Beantwoord

Wister? Onterecht

  • 3 December 2016
  • 12 reacties
  • 5948 Bekeken

Sinds 3 maanden hebben wij een abonnement bij Proximus 20 . Deze telefoon is van mijn zoon. op de aanrekening staat 39,96 voor Wister, dit is voor ons en mijn zoon volkomen onbekend. Mijn zoon van 14 jaar gaat 'avonds om 21,30 slapen en blijft de telefoon beneden. op de aanrekeningen staan uren omschreven tussen 22.00 en 1.00 'nachts. wij hebben de hele telefoon en zijn geschiedenis nagepluisd maar is nergens iets te vinden van wister diensten. Ik begrijp er absoluut niets van. heb zojuist met proximus gebeld maar werd mij gezegd dit gewoon te betalen, die mevr werkte al 15 jaar voor proximus en had daar nog nooit van gehoord, als wij niet zouden betalen zou dit grote financiële gevolgen voor ons zou hebben, en werd daarna de telefoon opgehangen. Als ik dit bedrag moet betalen stopt het hier voor ons, en wil ik met onmiddellijke ingang het abonnement opzeggen en lever ik de gsm onmiddelijk in. zeker gezien het feit dat er duizenden klachten te vinden zijn op internet en social media. Met vriendelijke groeten. Bouvrie
icon

Beste antwoord door AntonellaD 5 December 2016, 13:42

Bekijk origineel

12 reacties

Er staan op het forum verschillende berichten van deze praktijken bijvoorbeeld hier:
https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/wister-betalingen-op-mijn-gsm-factuur-34244

bijkomende informatie:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/diensten-geleverd-door-derden-33331

Proximus lijst van 'diensten door derden", waar je contactgegevens zou moeten kunnen vinden:
http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/nl/pdf/third-party-services.pdf

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/klantenzone/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html
Sinds 3 maanden hebben wij een abonnement bij Proximus 20 . Deze telefoon is van mijn zoon. op de aanrekening staat 39,96 voor Wister, dit is voor ons en mijn zoon volkomen onbekend. Mijn zoon van 14 jaar gaat 'avonds om 21,30 slapen en blijft de telefoon beneden. op de aanrekeningen staan uren omschreven tussen 22.00 en 1.00 'nachts. wij hebben de hele telefoon en zijn geschiedenis nagepluisd maar is nergens iets te vinden van wister diensten. Ik begrijp er absoluut niets van. heb zojuist met proximus gebeld maar werd mij gezegd dit gewoon te betalen, die mevr werkte al 15 jaar voor proximus en had daar nog nooit van gehoord, als wij niet zouden betalen zou dit grote financiële gevolgen voor ons zou hebben, en werd daarna de telefoon opgehangen. Als ik dit bedrag moet betalen stopt het hier voor ons, en wil ik met onmiddellijke ingang het abonnement opzeggen en lever ik de gsm onmiddelijk in. zeker gezien het feit dat er duizenden klachten te vinden zijn op internet en social media. Met vriendelijke groeten. Bouvrie Na veel speurwerk kwam ik een sms bericht tegen wat niet eens geopend en bekeken is, we hebben nooit geaccepteerd/bevestigd/of ons lid gemaakt, niets maar dan ook helemaal niets. wij wisten niet eens wat Wister überhaupt was. tot nu. Het allerergste vind ik de manier waarop de klantenservice van Proximus met zoiets omgaat, en keihard beweerd nog nooit gehoord had dat mensen onterecht benadeeld worden door hen of Wister, het enige antwoord dat ze kon geven "als u niet betaald zullen grote financiële gevolgen voor u hebben" waarop ze de telefoon neergooide, en dat voor iemand die al 15 jaar voor Proximus werkte, schande!!!!!
Reputatie 6
Badge +2
Ik zou nog eens bellen en dan zal je een andere operator aan de lijn krijgen en die zal wel iets anders vertellen ofwel binnenspringen in een Proximus center.
Desnoods stap je naar de ombudsman want dat hoef je dat niet aanvaarden dat je voor iets dat je niet gevraagd moet betalen.
Kijk, van zulke dreigementen word ik echt kwaad. 😠
Reputatie 7
Badge +6
Even concreet nu: u zult spijtig genoeg inderdaad moeten betalen voor die 'diensten'. Ik ben het evenmin eens met deze praktijken, en de ombudsman heeft deze ook al aangeklaagd, maar het is nog altijd wettelijk, dus ... u kunt beter zelf praktisch reageren.
Welke stappen kunt u nu ondernemen:
1) Ga naar die SMS die je niet geopend hebt en stuur het woord STOP ( als dat lukt, want dat gaat niet altijd).
2) Stuur een email naar serviceclients@wister.fr of telefoneer naar hun nummer: 02 808 49 01 (denk ik) en zeg dat je dit 'abonnement' stop zet, nooit gewild hebt en eis je geld terug (soms lukt dat, soms helaas ook niet). Zo stop je tenminste wettelijk je 'abonnement'.
3) Pas als je die stappen hebt ondernomen en je nog smsen/diensten blijft krijgen, kan/wil Proximus helpen om die diensten te annuleren.
Het is zeker spijtig dat jij of je zoon het zoveelste slachoffer wordt hiervan, maar het is nu wel dringend om ervan af te geraken, anders blijven de vragen om betaling komen.
Even concreet nu: u zult spijtig genoeg inderdaad moeten betalen voor die'diensten'. Ik ben het evenmin eens met deze praktijken, en de ombudsman heeft deze ook al aangeklaagd, maar het is nog altijd wettelijk, dus ... u kunt beter zelf praktisch reageren.
Welke stappen kunt u nu ondernemen:
1) Ga naar die SMS die je niet geopend hebt en stuur het woord STOP ( als dat lukt, want dat gaat niet altijd).
2) Stuur een email naar serviceclients@wister.fr of telefoneer naar hun nummer: 02 808 49 01 (denk ik) en zeg dat je dit 'abonnement' stop zet, nooit gewild hebt en eis je
geld terug (soms lukt dat, soms helaas ook niet). Zo stop je tenminste wettelijk je 'abonnement'.
3) Pas als je die stappen hebt ondernomen en je nog smsen/diensten blijft krijgen, kan/wil Proximus helpen om die diensten te annuleren.
Het is zeker spijtig dat jij of je zoon het zoveelste slachoffer wordt hiervan, maar het is nu wel dringend om ervan af te geraken, anders blijven de vragen om betaling komen.
.

Zojuist contact gehad met Proximus waar ik door een hele vriendelijk mevr werd geholpen. zei vertelde mij dat ze er pas sinds oktober werkzaam is en dagelijks te maken krijgt met boze mensen aan de telefoon omtrent Wister. Volgens haar maakt Wister ook zonder aanmelding etc. misbruik, waardoor heel veel mensen gedupeerd worden.
Zei beloofde mij dat het bedrag van 39,96 gecrediteerd wordt, en verwijderde zei een zogenaamde M code waar Wister gebruik van maakt.:P:):)
Ik zou nog eens bellen en dan zal je een andere operator aan de lijn krijgen en die zal wel iets anders vertellen ofwel binnenspringen in een Proximus center.
Desnoods stap je naar de ombudsman want dat hoef je dat niet aanvaarden dat je voor iets dat je niet gevraagd moet betalen.
Kijk, van zulke dreigementen word ik echt kwaad. :@


Ik heb je raad opgevolgd en nog maar eens gebeld, nu wel een heel vriendelijke dame die mij vertelde dat ze dagelijks te maken krijgt met onvriendelijke mensen omtrent Wister. het bedrag wordt gecrediteerd en is de M code verwijderd. dank je wel voor je tip:)
Reputatie 7
Badge +6
Dat is goed nieuws! Hou het toch maar in de gaten.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Bouvrie,

De juiste weg om deze betalende dienst te stoppen vind je hier.
Het is een zogenaamde dienst van een 'derde partij', waar Proximus niets mee te maken heeft.

Laat ons weten of het gelukt is.

Groetjes,

Antonella
Dag Bouvrie,

De juiste weg om deze betalende dienst te stoppen vind je hier.
Het is een zogenaamde dienst van een 'derde partij', waar Proximus niets mee te maken heeft.

Laat ons weten of het gelukt is.

Groetjes,

Antonella


Met die mevr van de klantendienst hebben we samen gekeken naar de oplossing , zei heeft het voor me stopgezet.
Ook heeft ze mij toegezegd dat het bedrag wordt gecrediteerd, waarvoor ik haar ontzettend wil bedanken.:)

Groeten
Hallo,

Om af te melden van onze diensten, dan kunt u het nummer te bellen: 024.258.252.
Uw e-mailadres is ook verkrijgbaar: support.be@wister.eu

Mvg,
Hallo,

Om af te melden van onze diensten, dan kunt u het nummer te bellen: 024.258.252.
Uw e-mailadres is ook verkrijgbaar: support.be@wister.eu

Mvg,


Als het goed is ben ik afmeld door door de sms te beantwoorden met STOP, hierop kreeg ik ook een bevestiging.
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt voor de info Bouvrie!

Groetjes,

Antonella

Reageer