Vraag

Bellen via VoWIFI

  • 7 September 2021
  • 10 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 1

Goeieavond iedereen,

 

Momenteel zijn we geen klant meer bij Proximus omdat we in het verleden slecht gsm bereik hadden in huis en er toen niks aan gedaan kon worden. We zouden graag weer klant willen worden maar wilden eerst zeker weten of het ondertussen al beter zou zijn.
Via de klantendienst te horen gekregen dat het nog niet beter is en nog wel even kan duren voordat het zou verbeteren. Een MCE verkrijgen is helaas niet meer mogelijk en had daarom gevraagd over de mogelijkheid van het bellen via VoWIFI, vooral omdat we allebei een Google Pixel hebben en die niet in de Proximus lijst staat compatibele toestellen. De persoon van de klantendienst zei dat dat geen probleem is, en het op elke gsm werkt eens het geactiveerd is. Omdat ik hier zeker van wil zijn vraag ik het even na op dit forum of dit zeker klopt?

Alvast bedankt!


10 reacties

Dan wacht je best tot morgen als een proximus forummedewerker hier langskomt en dit kan (laten) natrekken bij de specialisten,dat dit werkelijk zo is, want tot hier toe werkte dit nog niet op alle toetellen!

Reputatie 1

Zou het mogelijk zijn dat iemand van de klantendienst mijn vraag bekijkt?
Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker 

Neen enkel recentere toestellen van Samsung en Apple worden op dit ogenblik door Proximus voor VoWiFi ondersteund

Bellen via wifi | Proximus

 

@PeterD1 ondersteunde toestellen zijn:

iPhone SE, 6s, 6s plus, 7, 7 plus, 8, 8 plus, X, Xs, Xs Max, Xr, 11, 11 Pro, 11 Pro Max, SE (2020), 12, 12 mini, 12 Pro & 12 Pro Max.

Galaxy A02s, A10, A20e, A21s, A32 4G, A32 5G, A40, A41, A42 5G, A50, A51, A52 4G, A52 5G, A70, A71, A72 4G, M12, M21, Note10, Note10 lite, Note10+, Note20 5G, Note20 Ultra 5G, S10, S10 Lite, S10+, S10e, S20, S20 FE 4G, S20 FE 5G, S20 5G, S20 Ultra 5G, S20+, S20+ 5G, S21 5G, S21 Ultra 5G, S21+ 5G, Xcover 4s, Xcover 5, Xcover Pro, Z Flip & Z Fold 2 5G.

Reputatie 1

@M_016 @Martin 

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik verwachtte dat enkel die toestellen het ondersteunen en vond het raar dat iemand van de klantendienst dat zei dat na activatie het op elk toestel zou werken. Vind het vooral jammer dat ze gestopt zijn met de MCE terwijl er nog maar weinig toestellen VoWiFi ondersteunen.
Buiten, op het eerste verdiep en zolder hebben we prima bereik met Proximus maar op de benedenverdieping is het een ramp en moeten we echt een plaats zoeken om te kunnen bellen. Mocht dat opgelost raken zouden we zeker terug klant willen worden bij Proximus, jammer genoeg zit dat er dan nog niet direct in.

VoWifi zal inderdaad voor velen een zeer goede oplossing zijn aangezien in de nieuwe gebouwen er dikwijls geen goede mobiele ontvangst is

Ik ben een pixel 5 eigenaar met een zakelijk Proximus (Ent Mobile S) abonnement, en kan bevestigen dat VoWiFi helaas niet werkt. 

Proximus telefonische klantendienst zei een half jaar geleden dat ondersteuning voor andere merken dan Apple en Samsung later nog komt, maar dit is tot heden nog steeds niet het geval. Ik begrijp niet goed waarom dit merk afhankelijk is, maar goed...

Ik heb ook een tijd een Pixel gehad (de 4) en heb hem weer verkocht omdat VOLTE en VOWIFI er niet op werkten bij Proximus, alhoewel het toestel er geschikt voor is. Maar het feit dat die toestellen officieel in België niet verkocht worden, is m.i. een geldig argument om er geen prioriteit van te maken om die zaken erop te laten werken. 

Reputatie 3
Badge

hier werkt het soms en soms niet op mijn Samsung Galaxy S10.
Heel raar. Iemand suggesties?

Wat bedoel je juist met soms wel soms niet, als je thuis probeert met goede wifi ontvangst en je smartphone op vliegtuig mode zet werkt het dan goed?

Reageer