Hallo, onze wifi booster blijft steeds op paars met af en toe 3 witte lampjes die kort oplichten. Reset geprobeerd bij de booster alsook de modem. De modem doet alles goed maar de booster doet niks anders dan in opstart modus blijven vermoed ik.
Wat meer om iets te weten te komen?
Over elke paarse ledjes heb je het, je hebt waarschijnlijk een wifi booster+ dan.
kan deze uitleg je mss wat verder helpen (als je andere mesh toetellen hebt bv enz..):
LED's op je Wi-Fi Booster v2
Werkt je Wi-Fi Booster zoals het hoort? Kijk voor de zekerheid even je LED's na.
Power
- Roze: de Wi-Fi Booster v2 start op.
- Knipperend wit: er wordt verbinding gemaakt met het interne netwerk. Dat kan een paar minuten duren
- Knipperend oranje: de Wi-Fi Booster is opgestart maar niet geconfigureerd.
- Blauw: de verbinding werd tot stand gebracht. Je Wi-Fi Booster v2 is opgestart.
- Vast wit, vast rood: er is een technisch probleem. Volg het onderstaande advies. Als het indicatielampje nog steeds vast wit of vast rood is na de eerste tip, ga dan verder met de tweede, enz.
- Start de Wi-Fi Booster opnieuw op.
- Controleer of de Internet Box is ingeschakeld. Je kunt dit controleren door te kijken of er lichtjes branden.
- Kijk of het Wi-Fi-lampje op de Internet Box brandt. Zo niet, druk dan op de Wi-Fi-knop in op de Internet Box.
- Controleer of wifi geactiveerd is in MyProximus en controleer of het hoofdnetwerk en het EasyMesh controller zijn ingeschakeld.
- Start de Internet Box opnieuw op.
- Plaats de Wi-Fi Booster dichter bij de Internet Box.
- Reset de Wi-Fi Booster: druk met een potlood of tandenstoker minstens 10 seconden op het gaatje aan de achterkant van het toestel. Installeer de Wi-Fi Booster opnieuw door de online handleiding te volgen.
Positionering
- Blauw: perfect signaal. Je Wi-Fi Booster is via ethernetkabel verbonden met je Internet Box.
- Groen: perfect signaal.
- Oranje: gemiddelde signaalsterkte. De Wi-Fi Booster staat te ver bij de Internet Box. Wij raden je aan om het toestel op een hoge, goed geventileerde plaats te zetten en niet in kasten.
- Rood: te zwak signaal. De Wi-Fi Booster moet worden verplaatst of een tweede moet worden gebruikt om het signaal te versterken. Wij raden je aan om het toestel op een hoge, goed geventileerde plaats te zetten en niet in kasten.
- Blauw: de wifi is correct geconfigureerd.
- Rood: er is een probleem met de configuratie van de wifi.
- Knipperend wit: de wps-configuratie is bezig.
- Uit: de wifi is niet geconfigureerd.
Firmware-update
- Alle LED's zijn roze: firmware-update.
========================================================
LED's op je Wi-Fi Booster+
Werkt je Wi-Fi Booster + zoals het hoort? Kijk voor de zekerheid even je LED's na.
Power
- Blauw: de Wi-Fi Booster+ staat aan.
- Paars: de Wi-Fi Booster+ wordt opgestart.
- Knipperend wit: er wordt verbinding gemaakt met het interne netwerk. Dat kan een paar minuten duren.
- Knipperend oranje: de Wi-Fi Booster+ is opgestart maar niet geconfigureerd.
- Continu wit, continu rood: er is een technisch probleem. Volg het onderstaande advies. Als het indicatielampje nog steeds ononderbroken wit of ononderbroken rood is na de eerste tip, ga dan verder met de tweede, enz.
- Start de Wi-Fi Booster+ opnieuw op.
- Controleer of de Internet Box+ is ingeschakeld. Je kunt dit controleren door te kijken of er lichtjes branden.
- Kijk of het Wi-Fi-lampje op de Internet Box brandt. Zo niet, druk dan op de Wi-Fi-knop in op de Internet Box+.
- Controleer of je computer verbonden is met het wifi netwerk in de buurt van de Internet Box+. Is dit niet het geval, ga dan naar MyProximus en controleer of het hoofdnetwerk is ingeschakeld.
- Start de Internet Box+ opnieuw op.
- Plaats de Wi-Fi Booster+ dichter bij de Internet Box+.
- Reset de Wi-Fi Booster+: druk met een potlood of tandenstoker minstens 10 seconden op het gaatje aan de achterkant van het toestel.
- Installeer de Wi-Fi Booster+ opnieuw door de online handleiding te volgen.
Wi-Fi
- Blauw: de wifi van de Wi-Fi Booster+ is juist geconfigureerd.
- Knipperend wit: er wordt een WPS-synchronisatie uitgevoerd.
- Rood: de wifi van de Wi-Fi Booster+ werkt niet. Gelieve het toestel opnieuw op te starten.
- Uit: de wifi is niet geconfigureerd.
Positioning
- Groen: optimale ontvangst.
- Oranje: redelijke ontvangst.
- Rood: onvoldoende sterk signaal. Verplaats het toestel of gebruik een tweedetoestel om het signaal te herhalen.
Hi Martin,
is de booster+. Ik probeerde alles te resetten, maar de booster blijft paars geven, komt niet verder dan opstart dus denk ik. Vreemd. Easymesh staat aan.
ik neem het proces nog eens rustig door en ga anders eens langs bij proximus met die booster.
ik vind uw overzicht fantastisch! Bedankt daarvoor.
groet Jonas
In geval mijn post om één of andere reden terug moest verdwijnen zet ik hier de link waar je dit ook altijd kunt terugvinden →
Dag Jonas
Het lijkt erop dat de booster vastloopt als hij paars blijft. Easymesh staat goed ingesteld, dus het is zeker een goed idee om het proces nog eens rustig door te lopen. Als het probleem blijft, kan langsgaan bij Proximus met de booster meer duidelijkheid geven.
Dit zou ook een goed moment zijn om te overwegen te investeren in een stabieler en krachtiger netwerk. Een goed netwerk kan veel frustraties voorkomen en zorgt ervoor dat je altijd het maximale uit je verbinding haalt.
Fijn dat je het overzicht nuttig vond! Laat me weten als ik je verder kan helpen.
Groetjes
Aaron
Netwerkhero
www.netwerkhero.be
Hi Martin,
is de booster+. Ik probeerde alles te resetten, maar de booster blijft paars geven, komt niet verder dan opstart dus denk ik. Vreemd. Easymesh staat aan.
ik neem het proces nog eens rustig door en ga anders eens langs bij proximus met die booster.
ik vind uw overzicht fantastisch! Bedankt daarvoor.
groet Jonas
ben je dan uiteindelijk langs geweest bij Proximus?
en is het in orde gekomen?
Hi Martin,
Bedankt voor je bericht. Ik kreeg een nieuwe opgestuurd en deze kon ik vlot configureren.
De oude booster stuur ik nog terug. Deze loopt dus vast bij de opstart.
groet Jonas.
Hallo Jonas,
Bedankt voor de feedback en blij te horen dat het zo in orde gekomen is.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.