Nieuw

Stop samenwerking PM Connect (Demon Games/livefootball.tv)

• 28 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 956 Bekeken

Reputatie 1
Sinds begin dit jaar heeft Proximus een contract met PM Connect voor het aanbieden van "innovatieve betalingsmiddelen en entertainment"

In de praktijk zijn de aangeboden diensten niks meer dan oplichterij. €5 per week voor diensten waarbij je automatisch wordt ingeschreven en waar je niks van merkt tot je je aanrekening bekijkt.

Het is onbegrijpelijk dat deze praktijken blijven voortduren, zelf na de vele aanklachten bij Proximus. Het excuus van "het is een 3rde partij waar we niks kunnen aan doen" is al lang niet meer geldig.

Proximus fasciliteert een bedrijf welke het niet nauw neemt met consumentenrechten en is dus rechtstreeks mede verantwoordelijk.
Het is absoluut onbegrijpelijk dat een bedrijf als Proximus gewoon laat begaan.

Er is maar één oplossing voor dit probleem: de onmiddellijke stopzetting van de samenwerking met PM Connect

11 reacties

Ik ben in dezelfde situatie, bij controle van mijn verbruik zag ik opeens 4x een aanrekening voor LiveFootball.tv. Bij opzoekwerk kwam ik bij Testaankoop terecht waar iemand in dezelfde situatie verkeerd. Dat Proximus dit toelaat. Dit noem ik STELEN. Dit is strafbaar.
zeer onaangename toestanden.
het ligt misschien aan mezelf, maar ik vind niet gemakkelijk antwoorden op deze vragen:
wat gaat Proximus nu doen voor zijn klanten?
we staan in de kou
Je kan best rechtstreek s met PM Connect LTD contact opnemen. Hun contactgegevens vind je hier terug.
Reputatie 6
Badge +3
Het is Proximus die deze oplichtersbende van hun netwerk moet gooien.
Doet Proximus dit niet dan is Proximus medeplichtig aan diefstal en bedrog.
I.v.m. diensten door derden bv. pmconnect - livefootball - demongames etc …. , verwijzing naar de toepasselijke wetgeving hieromtrent ( ook voor telecomoperatoren)
> klik hier
Reputatie 6
Badge +3
Euch?

Titel
23 FEBRUARI 1968. - PROTOCOLE, fait a Bruxelles le 23 fevrier 1968, portant modification de la Convention internationale pour l'unification de certaines regles en matiere de connaissement, signee a Bruxelles le 25 aout 1924. - Ratification par la Pologne
werkt die link niet ?
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&table_name=wet&cn=2018121227
Reputatie 7
Badge +3
@Martin de link in uw laatste bericht is ok & info ook terug te vinden op website BIPT:
BIPT - Telecom - Publicaties 16/01/2019 (KB 12/12/18)

Ref.:
https://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom/wetgeving/nationaal-kader/koninklijk-besluit-van-12-december-2018-houdende-vaststelling-van-de-verplichtingen-die-van-toepassing-zijn-inzake-verstrekking-van-betalende-diensten-bedoeld-in-artikel-116-1-2-van-de-wet-van-13-juni-2005-betreffende-de-elektronische-communicatie-belgisc

Maar zoals gebruikelijk heeft(hebben) dhr. A Decroo (en zijn kabinetsmedewerkers) mijns inziens "laattijdig en half werk geleverd" (ok, de naam van Ph. De Backer staat er weliswaar onder)
En ja op dhr. C. Peeters (en de Economische Inspectie)is het voor zover mij bekend nog steeds wachten (alhoewel de eerste ondertussen andere activiteiten heeft en enige tijd geleden vervangen werd door dhr. W. Beke)
https://www.hln.be/ihln/multimedia/nooit-contract-gezien-en-toch-4-euro-per-week-kwijt-al-tientallen-klanten-opgelicht-door-mobiele-gamedienst~a9accb51/

Misschien is inderdaad de beste oplossing dat Proximus zijn contractuele relatie met het betrokken bedrijf integraal herziet indien het probleem zich blijft stellen
Ik ben ook slachtoffer van deze praktijken (livefootball.tv) en bot gevangen via het call center van Proximus. Een echte schande deze praktijken.

Hoe komt deze firma aan mijn telefoon nummer? Iemand enig idee?
Voor zover ik kan zien, heb ik waarschijnlijk op een banner van livefootball.tv via youtube geklikt op mijn GSM (onbewust, maar dat doet er niet toe, als ik op een banner wil klikken dan mag dat).

Dus ik zie 2 scenario's: proximus deelt doodleuk tel nummers gekoppeld aan de IP's via hun netwerk of PM Connect matched via google ads /facebook gebruikers aan een lijst met telefoon nummers.

Hoe dan ook illegale praktijken in strijd met de huidige privacy wetgeving.

WDYT ?

ook bij mij staat er op de factuur 4.99 euro per week door LiveFootball LiveFootballtv 080020567.

Wat kan ik doen om dit onmiddellijk te stoppen? Bellen naar het nr?

Wat kan ik doen om terugbetaling van deze kosten te krijgen?

Reputatie 7
Badge +3

@saradaro14 Je kan hiervoor contact opnemen met PM Connect LTD, dat is de provider achter de aanrekeningen van LIVEFOOTBALL.TV. Dit kan via help.be@pmconnect.co.uk en 0800 20 567. Groetjes, Antonella

Reageer