Hallo allemaal
Onlangs werd er een Proximus fiberaansluiting geïnstalleerd. We kregen als modem de Proximus Internet Box v1 bis. Op bepaalde toestellen werkt het internet uitstekend, maar andere toestellen geven aan dat er wel een connectie is, maar geen internet. Ik heb de indruk dat de modem maar een klein aantal toestellen tegelijk aankan (het is dus niet zo dat bepaalde toestellen ALTIJD zonder internet zitten, en andere ALTIJD een werkende connectie hebben).
Ik wilde wat met mijn modeminstellingen spelen om dit te verhelpen, maar ik merk dat het veranderen van de instellingen bij deze nieuwe modem enkel werkt via de MyProximus-omgeving. Dit is bij ons echter nog niet geactiveerd (ik heb wel een account, maar om een abonnement aan dit account te linken heb ik een factuurnummer nodig. Maar ik moet nog een maand wachten op mijn eerste factuur.)
Ik zit dus met 2 vragen:
- Heeft iemand een idee wat ik kan doen om mijn internet-probleem te verhelpen?
- Zijn er manieren om sneller in de MyProximus-omgeving te geraken?
Misschien ook nog relevant om te vermelden: de ethernetkabels doorheen mijn huis zijn via een netwerksplitter met de modem verbonden. Deze splitter hoorde eerst bij onze Telenet-modem, maar tijdens de installatie van Proximus werd de kabel verwisseld naar de Proximus-modem. Heel misschien kan die Telenet-splitter niet met Proximus-materiaal communiceren? Al verklaard dit niet waarom mijn draadloze toestellen ook niet foutloos kunnen verbinden met de modem.
Bedankt!