Skip to main content
Vraag

Abonnement Veedz

• July 16, 2025
  • 9 reacties
  • 102 Bekeken

Beste, 

Bij nazicht van de facturen van mijn moeder, een 74-jarige vrouw, ontdekten we dat zij al zeker sinds april 2022 (vroeger kan ik niet teruggaan in de digitale facturen) betaalt voor een abonnement bij ‘Veedz’ waar zij geen toestemming voor heeft gegeven en geen gebruik van maakt. Toch betaalt zij maandelijks €19,95-€24,95 omdat ze zogezegd gebruik zou maken van ‘Veedz help’ a rato van €5 per keer. 

Hoe kan zij dit onmiddellijk stopzetten? Ik vind bijna niets terug over dit malafide bedrijf, behalve klachten van andere (Proximus) abonnees en het lukt me niet om dit af te sluiten. Bovendien wil ik een klacht indienen en trachten het geld terug te vorderen, aangezien zij haar al honderden euro’s afhandig hebben gemaakt ondertussen. Ik diende ook reeds een klacht in bij Test Aankoop. 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 16, 2025

Dag ​@Judith Verschueren om een abonnement op te starten moet de klant zelf een sleutelwoord sturen naar een kort nummer. Als dat niet het geval is, wordt de premium dienst best stopgezet. Dit kan heel eenvoudig door het woord ‘STOP’ te sturen naar het betrokken korte nummer. Klachten over Veedz dienen rechtstreeks bij hen worden ingediend. Dit kan door contact op te nemen met de dienstaanbieder via de contactgegevens die vermeld staan in de berichten van Veedz. De klacht via Testaankoop zal intern met Veedz opgenomen worden. Groetjes, Heidi

Dag Heidi, hoe weet ik wat het ‘betrokken korte nummer’ is? Mijn mama stuurde al een sms STOP naar 8820 maar dit komt niet aan. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • July 17, 2025

Probeer eens "stop naar 8220", geen 8820. Lukt het niet dan wil ik wel verder zoeken. 

En ik vind dat bij zulke abonnementen  Proximus toch graag actief meedoet.  En nu  gaan ze zeggen dat ze daar niets aan verdienen. Waarom geeft Proximus niet het te gebruiken verkort nummer?

Testaankoop raadt u aan om een klacht in te dienen en om uw geld terug te vragen. Het te gebruiken mailadres is customer@veedz.be aangeraden door Proximus 4 jaar geleden.

Martin
  • July 17, 2025

vroeger kon je de gegevens terugvinden van VEEDZ via deze link

Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Maar die gegevens zijn blijkbaar eruit gehaald:

veedz DIGITAL VIRGO customer@veedz.be +32 4 277 99 90

Via dit mailadres zou je eventueel naar het verkort nummer kunnen vragen.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 18, 2025

@Judith Verschueren  zou je het klantnummer van je moeder onder je profiel bij ‘ ticket’ willen meegeven?

@Luc.M Ik voegde het klantennummer van mijn moeder toe bij ‘Ticket’. 

Sms’en naar 8820 of 8220 werkt beiden niet. Ik stuur morgen een mail naar customer@veedz.be. 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 23, 2025

Dag ​@Judith Verschueren een ‘barring’ werd intussen door ons geactiveerd - dossier 57051598 is in behandeling.

Dag, 

Wat betekent een ‘barring’ exact? Betekent dit dat mijn mama geen extra kosten meer kan maken via Veedz? 

Wanneer zal ik iets meer vernemen van het dossier? 

Martin
  • July 29, 2025

FYI: 

• Een "barring" is een technische term in de telecomsector die verwijst naar het blokkeren van bepaalde dienst 

• Deze maatregel is meestal bedoeld om ongewenste kosten of fraude te voorkomen.