Skip to main content
Beantwoord

BBC Belgium

• May 15, 2026
  • 6 reacties
  • 53 Bekeken

Wij verblijven momenteel aan de kust en kijken tv via telenet. BBC Belgium is hier dus gratis in he abonnement van Telenet. bij Proximus is dit betalend, waarom???

Beste antwoord door Martin

FYI:
Bij Telenet zit BBC First sinds 2020 in het standaard digitale basisaanbod, daarvoor zat die zender enkel in Play More. 
Dit is puur een commerciële keuze + contractonderhandeling, geen technische beperking.

6 reacties

Martin
  • Antwoord
  • May 15, 2026

FYI:
Bij Telenet zit BBC First sinds 2020 in het standaard digitale basisaanbod, daarvoor zat die zender enkel in Play More. 
Dit is puur een commerciële keuze + contractonderhandeling, geen technische beperking.

• Moderator
  • May 15, 2026

@lilianehan BBC Belgium vindt u terug in onze TV-bundel Entertainment Standard. Dit is een betalende optie.

• Auteur
  • Apprentice
  • May 15, 2026

dat hadden we al begrepen, als je die bundel bekijkt, is er buiten BBC Belgium niets wat mij interesseert en bijgevolg verloren geld. spijtig, maar misschien dan toch nog eens nadenken om over te stappen naar telenet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • May 15, 2026

spijtig, maar misschien dan toch nog eens nadenken om over te stappen naar telenet.

“nadenken” om over te stappen 🤣😁

Dat vind ik altijd zo’n grappige opmerking in een Forumpost. Is dat als “dreigement” bedoeld of een “belofte” ?

Je denkt toch niet dat er één persoon bij Proximus van deze loze dreigementen wakker ligt?

• Auteur
  • Apprentice
  • May 15, 2026

nee ik kan proximus niet onder druk zetten om een bepaalde zender mee in hun standaard pakket te zetten, daarom is uw antwoord zo kinderachtig. een dreigement een belofte? waar haal je het in je hoofd.

Mutlie
  • May 15, 2026

En zo start men dan een “flame war”. 😁
Wat u ervaart is een bewuste strategie van elke provider. Beperk het aantal zenders en prop er een aantal in  betaal bundels. Wil men een specifieke zender ….
Daarnaast zal een Telenet abonnement  ook weer andere  zenders bevatten naast BBC Belgium, zenders die u overbodig zal vinden. In de veronderstelling dat Telenet duurder uitvalt dan Proximus betaalt u dus ook extra (verloren geld).
Zo kijken wij van de 80 (?) zenders die Proximus aanbiedt er ook maar een 15 tal, schat ik. 
Mijn moeder zaliger wou ook absoluut Telenet voor één specifieke zender. Wat maakte dat zij ook maar in totaal alleen naar drie (jawel 3)  zenders keek. Toen Telenet die zender ineens niet meer aanbood was de winkel te klein 😂 
M.a.w. de situatie kan volgend jaar - na de onderhandelingen met zenders - er wel weer anders uitzien.  
Of niet natuurlijk. En de zender kan uiteraard ook nog terug in een  bundel.