Vraag

WIFI Sucks

  • 20 March 2024
  • 22 reacties
  • 138 Bekeken

sinds enkele weken word ik regelmatig van internet afgesmeten. tv werkt maar die staat naast modem. ik heb problemen met laptop en mobiel. ik heb alles gedaan wat mogelijk is: reset, reboot, modem aan en uit. proximus stekker in en uit. ingelogd ip in proxmums om instellingen van modem aan te passen, ook niet gelukt. nieuwe modem,  nieuwe stekker, nieuwe rj111 kabel, nog altijd niet gelukt. update drivers, niet gelukt. zelfs ingelogd op 5 ghz netwerk en nog word ik er nog altijd afgesmeten. dus ten einde raad. voor thuiswerken is dit alles behalve ideaal. ik heb wel zeer goed ontvangst maar ik word er gewoon afgesmeten, zelfs mijn wifi signaal in de balk onderaan blijft staan op goede ontvangst maar internet wil er bij momenten niet verbinden. als ik een meeting heb in ms teams dan gaat hij freezen dus voor vergaderingen is dat zeer moeilijk. ik hoop dat iemand mij kan helpen. 


22 reacties

Zijn de laptop en smartphone van je werkgever en staan zij toe dat er op vreemde netwerken wordt ingelogd? Kan je überhaupt inloggen en wordt je eraf gesmeten of kan je niet eens inloggen op je netwerk? Is er geen firewall of een VPN instelling actief?

 

ik kan inloggen, smarthphone en laptop zijn prive. firewall op off gezet, vpn ook off

 

En dit gaat op voor alle internetverbindingen? Niet specifieke websites maar alle websites?
Alle browsers en ook mail?
Op je smartphone werken de apps die internet nodig hebben of niet?
 

ja, maakt niet uit welke site, kan een kwartier goed draaien en dan weer eraf. zelfde als ik tv online wil zien, gaat het telkens op pauze als weer onderbroken wordt. 

dit blijft aanstaan, ik word er gewoon afgesmeten en zit momenteel op 5 ghz netwerk

vpn staat ook af

Reputatie 4
Badge +1

Check eens of je netwerk snelheid wel hoog genoeg is op je adres, kan zijn dat bepaalde dingen teveel snelheid vragen dat je aansluiting niet aan kan.

Kan je via InSIDDer Home of een gelijkwaardige app eens uitzoeken hoe sterk/zwak je signaal is en of er geen andere wifi zenders op hetzelfde kanaal uitzenden? Mogelijk is er een “stoorzender” en helpt het om een ander kanaal te kiezen

ik heb vroeger nooit problemen gehad, en ik heb nu niet meer of minder app of devices aan staan

op ethernet staat mijn tv aangesloten en op 2ghz  staat mijn laptop, dat is alles 

Reputatie 7
Badge +4

&

Indien uw laptop een RJ45 LAN poort heeft, stelt het probleem “verbrekingen” zich ook dan nog (teneinde na te gaan of het een probleem langs de kant van het Proximus netwerk of “enkel” een lokaal WiFi probleem is)

P.S. wat dient te worden verstaan onder nieuwe stekker (nieuwe NTP2007 Proximus?) en een nieuwe RJ11 kabel (wordt een dsl-kabel tussen NTP2007 en internet/Bbox bedoeld ?) 

 

 

P.S. wat dient te worden verstaan onder nieuwe stekker (nieuwe NTP2007 Proximsu?) en een nieuwe RJ11 kabel (wordt een dsl-kabel tussen NTP2007 en internet/Bbox bedoeld ?) 

 

ja 

Indien uw laptop een RJ45 LAN poort heeft, stelt het probleem “verbrekingen” zich ook dan nog (teneinde na te gaan of het een probleem langs de kant van het Proximus netwerk of “enkel” een lokaal WiFi probleem is)

moet ik dan een kabel van modem naar laptop steken? 

Reputatie 7
Badge +4

moet ik dan een kabel van modem naar laptop steken?

ja een utp/ethernet kabel (RJ45 stekker)

 

oke nu blijft zelfs tv haperen en helemaal geen internet enkel via mobiel hotsspot

Reputatie 7
Badge +4

Het lijkt mij aangewezen dat een Proximus moderator op dit publieke forum uw lijn (snelheid & stabiliteit) en de lokale WiFi situatie (storingen WiFi 2.4?)  van naderbij bekijkt (vanaf morgen)

 

@ikbenhetbeu 

Nu je laptop verbonden is met een utp kabel , wat haal je dan aan snelheid → http://speedtest.net 

welke bbox heb je?  dan zou je eventueel via het sagemtool de status van je lijn beter kunnen bekijken

Indien u een Sagem BBox3 van het merk Sagem hebt, kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox3) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken
https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432#/share/773d6e421e234c8d802fa0289a808066

ik heb geen kabel kunnen vinden. voorlopig op proximus public wifi

Gewoon ter info: desnoods kun je de utp kabel waar je decoder mee verbonden hiervoor ook gebruiken.

NB: het sagemtool kun je ook via wifi gebruiken (gedurende de tijd dat je niet van het netwerk afgesmeten wordt.)

ik heb een kabel kunnen vinden die lang genoeg is en ben voorlopig verbonden. 

met sagemtool kun je de lijnwaarden ook uitlezen van je bbox

Kan je via InSIDDer Home of een gelijkwaardige app eens uitzoeken hoe sterk/zwak je signaal is en of er geen andere wifi zenders op hetzelfde kanaal uitzenden? Mogelijk is er een “stoorzender” en helpt het om een ander kanaal te kiezen

 

@ikbenhetbeu 
Heb je dit al geprobeerd?

Reageer