Beantwoord

Wifi onstabielgecon

  • 6 May 2020
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Afgelopen weekend is de stroomkabel voor mijn bbox 3V+ stuk gegaan. Ik heb deze vervangen met een adapter van een oude bbox. In plaats van 12V 2.5A is deze 12v 1.5A.

 

Sindsdien is onze internetverbinding heel instabiel. De connectie lijkt te verbreken van zodra we met meer dan 1 toestel geconnecteerd zijn met Wi-Fi. Wanneer ik de lampjes op de modem controleer als de verbinding weg gevallen is, zijn deze allemaal uit behalve het blauwe lampje dat aangeeft of de modem onder stroom staat. Initieel dacht ik dus dat het aan de DSL kabel zou liggen, maar dat lijkt me vreemd. Het enige wat veranderd is ten opzichte van vorige week is de stroomkabel. Voordien hadden we zelden problemen met de internetverbinding. Kan het zijn dat een verkeerde stroomkabel soortgelijke problemen veroorzaakt?

icon

Beste antwoord door familievandesype 6 May 2020, 23:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Deze adapter is te zwak voor een stabiele werking van de bbox 3v+. Morgen komen de Proximus medewerkers terug online. Anders kan je hier een omruiling aanvragen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_mdm/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

@Jens Vdm wel te verstaan wordt de netadapter niet apart geruild maar wel de bbox + adapter  samen.

Reputatie 7
Badge +3

@Jens Vdm

ik kan ervoor zorgen dat een medewerker van bpost langskomt met een nieuwe bbox3 en stroomadaptor.

de oude bbox + defecte stroomadaptor dien je terug te sturen, de nodige instructies ontvang je per mail.

Het e-mailadres op je profiel, is dat nog steeds correct?

Wanneer past het voor jou om iemand van bpost naar je toe te sturen?

 

Geert

Reageer