Skip to main content
Vraag

wifibooster+ voor giga klanten

• December 10, 2025
  • 2 reacties
  • 11 Bekeken

Hier zijn al enkele topics over gemaakt, maar ik wil graag weten of Proximus de wifibooster+ ooit voor giga klanten beschikbaar gaat maken, of dat we echt tot midden 2026 moeten wachten indien de wifi7 boosters voor giga klanten ooit beschikbaar komt ?

Zover ik weet krijgen giga klanten al een internet box+ (wat je nodig heb om te kunnen koppelen met de booster+), dus waarom niet beschikbaar stellen voor hun?

De booster v2 betaal je 3 euro (binnenkort 3.5 euro), en een booster plus is 4.5 ? Dat zouden giga klanten ook willen betalen aangezien het al wifi 6E en een tri-band verbinding is, en met een poort die te minste wel 2 Gbps kan doorgeven.

Ik kan het gewoon niet begrijpen dat Proximus zegt dat de booster v2 enigste oplossing is voor giga klanten die ze zelf kunnen aanbieden (2Gbps aanbieden, maar booster met max 1Gbps poort en wifi6 dual band)😐

Ik hoop dat ze de frustratie van giga klanten inzien en met een oplossing komen, of is het nut om ons te pushen naar een 10Gbps abonnement..?🙄

2 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • December 11, 2025

@Emrr58 Momenteel is hierover nog geen informatie beschikbaar. Zodra deze mogelijkheid er komt, zullen onze klanten automatisch op de hoogte worden gebracht..Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Rising star
  • December 11, 2025

Is het dan niet spijtig dat Proximus promoot met een abonnement van 2Gbps, waarbij bij de meeste mensen hun hoofdmodem in de kelder of garage komt, en dat ze nadien met een booster enkel wifi6, 1Gbps poorten heeft (dual band..)?

Telenet biedt 1Gbps abonnementen aan met een wifi pod die tri-band heeft, en technisch 2.5G Gbps kan leveren, terwijl ze max 1 Gbps aanbieden (future proof dus). 

En dat ook aan 3€ is en veel compacter?

Ik erger mij eraan dat de Proximus klant theoretisch 2Gbp abonnement krijgt, maar verder moet met een groot wifi bakje die niet voldoet aan de specificaties van zijn abonnement. Dat is ook maar de enige optie binnen het bedrijf “Proximus” ?. Terwijl je met een hoger abonnement wel een degelijk wifi booster kan krijgen die een poort van 2.5 Gbps en 10Gbps heeft, plus tri-band en wifi 6E (prijsverschil 1.5€ duurder, binnenkort is het verschil maar 1€).

Wat logisch zou zijn is:

Wifi booster v2 bij mega fiber klanten en daaronder

Wifi booster+ bij Giga en Ultra klanten (aangezien beide een internet box+ modem al hebben)

Moest Proximus dit aan zijn klanten vragen zou een grote deel het eens zijn met mij.. Maarja😄

Het doel is toch om klanten tevreden te stellen zover dit mogelijk is, en dat ze maximaal gebruik kunnen maken van zijn internet? Dan zou ik deze klantenfeedback toch goed doorgeven😊