Skip to main content
Antwoord

Bestaand Proximus abo (Easy + S23) nummer switchen naar Google 10 Pro en S23 restwaarde betalen.

• September 28, 2025
  • 22 reacties
  • 81 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb nog 8 van de 24 maanden te gaan met de S23.  Ik wil gebruik maken van de huidige promo op de Pixel 10 Pro (extra 200 euro cashback). Maar dan wel met mijn bestaande nummer en online is er dan een error :)

Het is niet mogelijk om de producten in je winkelmandje met dit gsm-nummer te bestellen.

Zou dit lukken in een winkel? Er zijn haha wel weer maar twee dagen dat die actie loopt :P

Mijn nummer komt denk ik vrij als het huidige abo van de S23 wordt opgezegd, en dan kan het misschien wel gelinkt worden ?

Beste antwoord door Joel M

@gerdl Er werd hiervoor dossier 57427962 opgemaakt.
Ik heb de nieuwe feedback toegevoegd zodat de dossierbeheerder het nodige kan ondernemen. Hij/zij zal daarna zelf opnieuw contact met u opnemen..Groetjes,Joel.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

22 reacties

Martin
  • September 28, 2025

@gerdl Tip: indien het nog niet gebeurd zou zijn :
PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen (als ze morgen de draad hier terug opnemen), als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • September 29, 2025

Profiel is verder aangevuld.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 29, 2025

@gerdl 

ik laat nakijken waarom het niet lukt.

In theorie kan je je oude promotoestel opzeggen, restwaarde betalen en nieuw toestel nemen.

We zoeken info.

mvg

Tina

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • September 29, 2025

Ik werd vanmorgen verder geholpen via de 0800 maar ben dan daarna toch naar een winkel moeten gaan.  Het is een raar pad nu en ik zie ook een potentiele red flag dus daarom dat ik nu hier documenteer en kijken waar ik in de loop van de dag nog ga geraken.

(Bestelnummer staat in profielinfo)

29/09/2025 9u31 - 12m41s - Gebeld naar de 080022800. Men bevestigde dat mijn nummer vrij zou komen door S23 op te zeggen en dat daardoor de koppeling aan de Pixel Pro 256GB wel zou kunnen. In de mails die ik ontving bleek

1. men had van mijn huidige abo Easy dan een abo Maxi gemaakt (had ik niet om gevraagd, werd ook niet verbaal meegedeeld),

2. men had een bestelling ingegeven voor en Pixel 10 256GB ipv mijn verzoek Pixel 10 Pro 256GB.

29/09/2025 10u06 - 40m52,  deze oproep naar de 080022800 werd na 40 minuten beindigd aan de kant van Proximus. Ik werd 1 minuut later teruggebeld door Proximus (+3222354000) maar de beller beeindigde zijn oproep (letterlijk na 1 seconde rinkelen) - terugbellen naar dat nummer helpt niet.  Het gesprek van 40 minuten was vervelend, met lange perioden van absolute stilte (ook geen ruis of achtergrondgeluid op de lijn) gevolgd door wachtmuziek met opnieuw lang wachten (eerst mute gevolgd door in wacht denk ik).

De persoon was vaak kort door de bocht, was ook niet in staat mijn vraag naar me terug te koppelen zodat ik kon bevestign dat we op hetzelfde spoor zaten. Hij zei ook dat het lang duurde omdat hij de verbreking van het contract moest rechtzetten maar dat het in orde was geraakt. Ik was op een bepaald ogenblik mijn vertrouwen kwijt.

Uit wat ik wel te weten kwam leek het er op dat de procedure deze keer (itt mijn eerste oproep 9u31) anders zou zijn dan bij mijn eerste oproep. Hij vroeg me om mijn bankrekeningnummer voor de domi, en hierdoor nam ik aan dat ik deze keer geen bevestigingsmails zou krijgen om dit zelf te doen. Daardoor zou ik ook niet kunnen controleren of zijn wijzigingen correct waren. Ik was een beetje lastig en vroeg hem of hij me kon zeggen waar op de proximus-website die voorwaarde tot domi vermeld stond. Na wat heen en weer heeft hij toen opgehangen, en ik denk ook 1 seconde proberen me terug te bellen.

29/09/2025 rond 11u30 - naar de Proximus winkel dicht bij mij.  De persoon die me hielp heeft zijn manager er bijgehaald en samen zijn zij er denk ik in geslaagd om wat er geregistreerd stond te ontwarren. Er was melding van twee contractbreuken, en van de eerste contractbreuk  kon men zien dat het (zoals gepland) om de S23 ging. Van de tweede contractbreuk kon men niet zien of het ook om diezelfde S23 ging, of om die foute bestelling van de Pixel 10 256GB. Maar hun consensus was, zelfs als die tweede contractbreuk om de Pixel dan zou dit achteraf rechtgezet kunnen worden omdat het administratief vanzelfsprekend was wat de eigenlijke intentie was.

En nog even voor de duidelijkheid : Ik heb nu 1 S23, en ik wil 1 Pixel Pro 256GB. Geen twee Pixels dus.

Het vervolg in de winkel was dat men de laatse aanwezige “bestelling” in het “systeem” aanpaste en ik werd gepresenteerd met een document ter ondertekening voor een Pixel Pro 256GB met Dataphone 3,5GB.

Dit document werd me gepresenteerd op een monitor met ondertekeing via touchscreen. Ik zie slecht dus vroeg om een afdruk van het te ondertekenen document maar dit bleek niet mogelijk omwille van een defecte printer. Ik heb dan gevraagd om het document van 3 bladzijden te doorscrollen. Ik heb het document dat melding maakte van Pixel Pro 256GB met Dataphone 3,5GB via touchscreen getekend.  Ik heb dus geen afdruk op papier ontvangen.

Meteen na ondertekening zei de verkoper “Alee nu is die bestelling toch geannuleerd.” met de melding dat hij opnieuw zou moeten beginnen. Ik vroeg dan hoe het zat met het document betreffende de Pixel Pro 256GB met Dataphone 3,5GB dat ik via touchscreen tekende.

En dan komt voor mij de red flag : ik hoorde dat alles is komen te vervallen en dat er zometeen opnieuw gaat begonnen moeten worden. Dus zoals ik begrijp met ondertekening van een nieuw document via touchscreen voor een Pixel Pro 256GB met Dataphone 3,5GB.

Als dit het geval is ga ik vragen om bevestiging van de annulatie van het eerst getekende document. Dit vind ik belangrijk want dan verschilt het van een verbreking van mijn kant, want de oorzaak ligt administratief aan de kant van Proximus. Ik wil niet in een situatie komen waar ik tegelijk een pixel heb en een verbreking voor een pixel moet betalen.

Zometeen om 14u40 sta ik terug in die winkel voor de verderzetting. Ik moest het een tijdje geven, de verkoper zei dat hij pas aan de nieuwe bestelling (omwille van de plotse annulatie van de oude terwijl hij er mee bezig was - “alee nu is die bestelling nu toch geannuleerd”) kon beginnen nadat het systeem al het vorige verwerkt had.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • September 29, 2025

Hey ​@tina.b , ik zie nu net je vorige bericht. Ik zal even afwachten alvorens ik vertrek, misschien dat je hier snel iets laat weten.

en TLDR: idd verbreking zou moeten lukken om mijn nummer dan te koppelen aan een contract voor die Pixel 10 Pro 256GB met Easy. Maar in de tussentijd werd er een fout order (via 080022800) bij jullie geregistreerd voor Pixel 10 256GB met Maxi. Dus fout ik wil Easy houden, en ik wil een Pro (omdat daar ook de actie met 200 euro extra cashback voor een oud toestel zit).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • September 29, 2025

Ik ben opnieuw naar die winkel geweest. Er kon niks gedaan worden. “Zolang het systeem vast zit kunnen wij niks doen.” en “Morgen terugkomen”.

Ik heb ook aangegeven dat ik een verwachting heb op papier bevestiging te zien van 1. de annulate van de foute bestelling (Pixel 10 256GB) en 1. als men mij vraagt opniew te tekenen voor de aankoop van een Pixel 10 Pro 156GB) dan ook op papier de annulatie van de blijkbaar mislukte bestelling waarvoor ik tekende (Pixel 10 Pro 256GB).  Maar ik krijg moeilijk overgebracht dat die verwachting van mij redelijk is want men zegt dan “Ja mijnheer, maar dat is weg eh, dat telt niet meer. Je moet u daar niks meer van aantrekken”.

Wat ik wel denk dat zeker is :

• Huidige overeenkomst S23 is opgezegd, dus restwaarde 204 te betalen, zoal verwacht dus.
  • Mijn abo is van Easy naar Maxi gewijzigd, dat is fout.
  • De foute bestelling van vanmorgen gesprek van 9u31 staat blijkbaar nog steeds actief.
  • Ik tekende rond 12u in de winkel via touchscreen een contract?/bestelling?/aanvraag? voor een Pixel 10 Pro 256GB met 24x Dataphone 3,5GB (nog eens, ik zie slecht maar het was niet mogeiljk voor of na ondertekening een afdruk op papier te krijgen).  Ik ontving tot nu toe hierover nog geen mail
  • Ik ontving 4 mails van proximus, maar die vermelden enkel de verbrekingsvergoeding van de S23 en de foute bestelling van de Pixel 10 256GB

Ik ben een kalme persoon en verbaal redelijk capabel maar ik heb me vandaag bij momenten al zo dom gevoeld :)

@tina.b - als dit morgen (laatste dag van de 200 euro extra cashback-actie) niet in orde geraakt, ben ik dan gesjozt ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • September 30, 2025

30/09/2025 11u00 - Naar de 0800 gebeld. Goed gesprek, mevrouw maakte een ticket aan, gewoon afwachten en ze belt me terug.

Maar ik ben mijn vertrouwen kwijt, en ik wil die cashback, vandaag de laatste dag daarvoor.

@tina.b Dus net online geprobeerd zelf de bestelling te doen, en dit is gelukt. Levering vrijdag, maar die telefoon blijft in de doos (14 dagen herroepingsrecht) tot ik weet hoe het zit met tickets, bestaande orders, ...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • September 30, 2025

@tina.b Kan je me aub de  ticket nummers meedelen.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • September 30, 2025

Dag ​@gerdl ticket IM12867080 vandaag opgemaakt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • September 30, 2025

Ik heb intussen een bevestigingsmail ontvangen ivm mijn online bestelling Pixel 10 Pro gelinkt aan mijn bestaand telefoonnummer met waarschijnlijk levering donderdag of vrijdag. Top.

Ticket voor de annulatie van de foute bestelling staat nog steeds open, dus ben blij dat ik de stap zette zelf online te bestellen.

Het is maar een gedachte maar waarschijnlijk heb ik hiermee iets geforceerd wat interne medewerkers niet toegelaten is.

Toestel blijft zowiezo in de verpakking tot die openstaande foute bestelling onder MyProximus/Opvolging nog open staat. Dit moet tegen 15 oktober 2025 in orde zijn want dat is de laatste dag van de registratie voor de 200 euro extra cashback.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • October 1, 2025

Nieuwe info : Ik denk dat de door mij in gang gezette nummeroverdracht naar Orange de oorzaak is van het vast komen te zitten van de oorspronkelijke foute bestelling bij Proximus. En waarschijnlijk probeert het ticket met deze nummeroverdracht om te gaan?

Op 28 september (voor ik deze thread startte) deed ik een online aankoop van een toestel met abo en nummeroverdracht naar Orange.

Meteen daarna zag ik de Pixel 10 Pro aanbieding bij Proximus.

Het is mijn intentie de aankoop bij Orange te annuleren nu ik er in geslaagd ben bij Proximus het juiste toestel te bestellen.

→Mijn nummer dient dan ook weer van Orange terug naar Belgacom overgedragen te worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • October 1, 2025

Ik begrijp dat ik nu zelf de red flag ben :) 

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 1, 2025

@gerdl Er werd hiervoor dossier 57427962 opgemaakt.
Ik heb de nieuwe feedback toegevoegd zodat de dossierbeheerder het nodige kan ondernemen. Hij/zij zal daarna zelf opnieuw contact met u opnemen..Groetjes,Joel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • October 1, 2025

Dank je ​@Joel M .

Intussen verstuurde ik ook deze intentieverklaring naar Proximus maar daar staan denk ik geen nieuwe dingen in.

PROXIMUS
Koning AlbertII laan 27
1030 Schaarbeek

Deze aangetekende zending werd gedeponeerd op de dienst Aangetekende.email™ van het DigiConnect platform (www.aangetekende.email). Dedienst Aangetekende.email™ is een eIDAS gekwalificeerde vertrouwensdienst voor elektronisch aangetekende zending. Zie https://tsl.belgium.be

Datum van deponering elektronisch aangetekende zending: 01-10-2025

In overeenstemming met artikel XII.N2. Bijlage II van het Belgisch Wetboek van economisch recht is de wettelijke datum van deponering de datum van deponering van de elektronisch aangetekende zending (datum van deponering bij de dienstverlener van de gekwalificeerde elektronisch aangetekende zending), en niet de datum van afgifte bij bpost (vermeld op de enveloppe), die plaatsvindt op de werkdag die volgt op deze van de deponering van de elektronisch aangetekende zending.

U kunt de originele elektronische bijlagen downloaden via: www.aangetekende.email/bijlagen met ID: xxxxxxxxxxxx en Code: xxxxxxxxxxxx

Aangetekende zending van: Mijn naam en info.
Onderwerp: Intentieverklaring betreffende bestelling BESTELNUMMER
AANGETEKEND op 1/10/2025 (of op het ogenblik van electronische deponering).

Tav
Proximus
Boulevard du Roi Albert II, 27 B - 1030 Bruxelles
Ondernemingsnummer BE.0202.239.951
customer.care@proximus.be

Mijn klantnummer KLANTENNUMMER
Intentieverklaring betreffende bestelling BESTELNUMMER Joint Offer Pixel 10 Pro 256GB met Easy abo met nummeroverdracht TELEFOONNUMMER (zie bevestigingsemail in bijlage).

Beste,

Ik stuur u deze brief om mijn rechten te vrijwaren, en om mijn intentie tot nummeroverdracht van Orange terug naar Proximus te verklaren.

Ik verwijs naar uw interne ticket nummer IM12867080.

Er vond op 1/10/2025 een nummeroverdracht van mijn nummer TELEFOONNUMMER van Proximus naar Orange plaats.

Het is mijn intentie dit nummer meteen weer naar Proximus over te zetten.

Ik wil zo snel als technisch mogelijk de nummeroverdracht van het nummer TELEFOONNUMMER van Orange naarProximus in orde krijgen aangezien mijn bestelling BESTELNUMMER hierop steunt. Ik vraag bij deze aan Proximus om deze nummeroverdracht zo snel als technisch mogelijk te bewerkstelligen.

Zoals ik het begrijp kan ik op het moment van het opstellen van deze brief hierbij nog niet geholpen worden doorProximus. Mijn vraag om retour-nummeroverdracht kan zoals ik het begrijp voorlopig niet geregistreerd worden, niet bij Proximus-winkels en niet bij de 080022800-helpdesk, omwille van een mij onbekende reden waarbij ik aanneem dat ticketnummer IM12867080 deze aangaat.

Daarom bezorg ik u dit verzoek en mijn intentieverklaring aangetekend. Ik doe dit ook om expliciet te stellen dat ik de bestelling BESTELNUMMER met het Joint Offer die de Pixel 10 Pro 256GB linkt aan mijn nummer TELEFOONNUMMER wil honoreren.

Mijn naam en info

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • October 3, 2025

Omdat Proximus me nog niet schriftelijk bevestigde dat de nog steeds lopende foute bestelling gaat aangepast of geannuleerd worden verstuurde ik het volgende aangetekende schrijven :

Beste,

betreft een foute bestelling, bestelnummer FOUTBESTELNR, hierna de "foute bestelling genoemd".

Ik stuur u deze brief om mijn rechten te vrijwaren, en om melding te maken van een door uw diensten foutief geregistreerde bestelling.  Deze foutief geregistreerde bestelling zou moeten aangepast worden.  Ik wil een Pixel 10 Pro, waar de bestelling foutief melding maak van een Pixel 10 (non-pro).

Ik wil een Pixel 10 Pro 256GB met Easy abo gelinkt aan mijn bestaand nummer MIJNTELNR met actie 200 euro extra cashback, deze actie liep tot en met 30 september 2025.  Ik vraag Proximus ook mijn telefoonnummer van Orange naar Proximus over te dragen.

Mijn klantnummer KLANTNR.

Zie bijlage contract voortkomend uit foutief geregistreerde bestelling FOUTBESTELNR.
Ik verwijs naar uw interne ticket nummer IM12867080.
Ik verwijs naar uw interne dossier nummer 57427962.
Ik verwijs naar uw bestelnummer FALLBACKBESTELNR.
Ik verwijs naar mijn aangetekend schrijven van 02/10/2025

Nadat ik op 29/10/2025 contact had met uw diensten om mijn bestelling Joint Offer Pixel 10 Pro 256GB (met Easy-abo gelinkt aan MIJNTELNR) te plaatsen merkte ik dat deze bestelling door uw medewerker foutief verwerkt werd met foutieve bestelling FOUTBESTELNR tot gevolg.

Ik nodig u uit de opname van het gesprek gelinkt aan bestelling FOUTBESTELNR te beluisteren.

Er werd door mij een Pixel 10 Pro (pro) gevraagd, maar er werd een Pixel 10 (niet pro) geregistreerd.

Daarna nam ik herhaaldelijk contact op met Proximus dmv 080022800 en drie bezoeken aan Proximus winkel (WINKELLOCATIE). Proximus was bij deze zover als ik kon ontwaren niet in staat adequaat met mijn melding om te gaan.

- Ik kreeg tot op heden geen enkele schriftelijke weergave dat de bestelling FOUTBESTELNR van de non-pro Pixel zou geannulleerd of aangepast worden naar een pro Pixel.
- Ik kreeg tot op heden geen enkele schriftelijke weergave waarin Proximus beschrijft wat ik meldde.
- Ik kreeg tot op heden geen enkele schriftelijke weergave waarin Proximus erkent dat zijn/haar medewerker een fout maakte.

Om mijn deelname aan de 200 euro extra cashback actie te vrijwaren deed ik een online bestelling voor de correcte versie van de Pixel (pro-versie), zie bestelnummer FALLBACKBESTELNR.

Het is mijn intentie af te wachten hoe de foute bestelling verder evolueert:
- In geval van aanpassing van FOUTBESTELNR zal ik FALLBACKBESTELNR annuleren dmv de 14 dagen herroepingsrecht. 
- In gevan van annulatie van FOUTBESTELNR zal ik Proximus aan de levering van FALLBACKBESTELNR houden.

Houd in gedachte dat mijn aankoopbeslissing van de Pixel 10 Pro 256GB enkel tot stand kwam door het aanwezig zijn van een extra cashback van 200 euro bovenop de vast te stellen omruilwaarde van het in te dienen oude toestel.  Deze extra cashback kan tot en met 15 oktober 2025aangevraagd worden.  Hiervoor dien ik minstens te beschikken over het imei-nummer van het nieuwe toestel, en het door Proximus bij afgifte van het oude toestel in te vullen formulier.

Het is mijn oprechte hoop dat Proximus me voor 15 oktober 2025 een Pixel 10 Pro in handen legt zodat ik de volgende stappen van de registratie van de extra cashback kan voltooien.

Mijn naam en info.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • October 3, 2025

Ik werd aangaande de fout geregistreerde bestelling tot op heden nog geen enkele maal door Proximus gecontacteerd.

Ik begrijp dat er een ticketnummer is (dank je forum-team voor het me ter beschikkingstellen van dit nummer maar ik weet tot op heden niet wat het ticketnummer probeert op te lossen).

Ook dankzij het forum-team weet ik dat er een dossiernummer is maar hieromtrent werd ik ook nog niet gecontacteerd en ik weet ook niet wat dit dossier beschrijft.

Ook grappig :

Deze screenshot is een deel van url https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_contact_proximus/particulieren/r-orphans/forms/e-mail-sturen-naar-proximus.html

Dit formulier is waarschijnlijk de snelste manier om dingen opgelost te krijgen, het zou een zo rechtstreeks mogelijk communicatiekanaal kunnen zijn.

En als dit zou werken zou ik misschien niet aangetekend moeten schrijven.  Maar omwille van redenen (waarschijnlijk opzeg S23 met betaling restwaarde en nummeroverdracht naar Orange) erkent “het systeem” mijn klantennummer niet meer :)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • October 3, 2025

@tina.b zie vorig bericht.

Stel dat het Proximus systeem verder zou gaan met het verwijderen van mijn account, in die mate dat ik geen toegaan meer heb tot dit forum (ik verwacht van niet hoor) dan zien jullie voorlopig geen verdere berichten van me.

Neem dan even aan dat ik niet meer kan posten.

Ik laat zolang ik kan posten zowiezo weten hoe dit verder gaat.

Gerd

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • October 3, 2025

Inhoud tot op heden van "Ticket" onder mijn profielinfo (omgekeerd chronologisch) hier in dit forum:

Ik schreef Proximus aangetekend op 02/10/2025. Ik schreef Proximus aangetekend op 01/10/2025. Online besteld FALLBACKBESTELNR wel gelukt. Ik tekende in de winkel voor Pixel Pro 256GB met DataPhone 3.5GB maar printer stuk dus men kon niet voldoen aan mijn vraag het door mij te ondertekenen of ondertekende document af te druken.(Switch naar Pixel 10 Pro en huidig toestel restwaarde in 1 keer betalen. REFNR-GESPREK?-29092025 is dit toen men mij terug belde na proximums lijn verbreking en maar 1 seconde liet rinkelen? Oud bestelnummer maar foutief FOUTBESTELNR (foutief want telefonisch deelde ik mee de Pro met 265GB te willen). Momenteel abo: DataPhone (2,5 GB) MIJNTELNR 25,00 EURO en Mobile Easy Full Control 19,99 EURO. Galaxy S23 128GB Green Einddatum 03/06/2026 Te betalen bij vroegtijdige stopzetting contract € 204,18 ) 

@HeidiE wanneer je me een paar dagen geleden meldde dat er een ticket IM12867080 is aangemaakt (“Dag ​@gerdl ticket IM12867080 vandaag opgemaakt”), is de inhoud van IM12867080  dan enkel gelijk aan wat ikzelf ingeef in sectie “Ticket” in mijn profiel?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • October 8, 2025

(ter info : de fallback door mij gedane “juiste” bestelling Pixel 10 Pro staat nog in wacht, ik heb nog niet gereageerd op de mail “Het is tijd om je afspraak of je levering te boeken”, de  bevestigingsmail zegt dat ik daartoe de link kan gebruiken tot 29/10/2025.)

Ik heb nog steeds niks gehoord van de dossierbeheerder.

Ik heb geen idee waar jullie aan jullie kant van de vergelijking momenteel mee bezig zijn : annulatie of aanpassing van de fout geregistreerde bestelling, of nog iets anders…

Ik denk dat ik niet lieg wanneer ik zeg dat ik over geen enkele info van Proximus beschik waarin Proximus zegt hoe om te gaan met mijn melding van een fout geregistreerde bestelling. Ik zie online in “mijn opvolging” een paar dingen evolueren maar deze berichten melden of het over mijn melding gaat..

Ik ontving mail dat mijn abo succesvol werd beeindigd werd omdat ik daartoe een aanvraag deed.  Waarschijnlijk is dit door de Easy Switch naar Orange. Ik nam aan dat het enkel om nummeroverdracht zou gaan, maar misschien wordt bij Easy Switch meteen ook het bestaande abo opgezegd ? Of misschien dat ik impliciet om een opzegging vroeg door bv op het Joint Offer in te gaan (bv. intekenen op een joint offer betekent automatisch oud abo beeindigen om een nieuw abo te starten - dan is het een nul-nul operatie).  Maar eerlijk… ik weet het echt niet.

Ik ontving mail van een afgesloten bestelling en levering van een toestel bij BPost nabij mij maar ik heb niks van referenctienummer om te weten over welk toestel dit gaat.

@HeidiE ​@Joel M ​@tina.b Ik denk dat het waarschijnlijk is dat het jullie niet meer toegelaten is me hier schriftelijk van antwoorden te voorzien sinds ik melding maakte van mijn aangetekende zendingen.  Maar prove me wrong :)

Ik kan tenminste toch nog steeds posten.

Als er andere forum-bezoekers deze posts lezen : als jullie iets hebben van “Je had dit of dat anders kunnen doen”, of “Eigenlijk is het simpel : ...”, laat dan aub een commentaar.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 8, 2025

@gerdl onze commerciële dienst werd gevraagd je te contacteren. Je kunt hen ook zelf bereiken via 0800 22 800. Groetjes, Heidi

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • October 10, 2025

@HeidiE , ​@tina.b , ​@Joel M , ​@Martin 

Ik heb gisteren een medewerkster van Proximus aan de lijn gehad.  We hebben allebei even een inspanning moeten doen om op hetzelfde spoor te geraken (veel bomen in het bos als je het bovenstaande leest) maar daarna ging het heel vlot.

Voor mij was er echt een nood ontstaan om dit Pixel-verhaal volledig af te sluiten. En daarom ging ik niet in op haar aanbod om toch nog met 200 euro korting de Pixel 10 Pro geleverd te krijgen. Dit was een fantastisch aanbod omdat de cashback via google bijna zeker niet meer ging lukken.  Maar ik wilde een streep zetten onder het Pixel-verhaal dus zei ik nee.

Op zich was het krijgen van het aanbod behoorlijk awesome, en het feit dat ik toch liever koos voor annulatie was voor de mederwerkster waar ik mee sprak evenzeer okee.

Ik heb trouwens tijdens het gesprek gevraagd om me de zaken die opgelost werden ook via mail te bevestigen. En die heb ik tijdens het gesprek nog in mijn inbox ontvangen (meteen door de medewerkster geschreven en verzonden, dit was zo goed).

Nadat in dat gesprek voor ons twee alles duidelijk werd kon het nodige in orde komen.

En aan het eind dacht ik “we hebben alles behandeld en ik ben tevreden”. En toen heb toch nog een onvoorwaardelijke commerciele geste ontvangen. Mijn mond viel open, ik ben zo blij met die appreciatie.

Nu toch even nog een evaluatie. Wanneer in grote ondernemingen administratie en IT samenkomen loopt na mogelijke groeipijn grotendeels alles wel goed.  Ik ga niet mee in redeneringen dat er samenzweringen tegen klanten zouden zijn of dat wat groot is als vanzelfsprekend misbruik maakt van de onmacht van wat minder groot is.  Naast het goed uitvoeren van de dagdagelijkse zaken heeft een onderneming ook de plicht rekening te houden met edge-gevallen. Soms belanden dingen tussen wal en schip, en veel vaker lijkt het gewoon zo.  Ik ervaar de opvolging door Proximus als correct.

En ja, ik heb aangetekend geschreven.  Bij het eerder besproken joint offer was er in het contract een voorwaarde van nummerkoppeling, en mijn nummeroverdracht naar een concurrent maakte het rechtzetten van de foute registratie denk ik extra moeilijk. Misschien waren dingen ook opgelost geraakt zonder mijn aangetekende zendingen. Maar ik ervaar als consument ook een plicht om mee te werken aan een oplossing. En dan wil je soms onontkenbaar iets mededelen.

Dingen hebben bij momenten even hun tijd nodig.  Ook al is “gewoon even afwachten” soms het laatste wat je wil doen. Bij Proximus was men mij niet vergeten. In de achtergrond werden dingen verwerkt, uitgeklaard en daardoor ontstonden er ook mogelijkheden om verder te kunnen.

En nog een pluim voor Proximus : op geen enkel ogenblik, niet in de winkel of aan de telefoon of hier op het forum, werd ik anders dan correct benaderd.  Met wat er allemaal speelde is die vorige zin helemaal niet vanzelfsprekend. Wanneer ik in mijn gesprekken met mensen van Proximus met mijn onvolledige informatie op een gebrekkige wijze iets behoorlijk complex probeerde uit te leggen was er steeds een luisterend oor en een zo goed als mogelijke opvolging.  En soms moet dat, wanneer een onmiddelijke oplossing niet voorhanden is, even voldoende kunnen zijn.

Als laatste : voor mij is geduld hebben niet hetzelfde als afzijdig worden. Actief geduldig zijn kan ook en ik vind dat deze case de waarde ervan aantoont.

Nogmaals dank aan de mensen die meehielpen aan de oplossing.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 15, 2025

@gerdl Dankjewel voor deze fijne feedback.