Skip to main content
Vraag

5G +

• June 3, 2026
  • 8 reacties
  • 134 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

HOERA !! Onderaan mijn factuur van deze maand staat de melding dat mijn abonnement in aanmerking komt voor 5G +. met een link naar de website.  Na die geconsulteerd te hebben, zit ik met twee vragen:

• Momenteel zouden enkel de Pixel 9 en 10 compatibel zijn met 5G +. Wordt dit in de (nabije) toekomst ook voorzien voor de iPhone 17 pro? Wanneer?
  • Er staat dat de e-SIM moet vervangen worden.. Lijkt me raar… Ik heb niet meteen gevonden hoe je dat moet doen. Is daar info over?

Dank! 

8 reacties

Martin
  • June 3, 2026

Bij mijn weten ondersteunt iPhone 17 pro 5G+  

Het eSIM profiel zal anders moeten zijn voor 5G+
Als je de Proximus+ app opent > Ga naar Producten.
Kijk eens of er een melding staat zoals "eSIM installeren", "eSIM vernieuwen" of "Activeer 5G+".
Volg de stappen om een nieuw eSIM-profiel te laden. 

Kan het moeilijk zelf testen want ik heb nog geen 5G+

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • June 3, 2026

Dank Martin, maar in de Proximus app heb ik niet de mogelijkheid om 5 G + te activeren, en als ik op ‘eSIM omruilen’ duw, krijg ik alleen de mogelijkheid om (terug) een fysieke simkaart te vragen...

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • June 11, 2026

Net in een proximus-shop langsgeweest. De bediende wist me te vertellen dat de iPhone 17 pro nog NIET gecertifieerd is voor 5G+. Weet iemand van de moderatoren hier voor wanneer dit ongeveer te verwachten valt? 

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • June 12, 2026

@Igor-Alberic Er is voorlopig nog geen datum bekend. We laten het meteen weten zodra we meer weten.Groetjes,Joel.

• Apprentice
  • June 12, 2026

En wat is de status voor Samsung Galaxy telefoons?
Moet dit ook geactiveerd worden voor Mobile Connect Pro users?  (zoja, waarom eigenlijk ?)

Martin
  • June 12, 2026

En wat is de status voor Samsung Galaxy telefoons?
Moet dit ook geactiveerd worden voor Mobile Connect Pro users?  (zoja, waarom eigenlijk ?)

Via → Mobile Connect - Mobiele telefonie voor bedrijven | Proximus  >>>
                                    >» Jouw zaak op het beste 5G/5G+ netwerk in België | Proximus
                      onder “Hoe activeer je 5G/5G+ bij Proximus?”

Daar spreken ze niet van certificeren maar alleen van : 

Je smartphone moet compatibel zijn met 5G/5G+(en check of 5G/5G+ geactiveerd is). Heb je een 5G/5G+-smartphone nodig, ga dan voor een nieuwe of refurbished smartphone (en je oude kan je recycleren).

Hoe weet ik of mijn telefoon compatibel is met 5G/5G+?

Je kan dit in de instellingen van je gsm nakijken. Let op, niet elke fabrikant gebruikt hetzelfde instellingenmenu.

iOS (Apple):

Ga naar Instellingen > Mobiele data - Opties mobiele data > Gesprekken en data. Als je de optie 5G/5G+ ziet, is je telefoon 5G/5G+-compatibel.

Android (alle merken):

Ga naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Als je gsm de mogelijkheid heeft om een 5G/5G+-modus te selecteren, dan is je telefoon 5G/5G+-compatibel.

Ga naar Instellingen > Mobiele netwerk > SIM1 > Voorkeursnetwerktype. Als je gsm de mogelijkheid heeft om een 5G/5G+-modus te selecteren, dan is je telefoon 5G/5G+-compatibel.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • June 12, 2026

Inderdaad, de meeste recente telefoons zoals iPhone, Samsung Galaxy, …. zijn hardware-matig in orde om op 5G+ te gaan. Proximus moet dit echter valideren,  en aanpassen in de firmware (momenteel versie 70.1) opdat de telefoon ook werkelijk op het 5G+ netwerk zou kunnen. Dit gaat model per model gebeuren, en ik durf te hopen dat de iPhones er snel bij zijn ! 

MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • June 24, 2026

Heel merkwaardig Mijn S23  toont mij op app 5G gNB 200XXXXXXXX

Mijn  recentere S25  5G NSA 400XXX

Deze netwerk elementen worden ook op de kaart celmap

Is dit een fout in app of werkelijk 5G SA

per  weergeven