Mijn nummer is anoniem en ik slaag er niet in het terug zichtbaar in te stellen.
Op my proximus staat de optie Anoniem bellen niet ingeschakeld maar als ik iemand bel zien zij wel ‘Anonieme beller’. Misschien kan iemand van Proximus helpen?
Als ik #31# bel krijg ik antwoord :
Uitgaande beller-id verbergen
Service is uitgezet
Maar bellen is nog steeds anoniem
Ook de instelling in de telefoonapp op beller-id tonen gezet maar geen invloed …
????
Je kan anoniem bellen uitschakelen via MyProximus (telnr-instellingen-andere) of via de 0800/22800.
Voor zover ik weet schakelt de code #31# voor het uitgaand gesprek (1 gesprek dus) de anoniem bellen functie IN (en niet uit).
Ik voer de code in zonder nummer erachter waardoor niet eenmalig maar permanent zou zijn maar code *31# geeft als antwoord ‘Uitgaande beller-ID verbergen Service staat aan’ en #31# geeft ‘Uitgaande beller-ID verbergen Service is uitgezet’ en beide veranderen niets aan de situatie en zoals ik al zei staat in MyProximus de optie ‘Anoniem bellen met je gsm’ op ‘Nee’
Niet boos worden, ik kan niet over je schouder meekijken.
Is het geen instelling in je telefoon zelf ?
Op mijn Samsung kan ik via telefoon app, instellingen, aanvullende services de beller ID aan en uit schakelen.
Staat op ‘Uw beller-ID weergeven Altijd’
Ik ken geen andere manier meer.
Het is wel een Pay&Go nummer, ik hoop dat dat er niets mee te maken heeft
Dit sleept al een ganse tijd aan en ik ben het nu echt wel beu.
Als het met de opgegeven methodes niet lukt kan nog de helpdesk bellen via 0800/22800 (gratis).
Als dat toch niet lukt moet er verder gekeken worden en val je sowieso terug op dit forum en de Proximus medewerkers.
In dat geval best zoveel mogelijk privégegevens invullen in je → ForumProfiel. Geen zorg, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op".
Mogelijk komen ze wel deze week niet meer langs, dat weet ik niet, en dan wordt het dinsdag. ;/
In afwachting van de reactie van een Proximus moderator op dir publieke forum
Unstructured Supplementary Service Data - Wikipedia
=
in principe zou het gebruik van *31# het probleem uit de wereld moeten helpen
Noteer ook in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, zodat de PX medewerkers u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen als ze maandag hier terug langskomen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden of iets wat je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meld het hier zodra dit gebeurd is.
TBI:
- Hoe anoniem bellen uitschakelen?
- Hoe je gsm-nummer anoniem bellen Android/iOS Px
- anoniem bellen kan niet ongedaan worden PF
In afwachting van de reactie van een Proximus moderator op dir publieke forum
Unstructured Supplementary Service Data - Wikipedia
=
in principe zou het gebruik van *31# het probleem uit de wereld moeten helpen
Tja, niet volgens
Noteer ook in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, zodat de PX medewerkers u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen als ze maandag hier terug langskomen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden of iets wat je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meld het hier zodra dit gebeurd is.
Zijn mijn bijdragen onzichtbaar of zo?
Als ik google met "Proximus #31# pay&go" dan kom ik met #31# iets anders tegen dan wat er verwacht wordt.
Blijkbaar wel want ik heb dit nog dikwijls voor, dat ik niet alle reeds geposte berichten zie precies of dit met vertraging toekomt, maar dikwijls is ook de reden dat ik nog verder van alles opzoek en mijn venster blijft open staan en dan nog bijkomende info aanvul enz…
Ik heb hier zelfs al dikwijls opgemerkt dat mijn eigen aanvullingen pas later pas zichtbaar worden! Dus ook niet boos worden hé ;-)
----------------------------------------------------------------------
Maar om terug to the point te komen:
dit is niet de eerste keer dat iemand voorheeft dat anoniem niet uitschakelt zelf al werd de optie terug aangevinkt.
En de enige oplossing is dan dat PX dit van hun kant moet bekijken en rechtzetten daarom dat ik hier gevraagd heb aan
Telnr in ticket veld gezet.
Bedankt allen voor de informatie.
Ik herinner me dat de eerste poging via MyProximus een timeout kreeg, misschien is er toen iets misgelopen in het proces. Waarom de codes omgekeerd lijken te werken blijft een misterie.
ik heb deze functie op het profiel uitgeschakeld.
Kan je eens uittesten of je nu nog met een geheim nummer uitbeld?
Geert
Mijn nummer is nu opnieuw zichtbaar, bedankt!
Graag gedaan!
Geert
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.