@Nver
Mss stond vroeger “smart wifi” = “One SSID” niet actief en daarom zou je eens kunnen proberen door die terug uit te zetten of het helpt:
One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
* Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.
@Martin heb ik geprobeerd, op het eerste zicht lijkt het idd beter. Ik wacht even af…
Bedankt alvast!
Zijn hier ook mensen van Proximus die meelezen? Bellen met de klantendienst is zo een ramp.
In het weekend is hier niemand van Proximus.
@Nver
Maak je behalve met de bbox3 ook nog verbinding met een HUP of Switch?
Geert
@GeertC ik denk het wel
Heb je samen met de bbox3 de Switch ook herstart?
Geert
@ Geert ik heb gelijkaardige problemen met wifi zoals hoger vermeld en proximus heeft reeds de laatste 6 maand 2 nieuwe BBOX geplaatst en telkens komt het probleem terug na een paar maand zijnde op iPads wifi ok en iPhones en MacBooks meestal geen wifi (wel signaal) behalve YouTube en google dat werkt dan meestal wel (playstation werkt ook niet op wifi). Jaren geen problemen gehad maar sinds ze de digitale electriciteit en watermeter hebben geïnstalleerd zijn de problemen begonnen (misschien toeval). Internet via utp kabels lukt wel en deze gaan wel langs 2 switchen dus nu zie ik uw opmerking ivm switch dus misschien ligt het probleem daaraan?
@frepel Om de invloed van de switchen uit te sluiten, kan je best eens testen met enkel je modem (switchen tijdelijk van je netwerk verwijderen).