Skip to main content
Vraag

Aankoop smartphone

• September 1, 2026
  • 2 reacties
  • 12 Bekeken

Betreft: Klacht over behandeling en weigering verkoop in winkelpunt

Geachte,

Via deze mail wens ik een formele klacht in te dienen over de gang van zaken en de uitermate klantonvriendelijke behandeling van Proximus die mijn echtgenote heeft ervaren in een van uw fysieke winkelpunten.

Mijn echtgenote wenste een nieuwe iPhone aan te kopen. Deze verkoop werd haar echter resoluut geweigerd(zelfs met mijn identiteitskaart en aanwezigheid van onze dochter) door uw winkelmedewerker, met als enige reden dat het telecomcontract op mijn naam staat en ik als huwelijkspartner niet fysiek aanwezig was. Ik wil hierbij meegeven dat de winkelmedewerker zeer correct en professioneel was.

Wij zijn reeds jarenlang trouwe klant bij Proximus en nemen maandelijks een aanzienlijk totaalpakket bij u af, bestaande uit internet, tv en maar liefst 3 gsm-abonnementen. Gezien deze jarenlange loyaliteit en de omvang van ons contract, zijn wij diep teleurgesteld over de betuttelende manier waarop mijn echtgenote is behandeld.

Wij leven nog steeds in een vrij land, waar consumenten recht hebben op een respectvolle behandeling en logisch gezond verstand. Het kan niet zo zijn dat een getrouwd koppel door een telecomprovider wordt behandeld alsof ze geen zelfbeschikkingsrecht hebben. Hoewel ik begrip heb voor legitieme anti-fraudeprocedures, mag dit nooit een excuus zijn voor een extreme, starre bureaucratie die getuigt van een totaal gebrek aan service en klantvriendelijkheid. Mijn echtgenote werd zonder enig meedenken of alternatieve oplossing wandelen gestuurd.

Een trouwe klant met 3 mobiele nummers in zijn beheer verdient een proactieve, oplossingsgerichte service in plaats van een bureaucratische muur. Als deze starre houding de standaard is geworden bij Proximus, dwingt u ons om gebruik te maken van onze vrijheid als consument en ons volledige pakket over te dragen naar een provider die wél respect heeft voor zijn klanten.

Ik ontvang graag een snelle reactie van uw klantenservice met excuses voor deze behandeling, evenals de bevestiging dat dit intern wordt besproken met alle winkelpunten. Daarnaast hoor ik graag hoe Proximus deze aankoop voor ons alsnog op een fatsoenlijke manier gaat rechtzetten.

Met vriendelijke groet,

Peter Lambrichts
464606
089501112

2 reacties

Martin
  • September 1, 2026

@Pierre66 Tip: Proximus-medewerkers zullen uw gegevens nodig hebben.
Vul die daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt, kunt u in het privéveld "Ticket" bijkomende relevante informatie toevoegen.
Deze gegevens in privévelden zijn om wille van Privacy uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "Sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • September 1, 2026

Dag ​@Pierre66 ik begrijp dat dit misschien onpraktisch lijkt, maar voor de aankoop van een gsm is het noodzakelijk dat de titularis persoonlijk aanwezig is in onze shop. Ook wanneer de echtgenoot of echtgenote het paspoort van de titularis bij zich heeft, kunnen wij de aankoop niet afronden zonder de aanwezigheid van de titularis zelf.

Deze procedure is er niet om het de klant moeilijk te maken, maar juist om de klant te beschermen.

Door de identiteit van de titularis persoonlijk te controleren vermijden we mogelijke fraude, misbruik of ongeoorloofde aankopen op het klantaccount.

Zo kunnen we de veiligheid van de gegevens en de contractuele rechten van onze klanten maximaal waarborgen.

Daarom vragen wij steeds dat de titularis zelf langskomt om een aankoop te finaliseren.