Skip to main content
Vraag

Daily Roaming Pass

josialaers

waar moet ik de Daily Roaming Pass optie activeren?

Ik kan ze niet vinden tussen de opties van mijn mobiel abonnement in de MyProximus app.

This topic has been closed for comments

4 reacties

Martin
  • 33560 reacties
  • 7 januari 2022

zie bv onder “Andere vragen” meer bepaald de vraag :

Wat moet ik doen om van de Daily Roaming Pass te kunnen genieten?

Voor klanten met een mobiel abonnement wordt de Daily Roaming Pass automatisch geactiveerd voor een periode van 24 uur zodra zij :  enz…...

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2183 reacties
  • 7 januari 2022

@josialaers Zoals @Martin al aanhaalde wordt dit automatisch geactiveerd.

Voor klanten met een mobiel abonnement wordt de Daily Roaming Pass automatisch geactiveerd voor een periode van 24 uur zodra zij :

• mobiele gegevens verbruiken in het bezochte land
  • bellen naar België of naar het bezochte land
  • een oproep ontvangen (ongeacht het land van de oproep)
  • de gratis limiet overschrijden van 2 verstuurde sms'jes en 2 verstuurde of ontvangen mms'jes:
    • 2 sms’jes verzonden naar België of het bezochte land
    • 2 mms’jes verzonden naar België of het bezochte land of ontvangen in het bezochte land
    • De ontvangst van een sms, ongeacht de land van herkomst, is altijd gratis en activeert de Daily Roaming Pass niet

Telkens wanneer een Daily Roaming Pass wordt geactiveerd, wordt een sms verstuurd. Deze informatie is ook zichtbaar in de MyProximus app.

Voor klanten met een prepaidkaart verandert er niets ten opzichte van vandaag. Zij kunnen geen gebruik maken van de Daily Roaming Pass en zullen dus worden gefactureerd volgens de tarieven die Proximus in het bezochte land toepast.

Groetjes,Joel

• Apprentice
  • 1 reactie
  • 3 februari 2025

Hallo,

het is een mooie oplossing maar ik heb een groot probleem met Daily Roaming Pass en maandwissel.

bv: zoals ik nu heb ik ga naar China en 24.01 activeer pass en blijf tot 08.02 dus betaal ik 16dagen door maandwissel? en ga ik 16 dagen in dezelfde maan dan betaal ik maar 8 dagen !!!! ergens zouden ze moeten iets invoegen van opeenvolgende dagen met een max van een maand !

Rgts Peter

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 444 reacties
  • 3 februari 2025
DEKESEL PETER schreef:

het is een mooie oplossing maar ik heb een groot probleem met Daily Roaming Pass en maandwissel.

Wat noem je een “groot” probleem he? Er is een extra kost van 59.92€, een peulschil in vergelijking met wat het zou kosten buiten bundel (honderden euro’s?) …

En waarschijnlijk niet eens voelbaar in je budget van een 16-daagse China reis 😊

• Je hebt natuurlijk pech dat de maandlimiet gerekend wordt per kalendermaand, en je dus 2 keer moet betalen bij maandoverlap (van meer dan 8 dagen).
  • Maar het voordeel is dat je gedurende die tijd het surfvolume van 2 maaden kan gebruiken (het inbegrepen binnenlandse data volume), toch?