Vraag

Brief automatische verandering van pack naar Flex



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Roland_012 @Tine_1984 De WiFibooster kan men pas aanvragen vanaf het ogenblik u op het juiste pack bent omgeschakeld.Best wachten tot na de aanpassing.Groetjes,Joel

Hey proximus,

 

hartelijk dank voor jullie brief met de boodschap en felicitaties dat ik met het nieuwe pack ga besparen bij jullie.

Vroeger betaalde ik 70,50€. Nu mag ik slechts 70,99€ ophoesten elke maand. Met het nieuwe pack ga ik ga ik heel duidelijk besparen!

 

Bedankt om met een meer dan 35 jaar vaste klant te spotten!

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust 

De brief is gepersonaliseerd en prijzen zijn berekend op producten die je nu hebt en ook behouden blijven bij omzetting flexpack, bijv internationaal bellen in daluren…

vandaar dat de prijs wat kan afwijken van de standaard prijzen op de website, waar je wel nog rekening moet houden met extra opties;

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust Dag,  ik kan op alle vragen Ja antwoorden. Groetjes Luc

Reputatie 2
Badge +1

Na al de reacties gelezen te hebben, begrijp ik nog altijd niet waarover de brief juist gaat en wat de voordelen voor mij zijn

Ik heb een intenet+tv+vaste lijn , nl een comfort abonnement (en niet wat in de brief vermeld staat)

  1. Is dit hetzelfde als vermeld in de brief???
  2. Kan ik onbeperkt bellen met dit nieuwe abo flex ??
  3. Krijg ik een wifi booster gratis???                                                                                                     Dit zijn 3 simpele vragen, met een simpel antwoord denk ik. De verschillende soorten  abo’s intereseren mij niet. Enkel een simpel antwoordje op mijn vraag, liefst door een medewerker van proximus die weet waarover het gaat. Want dat rond de pot draaien en gissen dat verdienen klanten met 40 jaar op de teller bij proximus niet.

     

Reputatie 3
Badge +1

Beste Luc,

Voorlopig niet, bedankt. Ik ben in afwachting van een visa-kaart (komt allicht nog wel van pas), en ik probeer het opnieuw online aan te passen nadat die is toegekomen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Evy_01  Dag Evy, kan ik iets voor je doen? Groetjes Luc

Reputatie 3
Badge +1

Het systeem om online te bestellen is toch ook niet alles… Ik doorloop de hele procedure , om dan als allerlaatste stap gevraagd te worden om 1 euro te betalen met visa of mastercard om identiteitsfraude tegen te gaan. Ik heb helemaal geen visa of mastercard. Dat mag je dan ook vermelden bij het begin van de procedure, om mensen niet nodeloos bezig te houden.

Reputatie 7
Badge +3

Heel graag gedaan! :wink:  Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

@AntonellaD

Alvast bedankt.  Als ik het goed gezien heb heeft u zelf het nodige gedaan voor de verzending.  Thx 👍

Mvg

Roland

 

Reputatie 7
Badge +3

@Roland_012 Je krijgt vandaag nog een bevestiging per e-mail. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

@AntonellaD 

Als ik dan wat vroeger van de gratis booster kan gebruik maken mag u dat zeker eerder in orde brengen.

Mvg. Roland

Reputatie 7
Badge +3

@Roland_012 Wens je te wachten dat de aanpassing automatisch gebeurt of zal ik het onmiddellijk voor jou in orde maken? Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

@Tine.   Volgens de brief eigenlijk wachten tot uw abonnement verandert is.  Veronderstel dat in my proximus dan de optie zal verschijnen dat de wifi booster dan gratis te bestellen is.

Dankjewel! Ik wacht nog even af dan ;-) Hopelijk staat de optie om aan te vragen er dan inderdaad tussen!

Groetjes!

 

Ik ga dus hetzelfde doen, want dit kan het thuiswerk vergemakkelijken.  We hebben namelijk zeer slechte ontvangst op eerste verdiep van het huis.

Met het programma van PX de test gedaan waar je best de booster plaatst.  Het signaal neemt zienderogen af per meter dat je verder van de modem gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @bartvermeersch ik heb dossier 46729820 opgemaakt voor nazicht. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Ik heb hier nochtans jaren terug gelezen dat de klanten met oude packs niet zouden verplicht worden om over ts stappen van hun oud pack naar recentere nieuwe packs !

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn geen Proximus-medewerkers op dit publieke forum aanwezig in weekends (en op feestdagen)

Concreet zijn er blijkbaar inderdaad brieven met betrekking tot de vervanging van (sommige) oude(re) packs/abonnementen verstuurd, waarbij ter vervanging een voorstel van een nieuw pack/abo geformuleerd wordt, dat na 1 maand automatisch van toepassing komt, maar waarbij de klant ook de wettelijk voorziene mogelijkheid geboden wordt zijn contract met Proximus op te zeggen

bv.

 https://nl.forum.proximus.be/vaste-lijn-45/automatische-vervanging-abo-comfort-abo-door-flex-abo-brief-op-1-december-2020-51816

 

Een gratis booster is voorzien in alle Flex-packs met vaste lijn maar dient blijkbaar wel op één of andere manier expliciett aangevraagd te worden

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

 

Proximus-medewerkers op dit publieke forum kunnen normalerwijze wel licht in de duisternis scheppen vanaf maandag (en desgevallend de omvorming indien gewenst voor u uitvoeren op een door u gevraagde datum)

Beste,  

Deze week kreeg ik een brief aan van jullie met de titel “Onze packs zijn vernieuwd. Ontdek wat er voor jou verandert”.  

Daarin staat geschreven dat wij automatisch worden overgezet naar een nieuw, gelijkwaardig pack dat 0,49€ goedkoper is. 

Op het einde van de brief wordt vermeld dat ik niets hoef te doen, omdat het pack automatisch wordt geactiveerd.

Er staat bijkomend in vermeld dat wij een gratis wifi-booster krijgen, die we eenvoudig kunnen bestellen.

Nu is dat eenvoudig bestellen niet zo eenvoudig, want ik moet een nieuw pack activeren en hier beginnen de problemen.  Als ik mijn huidige samenstelling overzet, verlies ik een dienst omdat ik deze niet meer kan activeren (die zat wel niet in de vergelijkende prijs).  Bijkomend als ik mijn bestaande opties activeer en mijn bestaande TV Packs (waarvan er 1 vervangen wordt), komt de totale prijs 0,49€ hoger uit per maand.

 

Als ik hiervoor bel naar de klantendienst en hierover uitleg vraag, wordt mij gemeld dat er geen brief verstuurd is en dat zij mij alleen kunnen helpen met het nieuwe pack te activeren om de wifi-booster te krijgen en proberen ze mij nog packs bij te voegen waar ik niet om vraag.

 

Ik ben akkoord om mijn huidige pack te laten omzetten naar het nieuwe, met behoud van al mijn opties aan de vermelde prijs in de brief en met het verkrijgen van de gratis WIFI-Booster.  Ik vind dat jullie communicatie hierover heel onduidelijk is en blijkbaar niet bekend is bij jullie eigen klantendienst.

 

mvg,

 

Bart

 

Reputatie 7
Badge +4

@reynkust ik ben geen Proximus medewerker enkel zoals u een lid van dit forum

Concreet staat in de bovenvermelde brief dat u TV, internet en telephony hebt dus moet het nieuwe abonnement een Flex met vaste lijn zijn en kan het geen Flex “de basics” zijn 

Gezien de prijszetting vermoed ik dat uw huidig abo vervangen wordt door een Flex “family essentials” waarbij één of meer bijkomende opties in rekening gebracht zijn om de prijs van 76,99 versus de basisprijs van 70,99 €/maand te verklaren

Bellen naar het buitenland maakt geen deel uit van het betrokken Flex-pack: free calls international is een optie met bijkomende kost van 2,5 euro/maand (is dit een deel van de verklaring voor het verschil 70,99 versus 76,99?)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_payingos/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn/betalende-opties.html

Met de optie Free Calls International (max 2000 minuten/maand) bel je zonder bijkomende kosten vanaf je vaste lijn na 17u., in het weekend en op feestdagen naar vaste lijnen en mobiele nummers in de meeste Europese landen, de Verenigde Staten en Canada, en naar vaste lijnen in Marokko en Turkije.

Optie in Flex-pack

Een mobiel abo kan eventueel ook aan het pack toegevoegd worden

 

 het lijkt mij opportuun dat een Proximus-medewerker u al dan niet op dit forum uitlegt welk pack u aangeboden wordt en indien het effectief Flex “de basics” uitlegt waar het prijsverschil 70,99 versus 76,99 euro/maand van komt en door wat onbeperkt bellen naar het buitenland ‘s avonds en in de weekends vervangen wordt en al dan niet in het aanbod à rato van 76,99 €/maand begrepen is 

 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb een internet comfort abonnement gedurende 10jaar reeds, ter info

 

Reputatie 2
Badge +1

hierbij mijn ontvangen brief?

Is dit nu een basic of niet.

 

Reputatie 7
Badge +4

Voor alle duidelijkheid alle packs Flex met uitzondering van “de basics” omvatten onbeperkt bellen vanaf vaste lijn in België

= nationaal verkeer vanaf vaste lijn met uitzondering van verkeer naar betaalnummers zoals 070- en 090x-nummers en uiteraard ook geen verkeer naar het buitenland

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html?v1=paidsearch&v3=google&v4=brand&v5=&v6=proximus%20flex&v7=res-packs-flex&gclid=EAIaIQobChMIpcGLyrXu7AIVmeR3Ch1mxwjgEAAYASAAEgIbsPD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

De reactie van @Joel M kan inderdaad voor verwarring zorgen

Reputatie 2
Badge +1

@reynkust

klopt, alle oude packs worden omgezet naar vernieuwde packs.

In het Flex pack met vaste lijn zit de optie onbeperkt bellen overdag inderdaad standaard vervat.

Internet comfort wordt geüpdate naar internet maxi.

info gegeven hierboven door @Martin  en @M_016 zijn correct.

groeten

Tina

 

 

Dus dit klopt dus niet??

Raar, kan er niet meer aan uit nu

Is toch standaard vervat, dus inbegrepen volgens mij??

Reputatie 2
Badge +1

dus simpel gezegd er veranderd niks behalve denaam van het pack. Dat men dat dan ook niet vermeld in de brief aub en een soort reclame voert. Resultaat; alles hetzelfde.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@ElzaD @reynkust 

 

Tarieven buiten het abonnement

Phone Line met Free Calls National: gratis bellen 's avonds, in het weekend en op feestdagen

Dankzij Phone Line met Free Calls National bel je helemaal gratis 's avonds, in het weekend en op feestdagen.

Nationale tarieven

Bellen naar een vaste lijn of naar een gsm-nummer in België

Weekdagen, in het weekend en op feestdagen

Weekdagen na 17 u, in het weekend en op feestdagen 24/24

Naar een vaste lijn in België

Gratis

Naar een gsm-nummer in België

Gratis2

Weekdagen

Van 8 tot 17 u

Naar een vaste lijn in België

€ 0,82 /oproep

Naar een gsm-nummer in België

€ 0,82 /oproep

Ook meer info op :

Ook meer info op https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn.html

Groetjes,Joel

Reageer