Skip to main content

Hallo, ben gisteren 19/05 aangekomen in Bosnië en heb rond 12u eindelijk mijn Daily Roaming Pass kunnen activeren. Ik kreeg een bevestigings sms van Proximus, maar deze wilde maar niet werken. Heb ook al mijn gsm opnieuw opgestart, sim eruit en erin, etc. Roaming is ingeschakeld op mijn gsm. Dit wilde niet werken op zowel mijn gsm als die van mijn moeder (haar nummer eindigt op 72 ter info), ik had de Roaming Pass ook voor haar geactiveerd maar niets blijkt te werken.

Ik merkte rond de avond dat blijkbaar "Roaming buiten Europa" gedeactiveerd/geblokkeerd stond in mijn Proximus instellingen (je zou denken dat de daily roaming pass dit zou overriden, maar neen?) dus heb ik dit teruggedraaid maar tevergeefs, het wilde nog steeds niet werken. Vandaag rond 12u werd de Daily Roaming Pass dan weer gedeactiveerd aangezien deze maar 24u geldig is. Ik heb de klantendienst niet kunnen contacteren wegens het zondag was en vandaag een feestdag.

 

Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd door weer de daily roaming pass te activeren rond 14u30, kreeg opnieuw een bevestigings sms maar alweer niets. Het lukt maar niet om online te geraken.

 

Nu werd er al drie keer €5,95 aangerekend voor een defecte dienst. Gelieve dit weg te halen van mijn factuur en voor een oplossing te zoeken want ik ben hier nog voor een dag of twee.

Voor zover ik weet kan je een daily roaming pass niet activeren of deactiveren.

Een daily roaming pass wordt automatisch geactiveerd als je in een niet-EU land bent, van zodra je:

- 2 sms'sen stuurt (naar BE of naar het betreffende land).

- een telefoongesprek ontvangt

- of ter plaatse data gebruikt …

De pass wordt automatisch gedeactiveerd na 24u.


Dag @Soufi ik verwijder de beperking van je nummer en maak een dossier voor nazicht door de facturatiedienst. Groetjes, Heidi


Ik werd gecontacteerd door iemand van Proximus.

De situatie: 

Op 19/05 rond 12u30 de Daily Roaming Pass geactiveerd voor mij en mijn moeder (Philippe, met activering bedoel ik het sturen van een smsje zodat er een verbruik wordt vastgesteld,). Surfen lukte 24u helemaal niet, en de Daily Roaming Pass werd gedeactiveerd na 24u.Ik had de optie “roaming buiten Europa” ook gedeblokkeerd. Pas na het activeren van de Daily Roaming Pass op de tweede dag, lukte het om op het internet te geraken rond de avond (wilde in het begin ook niet werken)

Er werd mij verteld aan de lijn dat Proximus niets kon betekenen voor mij en ze mij dit niet konden crediteren, al heb ik het helemaal niet kunnen gebruiken. Ze zeiden dat er een verbruik werd vastgesteld MAAR ER MOET EEN VERBRUIK WORDEN VASTGESTELD VOORALEER DE ROAMING PASS WORDT GEACTIVEERD?

Ik heb dan ook een ander probleem gehad.
Toen ik voorbij de landsgrens was richting Kroatïe, kreeg ik een welkomst-sms van Proximus (“welkom in Kroatië, roaming is kosteloos etc”). Ik activeerde mijn mobiele data en kreeg weer een bevestigings sms dat een Daily Roaming Pass werd geactiveerd. Een foutieve activering dus, ik was immers voorbij de landsgrens IN DE EUROPESE UNIE MET een welkomst sms van Proximus. 


Ze zeiden aan de lijn dat het afhankelijk is van de antenne waarmee er verbinding gemaakt wordt. WAAROM WORDT ER DAN EEN WELKOMST SMS VERSTUURD MET DE MELDING DAT IK GRATIS KAN ROAMEN??


Nutteloze provider, ze konden me helemaal niet helpen, het belletje was dus tijdsverspilling. Ik ben ZEER ontevreden en zal ook direct kijken naar andere providers.

Melding dus aan iedereen, Proximus (een multi-miljoenbedrijf) geeft dus niet om het feit dat de diensten die ze aanbieden niet werken. 


@Soufi 

ja, er moet eerst een verbruik gemaakt worden eer je ziet dat de roaming pass geactiveerd wordt.

Als er geen verbruik is, is de pass niet nodig 

Proximus heeft niets te maken met de plaatsen en het contact van de zenderpalen in andere landen.

Je gsm maakt automatisch contact met de sterkste zender ter plaatse en het zenden houdt geen rekening met landsgrenzen.

Die provider stuurt de info dan door naar Prx omdat hij registreert dat je een prx abo hebt. 

Zo hebben sommige Belgen die bij de Nederlandse grens wonen, ook vaak contact via Nederlandse zenders… en andersom ook :-)

Het is nuttig te kijken welke provider je gsm aangeeft als zijnde verbonden, zeker in het buitenland.

groeten

Tina

 


Overgeschakeld naar EDPnet, top provider met simpele eerlijke prijzen (zowel internet als mobiel, ik bespaar al zeker €30 per maand. Zekere aanrader.  

Extra pluspunt: je hebt volledige controle over je modem (geen gezever met Proximus servers om je lokale modem instellingen aan te passen)

 


Reageer