Skip to main content

Hallo 

 

Mijn wifi is sinds geruime tijd zeer traag dwz 30 mbps ipv 100 mbps.

Proximus heeft al een update van mijn modem gedaan maar helaas.

Wanneer de klantendienst me hierover contacteert komen ze altijd me hetzelfde verhaal als ze het meten komen komen ze op 85 mbps . Heb de speedtest op verschillende manieren zelf uitgevoerd en heb telkens bovenstaande resultaten. Heb gevraagd om iemand ter plaatse te sturen maar krijg geen gehoor.  

wat is de gegarandeerde snelheid die hier aangegeven wordt → http://proximus.be/internetsnelheid 

die zou je zeker op 10% na moeten kunnen halen als je de speedtest doet als je verbonden bent met een netwerkkabel aan de bbox met je pc/laptop

als je het → Bbox3 Tool  download en uitvoert dan kun je zien op welke lijnsnelheid je bbox synchroniseert, deze moet ofwel je gegarandeerde snelheid zijn → http://proximus.be/internetsnelheid  of hoger ( DLM kan die verhogen indien je lijnstabiliteit het toelaat)

Morgenkunnen de proximus medewerkers ook beslissen of er een technieker moet gestuurd worden.

NB: het abonnement vermeldt de snelheid die toegestaan wordt indien je lijn die snelheid aankan, dit is in functie van je lijnlengte/verzwakking van de koperlijn waarop je aangesloten bent)

Je kan ook zelf een lijntest initialiseren (herhaaldelijk uitvoeren heeft geen zin en ook niet aangeraden)

zie → lijntest | Proximus Forum

 

 


@F. Vanheyst 

je mag je klantnummer nog even op je profiel, dan meten we je lijn even na.

 

Geert


Reageer