Skip to main content
Vraag

Wifi werkt niet

• 26 januari 2025
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Hallo allemaal

Onlangs werd er een Proximus fiberaansluiting geïnstalleerd. We kregen als modem de Proximus Internet Box v1 bis. Op bepaalde toestellen werkt het internet uitstekend, maar andere toestellen geven aan dat er wel een connectie is, maar geen internet. Ik heb de indruk dat de modem maar een klein aantal toestellen tegelijk aankan (het is dus niet zo dat bepaalde toestellen ALTIJD zonder internet zitten, en andere ALTIJD een werkende connectie hebben). 

Ik wilde wat met mijn modeminstellingen spelen om dit te verhelpen, maar ik merk dat het veranderen van de instellingen bij deze nieuwe modem enkel werkt via de MyProximus-omgeving. Dit is bij ons echter nog niet geactiveerd (ik heb wel een account, maar om een abonnement aan dit account te linken heb ik een factuurnummer nodig. Maar ik moet nog een maand wachten op mijn eerste factuur.)

Ik zit dus met 2 vragen:

1. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om mijn internet-probleem te verhelpen? 
  2. Zijn er manieren om sneller in de MyProximus-omgeving te geraken? 

Misschien ook nog relevant om te vermelden: de ethernetkabels doorheen mijn huis zijn via een netwerksplitter met de modem verbonden. Deze splitter hoorde eerst bij onze Telenet-modem, maar tijdens de installatie van Proximus werd de kabel verwisseld naar de Proximus-modem. Heel misschien kan die Telenet-splitter niet met Proximus-materiaal communiceren? Al verklaard dit niet waarom mijn draadloze toestellen ook niet foutloos kunnen verbinden met de modem.  

Bedankt!

3 reacties

Martin
  • 32894 reacties
  • 26 januari 2025

heb je ook geen welkomst bericht via e-mail ontvangen (mss in de spamfolder) met je klantnummer.

mss toch alles eens → herstarten 

Moest het niks oplossen dan eens in de eenvoudigste opstelling je Internet box wifi testen . dwz leg de ethernet kabels los op je Internet box en zo eens zien of je internet verbinding blijft op je toestellen.

De internet box zou juist betere meerdere toestellen moeten aankunnen tov v/d oude bboxen.

Aangezien je nog maaronlangs op fiber aangesloten bent zal mss ook nog niet alles doorgestroomd zijn zodat je in Proximus+/Myproximus nog niet alles ziet ook.

PS: 
Noteer in je → ForumProfiel in ieder geval al zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat PX moderator morgen u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen indien nodig. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 26 januari 2025

Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb inderdaad al een klantennummer, maar dit blijkt niet genoeg te zijn om een MyProximus omgeving aan te maken (als ik door klikt wordt er ook naar een ‘activatiecode op de laatste factuur’ gevraagd).

Ik zal alvast mijn ForumProfiel updaten, bedankt!

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3352 reacties
  • 6 februari 2025

@BoThey Op deze manier zou het moeten lukken zonder die extra gegevens via de app of de website :