Skip to main content
Vraag

zeer traag vast internet, 16Mbit, maar volgens proximus is dat geen reden om met oplossing te komen

• August 6, 2025
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

Sinds 7 maanden verhuisd en vast internet van Proximus is een drama, trage kabel  lijn blijkbaar. Nooit vermeld bij het afsluiten van het contract.  In juni gebeld en toen werd er tegemoetkoming gedaan door op mobiel nummer (goede 5G verbinding) 1Tb data te zetten. Zo kunnen wij degelijk tv kijken en met meerdere personen surfen.

Vandaag weer gebeld wegens veel problemen en gevraagd of er terug 1Tb op mobiel nummer gezet kan worden. In juni was dat op 10min geregeld.

antwoord nu : er is verbinding dus is er geen echt probleem, en wij zetten niet zomaar extra data op mobile abo. 
Ik betaal de normale prijs voor een slechte service, en er is weinig animo om het op te lossen.

Fiber is niet voor direct waar ik woon… 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • August 6, 2025

wat geven ze bij PX eigenlijk op voor “Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid” als je surft naar :

→ https://proximus.be/internetsnelheid 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 6, 2025

Cfr diverse berichten van moderatoren op het Fr-forum: tot 16 Mbps kan Proximus mogelijks de oplossing dsl&4G “Tessares” aanbieden om u een hogere internetsnelheid (niet voor TV) op uw locatie te bezorgen indien de bezetting van de lokale mobiele antenne te toelaat 

= een eventuele reactie van een Proximus moderator dieaangaande op dit publieke forum afwachten 

• Auteur
  • Apprentice
  • August 6, 2025

Die gegarandeerde minimumsnelheid is mij bij het afsluiten van het contract nooit vermeld, ik voel mij wel bedrogen. Had ik dat geweten dan zou ik voor andere provider gegaan zijn, wat nu niet meer een optie is 

• Auteur
  • Apprentice
  • August 6, 2025

Die 16mbits gecombineerd met volle pot betalen is gewoon afzetterij 

Martin
  • August 6, 2025

Maar eventueel kan mss wat M_016 aangehaald heeft ook voor een oplossing zorgen.

Nu is het zo dat “Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid” de basis snelheid is en dat normaal het Dynamisch Lijn Meetsysteem die de lijnen monitort ook zal proberen de lijnsnelheid te verhogen als dit de snelheid van uw lijn en die van de anderen ook niet gedrang brengt.

De PX moderatoren kunnen altijd navragen of er verhoging mogelijk is en als anders een dsl&4G “Tessares”  oplossing kan aangeboden worden.

PS: gewoon een vb van wat een lijn mogelijks aankan in functie van de lengte/verzwakking van je lijn waarop je aangesloten bent.

vectored Lijn non-vectored Lijn
  Basis
profiel
(Mbps)

DLM

(Mbps)

Basis
profiel
(Mbps)

DLM

(Mbps)

zone 1
< 500m
70/30 100/40 30/10 70/10
zone 2
500-800m
50/15 100/40 20/6 50/10
zone 3
800m - 1.2km
30/10 60/15 16,5/2 30/4
zone 4
1.2km - 1.4km
25/2 60/10 12/1 20/4
zone 5
1.4km - 1.6km
20/1,5 60/10 9.5/640k 16,5/1
zone 6
1.6km - 2,1km
13/1,5 30/2 --- ---
zone 7
2.1km - 2.8km
8/1,5 30/2 --- ---

• Auteur
  • Apprentice
  • August 6, 2025

Ik heb ticket geopend bij Proximus, ik wacht op hun reactie 

• Auteur
  • Apprentice
  • August 7, 2025

De oplossing aangeboden is ok, maar lost het probleem niet op voor mijn huisgenoten wanneer ik niet thuis ben en basisprobleem blijft