks via de Watch-app op je iPhone: Open de Watch-app op je iPhone. Ga naar het tabblad Mijn Watch en tik vervolgens op Mobiel abonnement (of Mobiele data). Tik op het instellen van het mobiel abonnement. Er opent een Proximus-pagina. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord van MyProximus. Volg de instructies op het scherm om de algemene voorwaarden te accepteren en activeer de optie. De activatie kan enkele minuten duren. De status verandert van 'Activering bezig' naar 'Proximus'.

Daar ik een professioneel account heb is dit blijkbaar nog altijd niet mogelijk. Kunt u duidelijkheid scheppen hierover aub? 

mvg,

Christophe

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • January 9, 2026

@Christophe448 

Een gelijkaardig topic van dit is al eerder gemaakt en niet eentje maar al meerdere. 

Proximus gaat niet met de tijd mee en zal ook achterlopen op dit soort zaken. Het is geen prioriteit bij hun ze maken liever hun diensten duurder , minder tot eigenlijk geen service. 

Beste is naar Telenet te gaan die ondersteund dit al jaren en kan je zeggen met succes. Er zijn al veel klanten overgegaan omwille hiervan. 

Ook in 2026 zal Proximus hier dus geen prioriteit leggen enkel maar hun diensten verminderen en de service tot niks brengen en de diensten vooral duurder maken. Je krijgt niks meer enkel een hogere factuur.