Vraag

Wifi signaal

  • 1 February 2021
  • 34 reacties
  • 314 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo,

Er zijn dagen waarop er via de wifi-bridge (en ook al in bezit gehad: wifi-booster) amper TV kan gekeken worden omdat het beeld vaak uitvalt. Gisteren nog 3 keer alles terug opgestart enz..

Als het weer zover is, gebruik ik soms een LAN-kabel. 

Het probleem ligt m.i. niet bij de bridge (of booster), maar bij de wifi. Onze smartphones zijn al losgekoppeld van ‘onze’ wifi om het systeem te ontlasten, alleen de desktop en de tablet maken er nog gebruik van.

En toch: geregeld (vandaag weer een 3-tal keer) valt op de tablet de ‘eigen’ wifi uit, zodat ik moet gebruik maken van Public-Wifi. Bij het eigen wifi-signaal staat dan “..misschien geen internet beschikbaar”; maar Public-Wifi is dan wel bruikbaar, met internet. Het signaal van de buren is dan beter dan het mijne ?...

Nog dit: de modem staat zo’n 6 m verder, op 1 m hoogte, niet in een kast, met amper hinder van muren. 

Kent iemand daar een oplossing voor?…

Met dank,

Guy


34 reacties

Reputatie 2
Badge

Even nagekeken: daar staat One SSID: disabled: 

 

Reputatie 4
Badge +2

best die one ssid (smart wifi) niet gebruiken. ik gebruik voor alles de 5 ghz band. 2.5 band te traag

Het probleem heeft hier niet direct iets te maken met snelheid maar met uitval van wifi, trouwens op sommige plaatsen haal ik grotere snelheden op 2.4 en valt mijn 5.0 af en toe uit, wat ook logisch is, ik zou beter af zijn met smart wifi maar het probleem is dat ik hier een toestel heb die daar niet goed mee overweg kan.

@Guy_075 het was inderdaad het hetgeen ik verwacht had en dit heeft de technieker bedoelt met het splitsen.

Reputatie 4
Badge +2

Ik weet het. Maar ervoor met smartwifi viel de verbinding met mijn laptop en smartphone regelmatig weg. Op de 5band geen probleem meer

dat hangt gewoon af van situatie tot situatie en daarom dat ik hier al altijd tot vervelens toe aangeraden heb om bij problemen  One SSID uit te zetten, maar als de oorzaak evt gevonden is van One SSID terug op te zetten, want als ik dit doe heb ik geen uitval meer , (op één apparaat na) 

Dus bij mij is het omgekeerd als ik mij verplaats met one ssid uit valt wifi weg en als ik op one ssid zit schakelt ie over op 2.4 en geen onderbreking.

Reputatie 7
Badge +5

@danny195 Ondervind je nog hinder?

Reputatie 4
Badge +2

@DaisyS is beter . maar . wel beetje traag .ik haal max 300 mbps . op een op een modem van telenet haal ik 420 mbps . met de zelvde laptop op 5 band. op 2.5 band 50 mbps op andere modem 200 mbps

maar de wifi kanalen zijn ook anders, nee?

Reputatie 4
Badge +2

ik heb alle kanalen op mijn modem geprobeerd . beter dan nu is er niet uit te krijgen.

Reageer