Skip to main content
Vraag

Data sim telenet overzetten naar proximus

• June 13, 2026
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Goedemorgen,

Kan ik zelf een Datasim overzetten van telenet naar Proximus? Ik heb al een Pack bij Proximus. 

1 reactie

Wendy B
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • June 17, 2026

@Johan Brebels 

Dag Johan,

Wij hebben helaas geen “data only” abonnementen (dus enkel voor mobiel internet in een tablet/router). Wanneer je het nummer* gelinkt
aan jouw Data SIM zou overzetten naar Proximus, dan wordt hier automatisch een mobiel abonnement aan gekoppeld worden. Dus 
waarmee je ook kan telefoneren/sms’en. 

Ik weet helaas niet waarvoor je die SIM-kaart gebruikt, maar je bent natuurlijk niet verplicht om ermee te telefoneren of te sms’en. Je kan
de SIM-kaart ook perfect in een tablet of router steken, maar je zou dan eventueel via de tablet ook een oproep kunnen doen. De meeste 

abonnementen die in onze Packs gecombineerd zitten hebben wel onbeperkt telefoneren en sms’en.

In combinatie met jouw Pack (en het feit dat er al enkele mobiele nummers inzitten) geldt voor een eventueel bijkomend abonnement een iets
goedkopere prijs vanaf het 2e abonnement. Zo zou je voor een Mobile Flex+ Easy met 20 Gb mobile data ipv 15,00 EUR slechts 10,00 EUR betalen.

-* aan ieder data abonnement met een SIM-kaart is een mobiel identificatienummer toegekend. Indien je het nummer kent dat aan jouw SIM-kaart werd
toegekend, dan zou je weldegelijk zelf een overname kunnen aanvragen via onze website. Ken je het niet, dan vraag je het ofwel na bij Telenet,
of kan je misschien gewoon een nieuw nummer nemen wanneer je een abonnement bij ons zou nemen. In principe is het niet gebruikelijk dat er voor
data SIM-kaarten Mobile Imports worden uitgevoerd. Dit vanuit ons residentiële/particuliere perspectief gezien.

Ik hoop dat ik je hiermee toch al een beetje heb kunnen helpen. Maar in geval van twijfel raadt ik zeker aan om even in een Proximus Shop binnen
te springen. De Sales medewerkers daar komen dikwijlser met dit soort vragen in aanraking en ik ben er zeker van dat zij jou gerichter kunnen antwoorden
op jouw vragen.

Groetjes
Wendy