Vraag

Pakket status geleverd, niets ontvangen

  • 26 November 2020
  • 24 reacties
  • 1341 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

Op 21/11/2020 heb ik via jullie website een Iphone 11 met abonnement gekocht en betaald.

Vandaag op datum van 26/11/2020 krijg ik een email van Bpost met de melding dat mijn pakket van proximus geleverd werd op mijn adres om 19:43h.

Ik heb niets ontvangen (ik ben thuis) en mijn buren ook niet.
Nochtans staat in de track & trace 2 gekribbelde lijnen getekend waar de handtekening dient te komen, dit lijkt erop dat de bezorger zelf heeft getekend aangezien boven de handtekening mijn voornaam getypt staat.

Bpost verteld mij dat ik Proximus moet contacteren om dit op te lossen.

Hieronder ziet u de kribbel die zogezegd mijn handtekening dient te zijn, dit is volgens mij schriftvervalsing. *adres en track&trace code zwart gemaakt wegens privacy op forum

 


24 reacties

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen zoals “adres en track&trace code” enz ), zodat proximus medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

@Michael R. Er is hiervoor een dossier 46872039 aangemaakt voor onderzoek.Van zodra de dossierbeheerder nieuws heeft van Bpost gaat deze u contacteren.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Beste,

Ik heb ondertussen naar Bpost gebeld om dit probleem te melden.

Ondertussen heb ik deze email van hen ontvangen:

* oude simkaart is ondertussen ook gedeactiveerd dus de nummer die overgedragen werd naar proximus kan ik momenteel ook niet gebruiken.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Michael R. Ik heb uw nieuwe info aangevuld aan uw lopend dossier  46872039.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Beste,

Enig idee hoe lang dit gaat duren?

Want ik zie op My proximus dat het abbonement actief gezet is.

Ik ga uiteraard geen abonnement betalen zo lang ik mijn pakket met smartphone en SIM-kaart niet heb ontvangen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Michael R.  Het dossier is in behandeling genomen. De dossierbeheerder neemt zo spoedig mogelijk contact met je op. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Dus ik krijg van jullie een email waarin staat dat ik naar Bpost moet gaan om te verklaren dat ik geen pakje heb gekregen.

Bij Bpost sturen ze mij naar jullie om een onderzoek te openen want enkel de afzender kan dat.

Goed bezig….

 

Ik heb dus betaald, niks gekregen en niemand kan mij bereiken omdat mijn nummer naar jullie is overgedragen en ik dus ook geen simkaart heb.

 

Plus zoals gezegd hierboven heb ik Bpost al lang gecontacteerd en deze sturen me naar jullie.

Betalen en ontvangen kan wel maar iemand die gekozen heeft om klant bij jullie te worden verder helpen lukt niet?

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en dat is allemaal normaal?

 

Ik betaal geen cent abonnement tot dat ik mij pakket gekregen heb, wat volgens mij maar meer dan normaal is.

 

Of moet ik zoals zovelen die ik op die forum gezien heb ook anulleren en op een ander gaan?

 

Ik verblijf in afwachting van jullie oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben geen Proximus-medewerker

 

Het is inderdaad Proximus als afzender die dit met Bpost dient op te lossen

Bpost moet evenwel in staat zijn de betrokken postbode te kunnen identificeren

Eventueel kunt u klacht neerleggen bij de politie en een kopie van het PV aan Proximus overmaken

 

Indien het een SIM-kaart betreft is het evenwel aangewezen dat Proximus u zo spoedig mogelijk  een nieuwe laat geworden en de niet ter bestemming geraakte gewoon blokkeert

 

 

Reputatie 1

Ik heb Proximus op de hoogte gebracht dat de simkaart ook zoek (verloren, gestolen) is.

Ik hoop dat zij zo slim zijn deze al geblokkeerd te hebben en een nieuwe aan te maken.

Ik word door zowel proximus als Bpost van het kastje naar de muur gestuurd, plezant is anders.

 

Het kan me niet schelen hoe Proximus dit met Bpost oplost, ik wil gewoon mijn pakket met sim kaart en toestel ontvangen.

Zij kunnen dit toch opnieuw opsturen en de rest uitklaren met Bpost? maar de betalende klant is weer de dupe

is het niet beter van toch even het antwoord morgen af te wachten van proximus zelf (in hoeverre de dossier beheerder reeds stappen ondernomen heeft..) en dan kun je nog altijd verdere stappen overwegen indien nodig !

Reputatie 1

Dit is het antwoord van de dossierbeheerder:

 

“Dag meneer Rosseel,

Ik heb uw mail goed ontvangen. Ik heb dit even voor u onderzocht. U dient indien u het toestel niet heeft ontvangen een document van niet ontvangst in te vullen. Ik heb u dit document toegevoegd in de bijlagen. Dit is een verklaring van niet ontvangst bij B-Post. U dient dit document in te vullen en af te geven bij B-Post. Deze zullen dan een onderzoek opstarten. Hopelijk heeft u hiermee voldoende informatie.”

 

Dus zoals u kan zien word ik terug naar Bpost gestuurd die mij dan opnieuw naar jullie zullen sturen

Inderdaad benieuwd wat er morgen dan verder als definitieve zal hierop aangeboden worden !

Reputatie 1

Update:

Ik heb dus gisteren het document “verklaring van niet-ontvangst Bpost-zending” dat ik van de dossierbeheerder heb gekregen aan Bpost bezorgd.

 

Vandaag krijg ik dit antwoord van hen:

 

Ik hoop op een snel en positief antwoord van Proximus want ik heb ondertussen al wel een rekening gekregen voor het abonnement dat ik niet heb.

Reputatie 7
Badge +3

@Michael R. Het is inderdaad zo dat onze interne dienst het document van verklaring niet ontvangst  moet hebben.Dan regelen zij dit verder met B-post.De dossierbeheerder zal contact met u opnemen om alles te regelen alsook de facturatie.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 1

@Michael R. Het is inderdaad zo dat onze interne dienst het document van verklaring niet ontvangst  moet hebben.Dan regelen zij dit verder met B-post.De dossierbeheerder zal contact met u opnemen om alles te regelen alsook de facturatie.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Bedankt voor de verduidelijking, ik heb het document gemailed naar de dossierbeheerder.

 

Reputatie 1

Beste,

Is er ondertussen al iets geweten over de status van dit probleem?

 

Ik heb van mijn kant alles gedaan wat gevraagd werd en heb alsook het document gestuurd naar Bpost en naar proximus.customer.care@proximus.com.

 

Ik krijg nergens geen oplossing of antwoord aangeboden enkel “wachten ze gaan u contacteren”

Ondertussen ben ik het de klant die normaal enkel moet bestellen en zijn pakje ontvangen diegene die er achter moet zitten en niks terug hoor.

 

Op messenger lezen ze zelfs de berichten niet, Bpost wimpelt mij af, en ik zit hier zonder iets maar er steekt wel al een rekening in de bus.

 

En ik wil niet meer horen “ze gaan u contacteren” Ik wil een oplossing.

Ik heb betaald + van een andere provider naar jullie gekomen, en toch zit hier nog steeds zonder toestel en zonder mijn eigen telefoonnummer.

 

Ik ben niet de persoon die dit moet oplossen of hier achteraan moet lopen, maar jullie moeten dit uitklaren met Bpost en zorgen dat uw klant als prioriteit geholpen word.

 

Moest ik mijn klanten zo behandelen zou ik al lang failiet zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Michael R. Het is inderdaad vervelend dat Bpost niet weet waar uw pakje naartoe is.Proximus heeft uw ondertekend formulier ontvangen.Van zodra Bpost ons de bevestiging geeft dat ze uw toestel niet meer vinden dan kunnen wij starten voor de oplossing.Dat zijn nu éénmaal de procedures die men moet volgen.Excuses nogmaals voor het ongemak en dat het zo aansleept.Groetjes,Joel

@Michael R. Het is inderdaad vervelend dat Bpost niet weet waar uw pakje naartoe is.Proximus heeft uw ondertekend formulier ontvangen.Van zodra Bpost ons de bevestiging geeft dat ze uw toestel niet meer vinden dan kunnen wij starten voor de oplossing.Dat zijn nu éénmaal de procedures die men moet volgen.Excuses nogmaals voor het ongemak en dat het zo aansleept.Groetjes,Joel


sorry hoor, dat zijn procedures om uw geschil met bpost uit te klaren. Maar het is de door jullie gekozen leverancier. Ik zit in het begin van dezelfde situatie, en zie het echt niet zitten om als een verloren geest naar punt A naar punt b te slenteren. 
in principe dien je je klant zo snel mogelijk zijn product te bezorgen. Dit verlies is jullie operationeel risico… niet die van uw klant hoor. 

Reputatie 1

@Michael R. Het is inderdaad vervelend dat Bpost niet weet waar uw pakje naartoe is.Proximus heeft uw ondertekend formulier ontvangen.Van zodra Bpost ons de bevestiging geeft dat ze uw toestel niet meer vinden dan kunnen wij starten voor de oplossing.Dat zijn nu éénmaal de procedures die men moet volgen.Excuses nogmaals voor het ongemak en dat het zo aansleept.Groetjes,Joel


sorry hoor, dat zijn procedures om uw geschil met bpost uit te klaren. Maar het is de door jullie gekozen leverancier. Ik zit in het begin van dezelfde situatie, en zie het echt niet zitten om als een verloren geest naar punt A naar punt b te slenteren. 
in principe dien je je klant zo snel mogelijk zijn product te bezorgen. Dit verlies is jullie operationeel risico… niet die van uw klant hoor. 

Hier ben ik het mee akkoord.

Procedures moeten er inderdaad zijn, maar dit gaat om een geschil tussen Proximus en Bpost. 

Dit dient intern uitgeklaard te worden en mag de klant niet hinderen.

Ik heb ook een zaak en als er een probleem is waar de klant onder lijd is het mijn taak allereerst de klant zo snel mogelijk te helpen, op de achtergrond regel ik de problemen die onstaan zijn tussen mij en het verzendbedrijf, daar heeft de klant geen boodschap aan. Want hij heeft betaald voor een dienst of product waar hij dan ook recht op heeft zonder dat hij in het midden van dit geschil geplaats wordt.

Reputatie 7
Badge +3

@Michael R. 

Er is bij ons een onderzoeksdossier lopende;

Priscilla zal je contacteren als ze meer nieuws krijgt van de verzendingsdienst.

excuses dat het zo loopt.

vriendelijke groeten

Tina

@tina.b  kan u mij ook vertellen wat voor mij de volgende stappen zijn?

Ticketnr in mijn profiel

Reputatie 7
Badge +3

@Erw1n 

voor jou is er ook een dossier lopende, onderzoek is lopende.

sorry dat dit zo gelopen is.

groeten

Tina

Reputatie 1

Even een update voor mensen die dit aan het volgen zijn:

 

09/12/2020 -Bpost heeft geconfirmeerd het pakket kwijt te zijn.

10/12/2020 -Proximus heeft mij al verder geholpen met een swap simkaart (aangekomen en werkend)

10/12/2020 -Proximus heeft een creditnota opgemaakt voor de al aangerekende maand.

11/12/2020 -Proximus heeft mij gebeld om te laten weten dat zij een nieuw toestel zullen opsturen*.

*kleur zwart niet meer in voorraad dus heb de keuze gehad tussen wit of groen.

 

zodra het toestel aankomt in goede werkende staat laat ik het hier ook weten.

 

Reputatie 1

14/12/2020: - Toestel i, werkende staat geleverd door Bpost.

 

dossier in goede orde afgewerk door Proximus

Reageer