Skip to main content
Beantwoord

Wifi sneller dan kabel? Bbox v3+

• Apprentice
  • 3 reacties

Beste, 

Ik stel al meer dan een jaar vast dat mijn wifi snelheden sneller zijn dan als ik kabel gebruik. Enkel het ping is wat hoger bij wifi. Kabel betreft STP CAT 6, 5m.

Wifi max ik bijna uit op mijn Maxi abbon. 

Bij kabel kom ik maar rond de 300mbps down en upl. uit. ( Ookla speedtest )

Had hiervoor contact opgenomen met klantendienst, na wat testen nieuwe bbox gekregen (zelfde type) maar probleem blijft hetzelfde.

Kan er zich een ander probleem voordoen of is dit normaal? Ik dacht dat kabel toch altijd sneller was dan wifi… 

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Met vriendelijke groeten.

Beste antwoord door Martin

test je met een laptop/pc  die aangesloten is met een utp kabel aangesloten op de internet box en geen andere apparaten die verbinding maken met de Internet box en ook wifi uit op je internet box, dus kortom enkel je laptotp/pc die data transporteert over je internet box, ook geen data up-/download via applicaties die op achtergrond draaien. In dit geval hoeveel meet je dan.

Je hebt waarschijnlijk een 500/500 fiber abonnement.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

3 reacties

Martin
  • 33126 reacties
  • Antwoord
  • 15 maart 2025

test je met een laptop/pc  die aangesloten is met een utp kabel aangesloten op de internet box en geen andere apparaten die verbinding maken met de Internet box en ook wifi uit op je internet box, dus kortom enkel je laptotp/pc die data transporteert over je internet box, ook geen data up-/download via applicaties die op achtergrond draaien. In dit geval hoeveel meet je dan.

Je hebt waarschijnlijk een 500/500 fiber abonnement.

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 15 maart 2025

Beste Martin,

Probleem opgelost waarvoor dank!

Heb idd een fiber 500 abbo.

utp kabel was aangesloten via een hub met verlengkabel naar mijn desktop, die apart van mijn bureau staat. Heb de utp rechtstreeks aangesloten en krijg nu dezelfde snelheden als met wifi, alleen met lager ping. Wist niet dat dit zo een drastisch effect kon hebben, maar goed, we kunnen weer verder ;-) 

Bedankt voor je snelle service, alvast prettig weekend gewenst.

Met vriendelijke groeten.

Martin
  • 33126 reacties
  • 15 maart 2025

Heel graag gedaan en blij te horen van u zo wat verder te hebben kunnen helpen.
voor u ook nog verder een prettig weekend.