Skip to main content
Beantwoord

bpost heeft mijn telefoon/pakje kwijteraakt tijdens transport van proximus>bpost


Goedemiddag,

Ik heb een telefoon besteld met een mobiel abonnement, Die werd verstuurd door proximus naar bpost. De track and trace heb ik gekregen en stond 2 dagen dat bpost het aan het verwerken was, op de 3e dag kreeg ik een mail van bpost dat de inhoud van mijn pakje leeg was en dat ik de afzender moest bellen (proximus) dat heb ik gedaan.

Ik zou teruggebeld worden en dat duurt langer dan verwacht. Kunnen jullie nu uitzoeken hoe het zit met dit? en de bestelde gsm zijn imei blokkeren. Zodat niemand het kan gebruiken.

ik zit zonder gsm en weet niet precies wat ik kan doen? mijn klantnummer is 29469477. 

Beste antwoord door M_016

Ter info in afwachting van een reactie door een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum 

= Proximus dient u een document van niet ontvangst te sturen (via e-mail bv.) dat u dient in te vullen en regelt vervolgens na ontvangst ervan als afzender zelf het probleem met Bpost

IK vrees evenwel dat de procedure enige tijd in beslag zal nemen zodat u mogelijk enkele weken zult moeten wachten op een nieuwe GSM of op de terugbetaling ervan

 

Cfr bv.

Pakket status geleverd, niets ontvangen | Proximus Forum

Het is inderdaad zo dat onze interne dienst het document van verklaring niet ontvangst  moet hebben.Dan regelen zij dit verder met B-post.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

30 reacties

Martin
  • 33550 reacties
  • 3 november 2023

In afwachting dit ter info:

Als je geen bevredigend antwoord krijgt van de afzender Proximus of Bpost, kun je een beroep doen op de ombudsdienst voor de postsector. Ombudsdienst voor de Postsector | Ombudsman
Dit is een onafhankelijke instantie die bemiddelt tussen klanten en postbedrijven. 
Je kunt je klacht online indienen via het formulier of per post sturen naar:
​Ombudsdienst voor de postsector Koning Albert II-laan 8 bus 4 1000 Brussel


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • Antwoord
  • 3 november 2023

Ter info in afwachting van een reactie door een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum 

= Proximus dient u een document van niet ontvangst te sturen (via e-mail bv.) dat u dient in te vullen en regelt vervolgens na ontvangst ervan als afzender zelf het probleem met Bpost

IK vrees evenwel dat de procedure enige tijd in beslag zal nemen zodat u mogelijk enkele weken zult moeten wachten op een nieuwe GSM of op de terugbetaling ervan

 

Cfr bv.

Pakket status geleverd, niets ontvangen | Proximus Forum

Het is inderdaad zo dat onze interne dienst het document van verklaring niet ontvangst  moet hebben.Dan regelen zij dit verder met B-post.


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 3 november 2023
M_016 schreef:

Ter info in afwachting van een reactie door een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum 

= Proximus dient u een document van niet ontvangst te sturen (via e-mail bv.) dat u dient in te vullen en regelt vervolgens na ontvangst ervan als afzender zelf het probleem met Bpost

IK vrees evenwel dat de procedure enige tijd in beslag zal nemen zodat u mogelijk enkele weken zult moeten wachten op een nieuwe GSM of op de terugbetaling ervan

 

Cfr bv.

Pakket status geleverd, niets ontvangen | Proximus Forum

Het is inderdaad zo dat onze interne dienst het document van verklaring niet ontvangst  moet hebben.Dan regelen zij dit verder met B-post.

  ik heb de gsm niet ontvangen. het is ´´kwijtgeraakt´´ tijdens transport van proximus naar bpost. 


Martin
  • 33550 reacties
  • 3 november 2023

Ter bijkomende info : pakket niet ontvangen | Proximus Forum =

Vraag=

@Heidi,
mss interessant om weten is dit het formulier van bij Bpost dat je gaat opsturen

→ Bewijs_van_niet-ontvangst.docx

Antwoord=

Dag @Martin dat formulier kan inderdaad ook gebruikt worden, bij het onze is de afzender natuurlijk al gekend. ;) Het is vooral belangrijk dat de juiste barcode/referentienummer vermeld staat, voor verder nazicht door bpost. 

 

Best dus gewoon het antwoord van PX forum moderator afwachten.


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 3 november 2023

@Hasanhilmi  Ik heb dossier aangemaakt voor de logistieke dienst 53470679. Ik laat je nog info


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2537 reacties
  • 6 november 2023

Dag @Hasanhilmi gelieve op het formulier 323200075447278765001037 te noteren als barcode van de verzending. Groetjes, Heidi


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 november 2023

Goeiemiddag @HeidiE  welk formulier is dat? 


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 november 2023

Het is al duidelijk. Ik zal de bpost formulier invullen


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 934 reacties
  • 6 november 2023
HeidiE schreef:

Dag @Hasanhilmi gelieve op het formulier 323200075447278765001037 te noteren als barcode van de verzending. Groetjes, Heidi

 

@Hasanhilmi  @HeidiE  bedoelt dit document.

Hasanhilmi schreef:

Goeiemiddag @HeidiE  welk formulier is dat? 

 

je kan het hier downloaden   

                                   ⬇

VERKLARING_VAN_NIET_ONTVANGST (1).docx (live.com)

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 november 2023

Waar kan ik dit naar opsturen? Ik heb ongeveer dezelfde formulier al ingevuld. Staat bij martin onder deze topic 


Martin
  • 33550 reacties
  • 6 november 2023

Beter dit formulier opsturen dat je van PX toegestuurd gekregen hebt om de volgende reden

Dat formulier van BPOST kan inderdaad ook gebruikt worden, bij het onze van PX is de afzender natuurlijk al gekend.  Het is vooral belangrijk dat de juiste barcode/referentienummer vermeld staat, voor verder nazicht door bpost. PX medewerker kan het in je → ForumProfiel onder het tekstveld “ticket” vermelden naar waar je dit moet versturen.


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 934 reacties
  • 6 november 2023
Hasanhilmi schreef:

Waar kan ik dit naar opsturen? Ik heb ongeveer dezelfde formulier al ingevuld. Staat bij martin onder deze topic 

@Hasanhilmi  Een Proximus medewerker zal je via een (Privé bericht dat je hier vind Mijn privéberichten ) laten weten naar welk email adres je het document mag doormailen.


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 november 2023

Goedeavond,
 

Nog niets van documenten of privé berichten ontvangen ik zit zonder gsm dus kan meestal

pas na mijn shift reageren op mijn laptop. Heel vervelend.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • 6 november 2023

@HeidiE 

Kan @Hasanhilmi a.u.b. een antwoord bekomen op zijn vraag “naar welk Proximus e-mail adres” kan het betrokken ingevulde document “verklaring van niet-ontvangst” overgemaakt worden?

 

@Hasanhilmi 

Indien een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum nog enige tijd (enkele dagen) op zich zou laten wachten, lijkt het mij opportuun het per aangetekende zending over te maken aan

Proximus - Residentiële klantendienst 

Koning Albert II laan 27

1030 Schaarbeek


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 7 november 2023

Dankjewel voor alles wat u doet @M_016 


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 8 november 2023

@Hasanhilmi  Zie prive bericht. Groetjes Luc


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 8 november 2023

@Pat52 kunt u mij nog een keer de brief van niet ontvangst sturen? ik heb de andere die je kan downloaden van bpost site. dankuwel alvast


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 934 reacties
  • 8 november 2023
Hasanhilmi schreef:

@Pat52 kunt u mij nog een keer de brief van niet ontvangst sturen? ik heb de andere die je kan downloaden van bpost site. dankuwel alvast

@Hasanhilmi

je kan het hier downloaden   
                                   ⬇
VERKLARING_VAN_NIET_ONTVANGST (1).docx (live.com)

je kan het hier downloaden   

                                   ⬇

VERKLARING_VAN_NIET_ONTVANGST (1).docx (live.com)

Bij  Van de zending van Bpack met referentie : 323200075447278765001037 noteren als barcode van de verzending. Zoals HeidiE reeds melde .

HeidiE schreef:

Dag @Hasanhilmi gelieve op het formulier 323200075447278765001037 te noteren als barcode van de verzending. Groetjes, Heidi

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 8 november 2023

Dankuwel @Pat52 


Martin
  • 33550 reacties
  • 8 november 2023

@Hasanhilmi

Kan jij dan het document wel downloaden met de bovenstaand link van PAT52 ?

Dat is wat ik te zien krijg.

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 8 november 2023

Ja het is gelukt gedownload en afgedrukt ingevuld en verstuurd naar dhr. Luc @Martin 


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 934 reacties
  • 8 november 2023
Martin schreef:

@Hasanhilmi

Kan jij dan het document wel downloaden met de bovenstaand link van PAT52 ?

Dat is wat ik te zien krijg.

 

 

@Martin 

 

Hier nog 2 andere links waar je het document verklaring van niet ontvangst van Proximus kan downloaden

VERKLARING_VAN_NIET_ONTVANGST (1).docx (live.com)  

VERKLARING_VAN_N... (insided.com)


Martin
  • 33550 reacties
  • 8 november 2023

Deze links lukken nu wel, bedankt.


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 14 november 2023

klein update,

 

ik heb ondertussen een mail van Dhr. luc dat ik een nieuwe zending krijg wanneer de iphone 14pro weer in stock is. Hoelang dat zal duren weet ik nog niet zal updates geven, ik wil graag iedereen bedanken die een handje heeft bijgedragen. dankuwel allemaal !

 


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 17 november 2023

@Hasanhilmi  Ik heb navraag gedaan en laat je straks info.