Skip to main content
Beantwoord

3G netwerk


Hallo,

Vandaag valt bij mij het 3G netwerk uit, bij het opstarten van mijn telefoon. Mijn telefoon valt geheel weg als tracht te verbinden met het 3G netwerk. Als ik de simkaart verwijder, heeft mijn telefoon geen probleem om deze te gebruiken. De batterij is volledig opgeladen.

 

Met andere woorden vanaf dat ik probeer te verbinden met 3G netwerk, valt de telefoon weg. Hij start steeds opnieuw op.

 

Hoe komt dit?

Dank bij voorbaat.

 

Beste antwoord door GeertC

@Danny HM 

 

heb je de GSM eens afgezet, de simkaart verwijderd, teruggestopt en de GSM opnieuw opgestart?

 

Groeten

Geert

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

18 reacties

Martin
  • 33560 reacties
  • 15 september 2022

zou kunnen dat je simkaart even moet vervangen worden (gratis via Prox shop).

kun je de sim in een andere gsm eens uitproberen of het zelfde zich voordoet?
wat het lijkt mij dat het ook een probleem met je toestel kan zijn.

Kaart met het netwerkbereik | Proximus

Anders zal het wachten worden op een Prox medewerker (moderator) of zij je kunnen verder helpen


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2167 reacties
  • Antwoord
  • 15 september 2022

@Danny HM 

 

heb je de GSM eens afgezet, de simkaart verwijderd, teruggestopt en de GSM opnieuw opgestart?

 

Groeten

Geert


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 15 september 2022

Hey Geert

Heb ik meermaals gedaan,  het netwerk valt steeds weg. Vanaf dat de telefoon probeert verbinding te maken, ligt het eventjes aan, maar na een paar seconden valt het weg en start de telefoon opnieuw op.

Groetjes


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 15 september 2022

Hey Martin,

Dat kan ik niet direct proberen, moet daarvoor naar proximus winkel. 3G wordt toch nog geleverd door proximus? 

Alvast bedankt voor jouw antwoord.

 

Groetjes


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2167 reacties
  • 15 september 2022
Danny HM schreef:

3G wordt toch nog geleverd door proximus? 

 

 normaal nog wel , maar het is inmiddels wel al een verouderde technologie.

 

Geert


Martin
  • 33560 reacties
  • 15 september 2022

je kunt ook opzoeken waar je woont wat de ontvangst is van 3G

ibpt | Dataportaal - Atlas mobiel (bipt-data.be)


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • 15 september 2022

Vanaf dat de telefoon probeert verbinding te maken, ligt het eventjes aan, maar na een paar seconden valt het weg en start de telefoon opnieuw op.

Ik weet niet welke telefoon u hebt maar een 3G telefoon ondersteunt normaal ook 2G 

Bovenstaande “automatische herstart telefoon” lijkt mij op het eerste zicht eerder een probleem met het toestel zelf te zijn 

Kaart met het netwerkbereik | Proximus

 

 


Martin
  • 33560 reacties
  • 15 september 2022

volgens mij ook of met de simkaart want hier ooit gelezen dat de simkaart de oorzaak was van uitvallen van de smartphone al was dit niet direct  gerelateerd aan 3G connectie.

Ter bijkomende info: 

Let op: 3G verdwijnt vanaf september 2024 bij Telenet en Base - TechPulse

  • Orange zal de uitfasering van 3G in 2023 opstarten en wil het signaal vanaf 2025 volledig uitdoven.
  • Proximus, momenteel de grootste provider in België, deed daar vooralsnog geen uitspraken over.

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 30 september 2022
GeertC schreef:
Danny HM schreef:

3G wordt toch nog geleverd door proximus? 

 

 normaal nog wel , maar het is inmiddels wel al een verouderde technologie.

 

Geert

Die 3G wordt nog wel veel gebruikt bij eenvoudige hardware zoals een robotmaaier.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • 30 september 2022

Die 3G wordt nog wel veel gebruikt bij eenvoudige hardware zoals een robotmaaier.

En ondersteunt die robotmaaier geen 2G?

Vermoedelijk zal in België 3G eerder dan 2G uitgeschakeld worden (ten voordele van 4G en 5G)


Martin
  • 33560 reacties
  • 30 september 2022
  • Orange zal de uitfasering van 3G in 2023 opstarten en wil het signaal vanaf 2025 volledig uitdoven.
  • Proximus, momenteel de grootste provider in België, deed daar vooralsnog geen uitspraken over.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 3 oktober 2022

@Danny HM Kan je je gsm nummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 4 december 2023

Later ben ik naar een winkel van proximus geweest en het probleem werd verholpen door een nieuwe simkaart. 

Momenteel is het probleem weer teruggekeerd. 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2167 reacties
  • 5 december 2023

@Danny HM 

dus nog steeds geen verbinding met 3G?

 

Geert


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 6 december 2023

Ik had verbinding door het vervangen van de simkaart, maar onlangs doet hetzelfde probleem een jaar later zich weer voor.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3461 reacties
  • 6 december 2023

@Danny HM Heb je al eens getest met je simkaart in een andere GSM zoals Martin hier eerder al voorstelde ? Je kan dan eventueel ook de sim vanuit een toestel dat goed werkt eens testen in uw toestel. 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 6 december 2023

Kan ik proberen, maar heb voorlopig geen voorhanden. Ik zal waarschijnlijk terug  naar een proximiuswinkel moeten gaan hiervoor. 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 7 december 2023

@Danny HM In de winkel kunnen ze je hier inderdaad wel mee verder helpen.