Sinds ik een nieuwe router heb, vindt mijn pc (windows 10) mijn netwerk niet meer. Ik zie in de wifi lijst alle netwerken van de buren en via een hotspot op mijn telefoon kan ik mijn pc connecteren. Mijn eigen wifi signaal komt niet in de lijst voor hoewel mijn andere apparaten wel verbonden zijn (en dus uiteraard het netwerk zichtbaar tonen in de wifi lijst)
zou dit je iets verder kunnen helpen:
Oplossen van problemen met de Wi-Fi-verbinding in Windows - Microsoft Ondersteuning
sommige oude toestellen werken niet meer via wifi, dit werd gemeld op het Fr forum met de bbox4.
Ik zou een andere WiFi kanaal proberen. Hiervoor moet je in je Router inloggen:
http://192.168.1.1/7.5.7.1/gui/tpl/src/home/login.html
Hij heeft een internet box, daar kun je niet bij inloggen op 192.168.1.1. Er zijn bepaalde (vooral oudere laptops en Huawei) toestellen die de WiFi niet zien van de internet box, enige oplossing is terug te opteren voor een b-box3(v+) of de laptop upgraden met een WiFi oplossing over een USB dongle.
Wat dient onder een nieuwe router te worden verstaan: een Proximus internetbox (wifi ax), een Proximus Bbox3v+ (WiFi ac) of een eigen privé router ?
Welke WiFi netwerken in uw omgeving vindt u bv. terug via InSSIDer? En zit het WiFi netwerk van uw nieuwe internetbox/Bbox3v+/privé router daar niet tussen?
inSSIDer Download Free - 3.1.2.1 | TechSpot
Ondersteunt uw Windows PC XYZ WiFi 2.4 én WiFi 5.0?
Fix Wi-Fi connection issues in Windows - Microsoft Support
.
Maar niet vergeten dat al zijn andere apparaten wel kunnen verbinden en het netwerk zichtbaar tonen in de wifi lijst terwijl op zijn pc niet.
Ik had exact hetzelfde probleem. inSSIDer toonde het netwerk van de buren en m’n eigen ‘Proximus Public Wi-Fi’ netwerk, waarmee ik kon verbinden. Na een wireless driver update kan ik alle netwerken terug waarnemen.
In mijn laptop zit een ‘Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3160’ kaart. De drivers die Lenovo aanlevert voor mijn PC zijn niet de laatste versie en vertonen de bug. En Intel levert de AC 3160 driver niet meer aan: “The minute they discontinued the adapter, they removed the driver downloads from the web site “.
Scott Pearson heeft op zijn OneDrive een aantal legacy drivers met de fix van Intel staan: https://onedrive.live.com/?authkey=%21AN%2DAXUg7%2DstQRbI&id=3E6AE23415649CD6%21259536&cid=3E6AE23415649CD6
The final release packages that included support for the 3160, 7260 and 7265-C adapters were version 21.10.1. These packages provided Wireless driver 18.33.17.1 and Bluetooth driver 20.100.5.1.
Intel released only a single driver package that contained the compatibility fixes for WiFi 6 routers. Then, almost immediately afterwards, they discontinued the adapter and removed support for it from the subsequent driver packages (if you install a subsequent package, it will not update the driver as you would expect). No, you must specifically install the 21.10.1 packages (which provide the 18.33.17.1 Wireless driver and 20.100.5.1 Bluetooth driver).
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.