Skip to main content
Vraag

56WEO Probleem mobiel netwerk

• August 18, 2025
  • 8 reacties
  • 130 Bekeken

MADI
Forum|alt.badge.img+2

ik vermeen van enkele klanten dat er een slecht netwerk is te Wervik.

In de Komenstraat   wat zeer dicht is tegen onze mobiele site  geraakt me niet op het netwerk

Dichter naar de Leie toe  word men verbonden met een antenne uit van netwerk uit Frankrijk.

is er een probleem met de site  56WEO ?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • August 20, 2025

Jammer dat niemand dit ter harte neemt 

Wervik is een scholen en industrie stad.

We hebben daar op twee plaatsen een antenne  en toch raken mensen niet op ons mobiel netwerk

Als me al eens verbonden word met 2G ,kan men geen data verzenden of surfen ..

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 20, 2025

Toen Belgacom begon met de uitrol van zijn gsm antennes zijn ze begonnen in Knokke. Dat verklaart wat van de situatie in Wervik. 

Kunt u Roaming uitzetten, dan wordt u al niet meer verbonden denk ik met Frankrijk. Alhoewel, bellen met een Franse antenne zou geen bijkomende kosten mogen veroorzaken. Wet van nog niet zo heel lang geleden. 

Misschien kan een moderator nakijken of er problemen zijn met de antennes in uw omgeving. Of dat er aan een antenne gewerkt wordt. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 20, 2025

@ Proximus moderator kunt u de betrokken vraag eens nader laten onderzoekn a.u.b.?

Er zijn of zouden blijkbaar geen mobiele werken in de directe omgeving zijn

De vraag is evenwel welke antenne de auteur exact bedoelt: 56WEO_01? 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 20, 2025

@MADI Ik heb het even voor je nagekeken. De mast ziet er helemaal oke uit. Hebben de abbonees geen of slecht netwerk? 

MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • August 22, 2025

Ik heb nog navraag gedaan 

in de straten  Steenakker en Markt lukt het zelfs niet om te bellen 

Gaat men in de straten  de roaming aan zetten dan word men verbonden met een antenne  van een provider in  Frankrijk.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 22, 2025

Op zich is dat geen catastrofe. Roaming kunt u zonder extra kosten gebruiken om te bellen, smssen ...  in de Europese unie, plus ook in in IJsland, Noorwegen en Liechtenstein.  Maar niet in al die landen zijn de regels voor dataroaming identiek. Het zou wel goed zijn dat Proximus in gans België beschikbaar zou zijn.

Wij gaan al eens naar Montegnet in Havelange. Daar is ook geen verbinding mogelijk. Ga een paar meter hoger tot aan de koeien in de wei dan is het OK. Soms hebben de koeien meer mogelijkheden dan de mensen. 

MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • August 23, 2025

Ik versta dat wel , Maar dit is een stad ,

Waarom is dan 53ZON  met 5G actief een dorp  met niet veel  mensen 

En zo zijn er veel voorbeelden 

En ja we hebben het beste mobiel netwerk ..

Martin
  • August 23, 2025

Maar wat mij wel opvalt is dat de klachten, van slechte mobiele ontvangst, op het forum drastisch gestegen is sedert de modernisering van het PX netwerk. Daar moet toch een reden voor zijn?