Vraag

Wifi niet sterk genoeg

  • 4 January 2020
  • 6 reacties
  • 177 Bekeken

Beste,

 

Ik heb overlaatst een lan-party gehouden (5 verschillende pc’s) ik merk dat we de hele tijd geen connectie meer kunnen maken met het internet. We gebruiken allemaal een ethernet kabel.

Kan ik mijn instellingen van men router aanpassen om eventueel men internet beter te maken zodat we dit wel kunnen doen.

mvg

Stef


6 reacties

Daarvoor moet er niks ingesteld worden op je bbox3.
Vroeger met de bbox2 twee waren er wel soms problemen als er te veel connecties waren tegelijkertijd gemaakt werden.

Wat je kunt doen is de bbox even heropstarten door hem 10 sec stroomloos te zetten en terug laten opstarten. 

Dan kun je even een speedtest doen > https://pxs.speedtestcustom.com/
om te zien of het terug in orde is.

Als je zegt wifi niet sterk genoeg dan zou je met een access point kunnen werken daar waar je wifi ontvangst aan de lage kant is, maar dan is dit via een ethernetkabel van de bbox3 tot aan het acces point, als je echter met een repeater ipv access point werkt moet je geen etehrnet kabel hebben en gebeurt de verbinding van je bbox3 naar de repeater via wifi, in dit geval wordt je snelheid gehalveerd tenzij je er hebt die met twee wifi radio’s werken.

Je kunt ook via PLC’s werken waarbij het internet signaal via de elektriciteitsdraden verstuurt wordt, maar al je wilt spellekes doen via internet dan is dat niet aangeraden wegens te grote latency.

Het is wel zo hoe meer toestellen verbonden zijn met je wifi netwerk, hoe zwaarder dit belast wordt en hoe slechter de prestaties

Conclusie als je via ethernetkabel werken is dat te prefereren boven alle andere systemen. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoeveel decoders waren er op het moment van de lan-party ingeschakeld? Dit kan maar een kleine invloed hebben op de snelheid. Alles hangt af wat je huidige snelheid is. Buiten zorgen dat er geen decoders aanstaan kan je niets instellen op de B-Box 3. 

“De hele tijd geen connectie meer kunnen maken” dwz normaal gezien na herstart en of reset dat dit toch terug in orde zou moeten zijn, om langs de andere kant te weten of de decoders een rol spelen had ik daarom voorgesteld van na reboot/(eventueel reset) van bbox, een speedtest eens te doen .

je kan natuurlijk ook gaan kijken wat de minimum door Proximus gegradeerde snelheid zou moeten zijn 

 > klik hier

Reputatie 6
Badge +3

Sorry @Martin, ik had er overgelezen dat onmogelijk was om nog connectie te hebben met het internet. Mijn aanvulling was gewoon er ook voor zorgen dat je ook rekening houd met je decoder. Maar je had het inderdaad ook over andere apparaten. Soms kunnen er ook problemen zijn met de game online servers. Dit kan enkel maar nagekeken worden of het internet lampje brand op de B-Box 3.

Inderdaad daarom dat ik voorgesteld heb van de bbox3 eerst  eens te herstarten en indien het nog niet lukt van dan nog eens een reset te proberen van de bbox3 zodat we daar al eerst zeker van zijn dat dit het probleem van niet meer connecteren al hiermee opgelost is…

En uit de speedtest en ook uit de Prox database van de internetsnelheid op adres kunnen we ook even zien hoeveel internetbandbreedte er voor handen is. 

Reputatie 7
Badge +4

Je mag gerust je gegevens aan je profiel aanvullen, dan kunnen we de lijn ook even testen. 

Reageer