Skip to main content
Vraag

wifi verbinding tv internet box

• August 4, 2026
  • 15 reacties
  • 64 Bekeken

Sedert eergisteren kan ik mijn 2de tv niet meer verbinden met wifi. Andere tv lukt wel, hotspot ook, met kabel ook. Heb al vanalles geprobeerd. Heb een Philips 32pfs6109/12.

15 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@69katifel  kan zijn dat de wifi op 5Ghz staat en de meeste tv’s kunnen maar 2,5Ghz aan van wifi.

als je het via utp kabel ook al hebt geprobeerd, trekt de stroomstekker eens uit van je tv zodat die wordt gereset zonder stroom en steek hem na een minuut weer in.

kan zijn dat die dan opeens wel weer werkt via utp kabel.

ik heb ook een Philips tv van een jaar oud.

uw tv is van 2024 en 2 jaar oud en updates zijn max 2 jaar ondersteund op Philips tv’s.

als je probeert te updaten kan het zijn dat het niet meer lukt.

• Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2026

@69katifel  kan zijn dat de wifi op 5Ghz staat en de meeste tv’s kunnen maar 2,5Ghz aan van wifi.

als je het via utp kabel ook al hebt geprobeerd, trekt de stroomstekker eens uit van je tv zodat die wordt gereset zonder stroom en steek hem na een minuut weer in.

kan zijn dat die dan opeens wel weer werkt via utp kabel.

ik heb ook een Philips tv van een jaar oud.

uw tv is van 2024 en 2 jaar oud en updates zijn max 2 jaar ondersteund op Philips tv’s.

als je probeert te updaten kan het zijn dat het niet meer lukt.

Met kabel lukt het wel.

Forum|alt.badge.img+2

@69katifel dan ligt het aan dat je modem enkel wifi 5.0 uitzend nu in plaats van 2,5Ghz, 

welk type modem heb je, met sommige kan je het scheiden beide wifi punten, met de nieuwste modems kan dat niet dan is dat 1 kanaal voor beide wifi banden.

• Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2026

@69katifel dan ligt het aan dat je modem enkel wifi 5.0 uitzend nu in plaats van 2,5Ghz, 

welk type modem heb je, met sommige kan je het scheiden beide wifi punten, met de nieuwste modems kan dat niet dan is dat 1 kanaal voor beide wifi banden.

Internet box. Tot eergisteren werkte alles nog.

• Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2026

Internet box. Tot eergisteren werkte alles nog.

Op andere, oudere tv geen probleem.

Martin
  • August 4, 2026

Heb je uw tweede TV al eens een lange tijd volledig stroomloos gezet. 

NB: 

De Philips 32PFS6109/12 ondersteunt alleen wifi op de 2,4 GHz-band en niet op de 5 GHz-band. Single wifi:Wi-Fi-standaard: 802.11n (Wi-Fi 4)

• Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2026

NB: 

De Philips 32PFS6109/12 ondersteunt alleen wifi op de 2,4 GHz-band en niet op de 5 GHz-band. Single wifi:Wi-Fi-standaard: 802.11n (Wi-Fi 4)

Ja, al volledig zonder stroom gezet.

Waarom werkte het tot eergisteren dan zonder problemen?

Martin
  • August 4, 2026

Heb je andere toestellen die op 2.4 GHz werken zodat je zeker bent dat de internet box ook nog 2.4Ghz uitzendt.
Anders moet je toch eens de internet box eens 20 sec volledig stroomloos zetten en zien of dit helpt?

• Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2026

Heb je andere toestellen die op 2.4 GHz werken zodat je zeker bent dat de internet box ook nog 2.4Ghz uitzendt.
Anders moet je toch eens de internet box eens 20 sec volledig stroomloos zetten en zien of dit helpt?

Ik zie nu op mijn andere tv staan dat hij verbonden zou zijn via kabel, wat niet het geval is. Ook raar.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 4, 2026

NB: 

Als dat al het geval is dan ondersteunt die zeker geen WPA3 … en dan moet de gebruiker het beperkt netwerk activeren (limited) via zijn myproximus anders werkt het niet. Want de standaard 2.4Ghz band is ook 802.11ax … Ik zat daar ook mee te vechten en ik heb enkel een oude (nu ja oud ...) laserprinter met wifi 4. 
Dat het tervoren “werkte” kan men van hieruit niet evalueren … maar zoals Lavoisier het al zei “dans la nature rien ne se crée, rien ne se perds ...”  (niets wordt zomaar geschapen en niets gaat zomaar verloren ...)

Martin
  • August 4, 2026

@Regulus  ik had daar ook al aan gedacht maar omdat die van tevoren wel zo werkte heb ik me laten verleiden ;-)

Al snap ik het toch niet volledig want heb toch ergens gelezen ook dat de Proximus Internet Box standaard WPA2/WPA3 Transition Mode gebruikt wat zou betekenen dat  Apparaten die WPA3 ondersteunen, verbinden via WPA3 en oudere apparaten die alleen WPA2 ondersteunen (zoals deze Philips-tv), nog steeds kunnen verbinden via WPA2.

Maar ​@69katifel kan het uiteraard altijd zo proberen door het Limited netwerk eens te activeren op zijn internet box zoals je aangegeven  hebt..

Martin
  • August 4, 2026

Ik zie nu op mijn andere tv staan dat hij verbonden zou zijn via kabel, wat niet het geval is. Ook raar.

@69katifel steekt er mss een utp kabel in deze Tv , mogelijks heeft hij ook problemen met wifi en gebruikt hij nu ethernet?

• Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2026

@69katifel steekt er mss een utp kabel in deze Tv , mogelijks heeft hij ook problemen met wifi en gebruikt hij nu ethernet?

Nee, geen utp kabel in de tv.

• Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2026

Denk dat het opgelost is op beide tv’s. 

Durf het bijna niet zeggen, maar was een wachtwoordprobleem :-)

Bedankt voor jullie moeite en tijd!

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 4, 2026

@Regulus  ik had daar ook al aan gedacht maar omdat die van tevoren wel zo werkte heb ik me laten verleiden ;-)

Al snap ik het toch niet volledig want heb toch ergens gelezen ook dat de Proximus Internet Box standaard WPA2/WPA3 Transition Mode gebruikt wat zou betekenen dat  Apparaten die WPA3 ondersteunen, verbinden via WPA3 en oudere apparaten die alleen WPA2 ondersteunen (zoals deze Philips-tv), nog steeds kunnen verbinden via WPA2.

Maar ​@69katifel kan het uiteraard altijd zo proberen door het Limited netwerk eens te activeren op zijn internet box zoals je aangegeven  hebt..

@Martin ik zit ook nog met een aantal technische vragen over het concept van de internet box, dus voor bepaalde situaties is het ook koffiedik kijken.

Wat gebeurt er bvb met toestellen die voor de internet box op subnet 192.168.1.1 zaten ? Kan het zijn dat die op dat net blijven zitten tot de volgende lease en dan vanzelf overschakelen op 129.1? Dat zou kunnen verklaren waarom er plots geen verbinding meer is?

De web site is nogal expliciet over de noodzaak van WPA3. Alhoewel ik denk dat er minstens een backward compatibility zou moeten zijn met WPA2. Maar ik weet natuurlijk niet hoe ze bij Proximus de zaken zagen.