Skip to main content
Vraag

5G+ 5 SA

• June 30, 2026
  • 10 reacties
  • 48 Bekeken

MADI
Forum|alt.badge.img+2

Goede middag

Ik zou graag een  nieuwe  smartphone aankopen.

Wat ik zoek is een smartphone die door Proximus  geverifieerd is voor 5G +

Het is  een vrij dure aankoop en daar om zou  ik graag hebben dat iemand mij  een degelijke toestel voorstelt

Ook een aangepast Abonnement 

10 reacties

Martin
  • June 30, 2026

@MADI 

FYI: Volgens het antwoord van PX medewerker 4 dagen geleden zijn er voor het ogenblik nog niet veel, enkel nog maar voor Google Pixel 9 en 10.

Samsung & Apple toestellen worden eind 2026 - begin 2027 gecertificeerd, maar daar zijn nog geen concrete datums voor. 

MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • June 30, 2026

@MADI 

FYI: Volgens het antwoord van PX medewerker 4 dagen geleden zijn er voor het ogenblik nog niet veel, enkel nog maar voor Google Pixel 9 en 10.

Samsung & Apple toestellen worden eind 2026 - begin 2027 gecertificeerd, maar daar zijn nog geen concrete datums voor. 

Dank u Martin, deze info had ik gelezen maar ik zie dat er verschillende Google pixel 9 en 10 zijn is zo voor alle types ,gezien behoorlijke prijsverschillen  tussen deze toestellen .In een vroeger persbericht was melding dat  er uitzondering was dat een type niet geverifieerd was.

• Moderator
  • June 30, 2026

@MADI u kan via deze link kijken welke toestellen in aanmerking komen: Ultrasnel 5G-netwerk in België

Hierin staat ook extra informatie!

Gr, Elke

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • June 30, 2026

Als je dan bedenkt dat je wanneer je enkele jaren geleden een Pixel wilde kopen naar het buitenland moest omdat deze door geen enkel Belgisch netwerk gecertifieerd waren…..  Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat het nu de Pixel is die eerst 5G+ krijgt, terwijl er enorm veel meer mensen met een iPhone of een Samsung in hun zak rondlopen. Ik wacht met ongeduld op het moment dat ik die 5G+ kan gebruiken op mijn iPhone 17 pro max ! (en ja, mijn abo staat het toe :))

MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • June 30, 2026

@MADI u kan via deze link kijken welke toestellen in aanmerking komen: Ultrasnel 5G-netwerk in België

Hierin staat ook extra informatie!

Gr, Elke

Goede morgen , zeer verwarrend op de site , In de ene commutatie  zijn het alleen de Google pixel 9 en 10 en op de website samsung types ook , Let op mijn vraag gaat over 5g+ ook genaamd 5G SA die ook in core netwerk op 5G draait dus niet 5G SNA in 4G core  netwerk.

Martin
  • June 30, 2026

In de ene commutatie  zijn het alleen de Google pixel 9 en 10 en op de website samsung types ook

Waar zie je dan dat de samsung types ook gecertificeerd voor 5G+ zijn op die site🔗?

MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • June 30, 2026

ja deze link laten meer smartphone s zien, ze hebben het over 5G 

Eerder is hier geschreven dat nog geen samsung of i phone het certificaat kreeg voor 5G+

Dat zou pas voor eind dit jaar zijn.

Alleen de Google  9 en 10 zou dat kunnen

Martin
  • June 30, 2026

Ok, ik dacht dat je wou zeggen dat je dit via de link toch ergens gevonden had voor samsung’s.
Dan zijn we het eens dat dit nog niet duidelijk terug te vinden is op hun site voor welke toestellen Proximus “5G+” gecertifieerd zijn en het alleen via een PX medewerker op het forum aangehaald werd dat het nu voorlopig alleen voor de Google 9 & 10 is!

Forum|alt.badge.img+2

Het staat wél op de site hoor. Er is ergens een lijstje met veel gestelde vragen (FAQ). Daar is een vraag : welk toestel is geschikt. Als je die vraag aanklikt staat er duidelijk pixel 9 en 10. Ik veronderstel dan wel dat het alle toestellen uit die reeks zijn zolang het cijfer klopt. Dus zowel de 9 als de 9 pro. Maar dat is een veronderstelling van mij. 

Martin
  • June 30, 2026

@Igor-Alberic Ja, dan heb ik deze regel daar:

Voor 5G+ zijn de specificaties iets uitgebreider. Je hebt nodig: Een smartphone die compatibel is met het 5G+-netwerk van Proximus. Momenteel ondersteunen alleen de Pixel 9 en 10 deze nieuwe technologie. 

altijd verkeerd geïnterpreteerd, dus hiermee bedoelden ze dan dat het alleen de Pixel 9 & 10 zijn die voor 5G+ gecertificeerd zijn, maar dat de andere zoals bv sommige Samsung types , wel hardware matig 5G+ ondersteunden zoals die Pixel toestellen, maar nog niet gecertificeerd zijn?