Nieuw

Stop samenwerking PM Connect (Demon Games/livefootball.tv)

  • 28 augustus 2019
  • 14 reacties
  • 2613 Bekeken

Reputatie 1
Sinds begin dit jaar heeft Proximus een contract met PM Connect voor het aanbieden van "innovatieve betalingsmiddelen en entertainment"

In de praktijk zijn de aangeboden diensten niks meer dan oplichterij. €5 per week voor diensten waarbij je automatisch wordt ingeschreven en waar je niks van merkt tot je je aanrekening bekijkt.

Het is onbegrijpelijk dat deze praktijken blijven voortduren, zelf na de vele aanklachten bij Proximus. Het excuus van "het is een 3rde partij waar we niks kunnen aan doen" is al lang niet meer geldig.

Proximus fasciliteert een bedrijf welke het niet nauw neemt met consumentenrechten en is dus rechtstreeks mede verantwoordelijk.
Het is absoluut onbegrijpelijk dat een bedrijf als Proximus gewoon laat begaan.

Er is maar één oplossing voor dit probleem: de onmiddellijke stopzetting van de samenwerking met PM Connect

14 reacties

Ik ben in dezelfde situatie, bij controle van mijn verbruik zag ik opeens 4x een aanrekening voor LiveFootball.tv. Bij opzoekwerk kwam ik bij Testaankoop terecht waar iemand in dezelfde situatie verkeerd. Dat Proximus dit toelaat. Dit noem ik STELEN. Dit is strafbaar.
zeer onaangename toestanden.
het ligt misschien aan mezelf, maar ik vind niet gemakkelijk antwoorden op deze vragen:
wat gaat Proximus nu doen voor zijn klanten?
we staan in de kou
Je kan best rechtstreek s met PM Connect LTD contact opnemen. Hun contactgegevens vind je hier terug.
Reputatie 6
Badge +3
Het is Proximus die deze oplichtersbende van hun netwerk moet gooien.
Doet Proximus dit niet dan is Proximus medeplichtig aan diefstal en bedrog.
I.v.m. diensten door derden bv. pmconnect - livefootball - demongames etc …. , verwijzing naar de toepasselijke wetgeving hieromtrent ( ook voor telecomoperatoren)
> klik hier
Reputatie 6
Badge +3
Euch?

Titel
23 FEBRUARI 1968. - PROTOCOLE, fait a Bruxelles le 23 fevrier 1968, portant modification de la Convention internationale pour l'unification de certaines regles en matiere de connaissement, signee a Bruxelles le 25 aout 1924. - Ratification par la Pologne
werkt die link niet ?
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&table_name=wet&cn=2018121227
Reputatie 7
Badge +3
@Martin de link in uw laatste bericht is ok & info ook terug te vinden op website BIPT:
BIPT - Telecom - Publicaties 16/01/2019 (KB 12/12/18)

Ref.:
https://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom/wetgeving/nationaal-kader/koninklijk-besluit-van-12-december-2018-houdende-vaststelling-van-de-verplichtingen-die-van-toepassing-zijn-inzake-verstrekking-van-betalende-diensten-bedoeld-in-artikel-116-1-2-van-de-wet-van-13-juni-2005-betreffende-de-elektronische-communicatie-belgisc

Maar zoals gebruikelijk heeft(hebben) dhr. A Decroo (en zijn kabinetsmedewerkers) mijns inziens "laattijdig en half werk geleverd" (ok, de naam van Ph. De Backer staat er weliswaar onder)
En ja op dhr. C. Peeters (en de Economische Inspectie)is het voor zover mij bekend nog steeds wachten (alhoewel de eerste ondertussen andere activiteiten heeft en enige tijd geleden vervangen werd door dhr. W. Beke)
https://www.hln.be/ihln/multimedia/nooit-contract-gezien-en-toch-4-euro-per-week-kwijt-al-tientallen-klanten-opgelicht-door-mobiele-gamedienst~a9accb51/

Misschien is inderdaad de beste oplossing dat Proximus zijn contractuele relatie met het betrokken bedrijf integraal herziet indien het probleem zich blijft stellen
Ik ben ook slachtoffer van deze praktijken (livefootball.tv) en bot gevangen via het call center van Proximus. Een echte schande deze praktijken.

Hoe komt deze firma aan mijn telefoon nummer? Iemand enig idee?
Voor zover ik kan zien, heb ik waarschijnlijk op een banner van livefootball.tv via youtube geklikt op mijn GSM (onbewust, maar dat doet er niet toe, als ik op een banner wil klikken dan mag dat).

Dus ik zie 2 scenario's: proximus deelt doodleuk tel nummers gekoppeld aan de IP's via hun netwerk of PM Connect matched via google ads /facebook gebruikers aan een lijst met telefoon nummers.

Hoe dan ook illegale praktijken in strijd met de huidige privacy wetgeving.

WDYT ?

ook bij mij staat er op de factuur 4.99 euro per week door LiveFootball LiveFootballtv 080020567.

 

Wat kan ik doen om dit onmiddellijk te stoppen? Bellen naar het nr?

 

Wat kan ik doen om terugbetaling van deze kosten te krijgen?

Reputatie 7
Badge +3

@saradaro14 Je kan hiervoor contact opnemen met PM Connect LTD, dat is de provider achter de aanrekeningen van LIVEFOOTBALL.TV. Dit kan via help.be@pmconnect.co.uk en 0800 20 567. Groetjes, Antonella

Zelfde probleem hier, al 4 maanden factuur livefootball, niet opgemerkt wegens bedrijfscontract.

Proximus onderneemt niets.

Ondertussen gemaild naar bedrijf, nog geen reactie.

Idee om gedupeerden en ervaringen te verzamelen ?

 

Zelfde probleem hier,

Googelde het eens en ik ben blijkbaar niet de enige. Dat Proximus hier niets aan kan doen lijkt mij straf ban deze gebruikers gewoon van jullie netwerk.

Weer miserie om dit in orde te krijgen precies

 

Louter ter info: het is niet zo dat Proximus in zee gaat met fraudeuze diensten door derden
Maar je wordt er ingeluisd door het bezoeken van sites door het wegklikken van pop-upvensters
bv van Demon Games waarbij je dan blijkbaar akkoord gaat met een contract en er wekelijks 3,99 € van je rekening gaat (ombudsdiensten zijn dit trouwens aan het onderzoeken).

Kosten die hieruit volgen bij derde partijen vallen volledig buiten de controle van Proximus.
Neem contact op met de leverancier zelf om dit stop te zetten.
Onderstaande link kan helpen om de contactgegevens te bekomen : www.proximus.be/mcommerce
Stuur STOP (in hoofdletters) naar het betreffende nummer
(waarvan de sms'en komen of het nummer dat je vond via bovenstaande link).
 Dien een klacht in via het mailadres dat u terugvindt via bovenstaande link,
en vraag eventueel je geld terug.
 
Dien klacht in bij de ombudsdienst Telecom via deze link:
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-met-betrekking-tot-kwaadwillige-oproepen.html?IDC=53

 

Nog een ander voorbeeld “MobiTeacher “

Werd je gefactureerd voor diensten door derden (hier als voorbeeld MobiTeacher )
Maar de uitleg geldt uiteraard ook voor andere diensten:
Een mogelijke oorzaak kan in een  app liggen, die toegang heeft tot berichten = SMS’sen versturen
en je zo kan inschrijven op andere diensten zoals MobiTeacher, met als enige bedoeling van de maker van die app
inkomsten te generen voor elke “nieuwe klant “ die ingeschreven wordt op MobiTeacher.
Soms kan het gewoon door in een gratis app te klikken op een reclamebanner en
je zo ongewild ingeschreven werd op andere diensten.
Het is altijd aangewezen om enkel apps te installeren van de officiële app stores:
Google Play Store of de App Store van Apple.
Je kan altijd je apps controleren of er geen kwaadaardige app zit die ongewild inschrijft op betalende diensten
met Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/ios/ of
voor Android: https://www.malwarebytes.com/android/ 

NB: Het is niet noodzakelijk dat MobiTeacher er zelf voor verantwoordelijk is.
Op hun FAQ van MobiTeacher staat er ook dit; 
You visited one of our promotional pages and clicked on the subscription button.
This was followed by a confirmation SMS sent to your phone. 

 

Reageer