Wifi problemen met BBox3


:D'k zal een samenvatting opsommen :

1. nieuwe bbox3 en het probleem begon
2. modem omgeruild voor nieuwe bbox 3 probleem blijft
3. probleem nooit gehad met bbox 2 (intern niets aan M.O. veranderd)
4. de lijn is al tientallen malen getest en in orde bevonden
5. Probleem situering : 4 personen in de living.
• 1 met laptop op de kabel. Werking 100%
• 2 met tablet via wifi valt weg
• 3 met laptop via wifi blijft, maar valt 5 minuten later weg
• 4 met laptop via wifi, valt onafhankelijk van de anderen ook weg

6. IP adressen staan DHCP
7. wifi signaal is sterk, 5 volle blokjes, op moment dat iemand zonder internet valt, is het er ook nog gewoon.
8. op advies van Proximus staan 2.4 en 5 Ghz aan. Maakt ook niets uit als je de 1 uitzet : het probleem blijft
9. we hebben al ‘’op verschillende profielen gestaan die langzaam beter zouden worden’’
10. al veel verschillende kanalen geprobeerd. 1, 6 , 13 , 8 upper lower, met en zonder GN NIETS verandert de zaak.

Conclusie : link wordt opgehouden door slecht protocol in de modem zelf ??

We moeten nu weer een nieuwe modem ophalen. 3de keer goeie keer ?

70 reacties

Zet eens je pc/laptop op een vast Ip adres bvb 192.168.1.200 om te zien of je dan nog problemen krijgt.
Al 1000 keer herstart en geen vast ip adres toegekend.
Weet dat het normaal niet kan maar toch doet hij het.
Herstart eens je bbox als je dat nog niet gedaan hebt door zijn stroom eens 5 seconden te onderbreken.
Normaal als je geen vast Ip adres toegekend hebt aan je toestel (pc/laptop....) zou die geen adres 100 mogen krijgen maar wel onder de 64
Hier ook regelmatig probleem met wifi. Wel verbinding met netwerkschijf maar niet met internet.
Ik ben geen kenner maar telkens ik geen internet heb en ga kijken naar de eigenschappen van de
verbinding heeft de bbox3 een IPv4 adres toegekend met achteraan >100.
Na enkele (of meerdere) pogingen lukt het en dan heb ik een IPv4 adres met achteraan een
getal kleiner dan 100
onder windows 8.1 vroeger had ik dit op mijn laptop ook voor maar met windows 10 bv heb ik dit totaal niet meer voor dus het is inderdaad niet altijd zeker dat het aan de bbox zelf alleen zou liggen.
ook temeer dat hij het voor heeft met andere AP's daarom dat die test met een wifi-router nog meer duidelijkheid zou eventueel kunnen brengen!

Eigenlijk zou je heel basic moeten beginnen met testen, alleen de bbox3 met niks anders aangesloten en alleen bv wifi 2.4 die op staat en alleen één toestel(pc /laptop) die wifi verbinding maakt met deze bbox en zo onderzoeken of je al het probleem hebt en als het probleem zich niet meer voordoet dan één voor één wat bij aansluiten om te zien wanneer het probleem zich terug voordoet, enfin dat is toch mijn praktische manier van werken.....
Reputatie 7
Badge +3
@Lunasi

De aanwezigheid van een sterk WiFi signaal (5 blokjes) betekent mijns inziens niet dat er nog "WiFi"-communicatie (en dus de facto internet access) mogelijk is
Mijns inziens verstaan bv. Bbox en laptop elkaar niet meer omwille van een ietwat verschillende implementatie van de Wifi 802.11 protocols (time out issues?)
Zelf heb ik soms gelijkaardige "WiFi communicatie"-problemen (geen internet) met een" oude" HP laptop (WiFi N 2.4 & 5.0) en mijn (snelle) Telenet modem; daarentegen niet met "de tragere" Px Bbox en/of Linksys
In principe kunnen we dus niet zonder meer naar Px Bbox "als de ter vervangen schuldige" wijzen en zouden we dus één of andere protocolanalyser moeten gebruiken om naar de uitwisseling van de berichten te kijken om uit te vissen waar het lokaal fout loopt
Wat ook nog een andere test zou kunnen zijn is als je som ook een router met wifi hebt die je op de bbox3 kunt aansluiten en die je een 2de ppoe sessie kan laten opbouwen, want de bbox3 werkt al ppoe pass trough en dient dan enkel nog om het VDSL signaal te mod-/demoduleren.
achter de bbox3 zitten 3 AP's en deze ondervinden dezelfde problemen. Heel raar aangezien deze wel degelijk de verbinding krijgen via de kabel...

Ik heb hetzelfde wifi probleem zowel op de BBOX3 wifi als de AP's hun wifi.
je zou op den duur eens moeten kunnen een acces point aansluiten aan de lan van de bbox3 waarvan je dan de wifi uitzet om te zien of je dan nog het probleem hebt dat internetverbinding wegvalt (of een router met wifi op de bbox3 aansluiten) dan zou je natuurlijk 100% zeker zijn dat het in de bbox3 gebeurt.
@ Ward _05
Msschien eens een gratis oude versie van SSInsider (PC) proberen om een overzicht te krijgen van de WiFi netwerken actief in uw omgeving (2.4 & 5.0 GHz), om eventueel voor een ander kanaal te gaan
http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

@Lunasi
- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
Kun je dit even toelichten?


Toelichting:

- Wifi signaal is uitermate sterk dus aan het signaal ligt het helemaal niet.
- Aan kanalen ligt het ook niet want die heb ik al op allerlei manieren veranderd en met verschillende analyses gezien dat het goed zit. Trouwens kan dit nooit verklaren waarom de wifi soms 5 minuten lang gewoon WEG is en niet slechter.
- Internet via de kable dus via UTP blijft goed werken: televisie valt dus nooit het signaal weg, ook de vaste pc's blijven werken.

Voorbeeld:
- ik heb sonos devices staan in verschillende ruimtes A, B en C. De hoofd-sonos amp staat in ruimte A die met KABEL verbonden is, deze valt nooit of te nimmer uit. In ruimte B en C zitten de sonos-play devices op de wifi en deze vallen regelmatig uit. Op diezelfde moment test ik dan de wifi op mijn gsm en laptop en blijkt er geen internet signaal meer te zijn. De wifi zelf heeft een super signaal maar geen wifi verbinding meer.

Ik heb nu een Sagemcom trouwens.
veel aan dit tool heb je ook echt niet op 2.4 eens op kanaal 1 dan eens op kanaal 6 en nog eens kanaal 11 proberen, en de kous is af !-)
@ Ward _05
Msschien eens een gratis oude versie van SSInsider (PC) proberen om een overzicht te krijgen van de WiFi netwerken actief in uw omgeving (2.4 & 5.0 GHz), om eventueel voor een ander kanaal te gaan
http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

@Lunasi
- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
Kun je dit even toelichten?


Ik heb dus echt krak hetzelfde probleem als @Lunasi.

wifi verbinding blijft goed maar connectie valt weg in game of tijdens streams. Kabel is geen enkel probleem op dat moment.
@ Ward _05
Msschien eens een gratis oude versie van SSInsider (PC) proberen om een overzicht te krijgen van de WiFi netwerken actief in uw omgeving (2.4 & 5.0 GHz), om eventueel voor een ander kanaal te gaan
http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

@Lunasi
- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
Kun je dit even toelichten?


Er zijn genoeg andere tools hoor op de android markt 🙂 gewoon handig dat jullie die router instellen voor me via die app... maar swoit ik doe het wel manueel momenteel via de website.
ik snap het doel niet van de app als de eindgebruiker die de app wil gebruiken enkel 5Ghz gebruikt...
Ik gebruik dit tool ook niet om wifi problemen (2.4 of 5.0) op te sporen of op te lossen, werk liever met wifi analysers (apps of programma's, waar er ook genoeg gratis bij zijn) om zoiets zelf op te sporen.
mijn buur ondervindt dan af en toe problemen met zijn sagemcom die hij vroeger met de technicolor niet had, blijkbaar moeilijk om er echt conclusies uit te trekken!

NB: volgens het proximus center waar mijn pa altijd gaat, beweerden ze dan weer dat er meer binnen kwamen met een sagemcom om reden van problemen dan die van Technicolor, kan natuurlijk ook toeval zijn wie weet !
Reputatie 6
Badge +4
Een app wordt altijd in eerste instantie geprogrammeerd voor de hoofdgebruikers.. de meeste van de klanten werken effectief over 2.4 GHz.. bedoeling is wel op latere basis uit te breiden naar 5GHZ..

Moet eerlijk toegeven.. zelf al een BBOX3/technicolor gehad en nu een BBOX3/ sagem staan in kader van andere testen..ondervond ook minder wifi problemen met de Technicolor..
Reputatie 7
Badge +3
@ Ward _05
Msschien eens een gratis oude versie van SSInsider (PC) proberen om een overzicht te krijgen van de WiFi netwerken actief in uw omgeving (2.4 & 5.0 GHz), om eventueel voor een ander kanaal te gaan
http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

@Lunasi
- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
Kun je dit even toelichten?
ik snap het doel niet van de app als de eindgebruiker die de app wil gebruiken enkel 5Ghz gebruikt...
volgens proximus zou er in toekomst mss ook een uitbreiding op de app komen voor 5 GHz, al heeft deze band al veel minder kans op storing uiteraard.
misschien even tussendoor

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de...


waarom enkel 2.4Ghz? Ik wilde de app testen met mijn 5Ghz connectie en dat lukt al niet...
Reputatie 6
Badge +4
misschien even tussendoor

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de...
"@Martin dus omdat het bij 2 mensen goed werkt, werkt het bij iedereen goed?"

Dat heb ik toch niet gezegd, Ik ben trouwens hier de eerste en zeker niet de laatste die dit altijd al gezegd heeft !

Wat ik bedoel dat het bij zovelen en niet alleen bij mij en mijn pa uiteraard goed werkt en ik wil altijd heel veel bij leren en hoor heel graag dan waarom het bij mijn pa en ik zelf goed werkt (en zovele anderen) met een bbox3 waarom het dan beter zou werken met een bbox2 aangezien je zegt "of geef ons gewoon terug een BBOX2 " of waarom het dan bij sommigen goed werkt en bij anderen niet met de bbox3, het kan dan toch niet een specifiek bb3 probleem zijn (tenzij defect) of vergis ik mij? (mss heb je een specifieke toepassing dit kan uiteraard ook)

Ik speel hier echt niet het spelletje van 'ik weet alles beter' want ik ben er in de eerste plaats van overtuigd dat ik nog heel veel kan bijleren en zeker niet alles weet (wie wel trouwens) !

Ik ben ook maar een trouw forumlid (niet van proximus) die probeert van als het mij enigszins lukt een steentje bij te dragen om eventueel met kleine tips toch een beetje hulp te kunnen bieden al dan niet om tot een definitieve oplossing te komen, en ondertussen ook ergens er zelf iets kunnen van op te steken uit reacties van anderen op het forum en meer steekt er zeker en vast niet achter hoor.
@Martin dus omdat het bij 2 mensen goed werkt, werkt het bij iedereen goed?

dat is lekker kort door de bocht zeg... jij moet zeker en vast in de IT gaan werken! Het werkt voor mij dus ook voor al de rest... helaas gaat die vlieger niet op...

heb je uberhaupt dit ticket gelezen? het probleem stelt zich niet constant voor.. en wat gaat die happyhouse technieker uitmeten of bekijken? de lampjes werken goed en de locatie is goed.. alles is ok, dag
Het zal wel niet om de bbox3 te doen zijn want ik en mijn pa bv hebben al verschillende bbox3 merken en types gehad en hebben geen dergelijke problemen, het moet ergens anders zitten of als je bbox3 nog nooit vervangen geweest is zou je deze eerst eens kunnen laten omruilen en als dit toch al gebeurd is, eens een gratis happyhouse technieker aanvragen om het probleem uit te vissen, hoe je die kunt aanvragen zie hier > http://proximus.be/happyhouse , zeker als de mensen van proximus geen andere oplossing vinden of kunnen aanbieden.
krak hetzelfde probleem met BBOX3.

ferm ambetant! En het ergste vanal is, ge kunt blijven bellen naar die first line helpdesk, dat help voor geen meter.

gewoon eigen router kopen en alle WIIF afzetten op die BBOX3 of geef ons gewoon terug een BBOX2 😞

Reageer