Ik ben abonnement Epic Beats. Ik kan dus “onbeperkt (25GB)” spenderen aan de apps: Spotify, Instagram, Facebook,… Naast deze 20GB heb ik nog 4GB dat ik kan spendere aan andere zaken.
Dit is de tweede maand op rij dat mijn 4GB-verbruik zeer vroeg op de maand verbruikt is. Bijgevolg zit ik snel aan een meerkost van 60 euro bovenop mijn abonnement van 25 euro per maand.
Echter, ik ben er van overtuigd dat de data-registratie van Proximus niet overeenkomt met de werkelijkheid:
- Ik ben aan het fietsen en luister Spotify via mijn gsm. Voor de rest loopt er geen andere app op de achtergrond. Ik krijg tijdens het fietsen een bericht dat ik aan 80% van mijn 4GB zit. Twee uur later, nog steeds fietsen en luisterend naar Spotify, krijg ik een bericht dat ik door mijn volledige bundel van 4GB door ben.
- Op mijn Android telefoon kan ik nagaan hoeveel data ik heb verbruikt deze maand en naar welke apps dit is gegaan. Deze maand heb ik volgens mijn telefoon 6.85 GB verbruikt waaronder 3.58 GB naar Spotify, 590.1 MB naar Instagram en 567.2 MB naar Facebook. Deze optelsom geeft een totaal van 4.5 GB. In totaal kan ik dan maximaal 2.35 GB gespendeerd hebben aan andere apps die niet in mijn abonnement zit. Volgen Proximus heb ik in totaal 4.59 GB gespendeerd aan apps die niet in mijn abonnement zit en 2.4GB aan apps die wel in mijn abbonement zitten.
Ik heb dus sterk het gevoel dat het verbruik van Spotify niet wordt geteld als data vanuit mijn abonnement. Dit is de tweede maand op rij dat dit zo flagrant is. En geen enkele medewerker kan / wil me verder helpen met dit probleem.
Ben ik de enige persoon met dit probleem?