Beantwoord

WiFi lampje Bbox-3 wordt dagelijks meerdere malen rood

  • 3 November 2019
  • 8 reacties
  • 8047 Bekeken

Ik heb een Bbox-3 modem/router en het WiFi lampje wordt dagelijks meerdere malen rood. Na een aantal seconden wordt het vanzelf weer blauw, zonder dat ik iets hoef te doen.

Ik heb de router al terug opgestart (stroom afkoppelen, 20s wachten en terug aanzetten) en hem ook terug naar fabrieksinstellingen gezet (hardwarematig, met de punt van een stylo in het gaatje aan de achterkant van de router).

Wat is het probleem? Hoe los ik het op?

icon

Beste antwoord door Martin 3 November 2019, 18:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

normaal wijst zoiets op IP conflicten.

Heb je mss toestellen die met een vast IP ingesteld zijn ipv dat ze een IP adres automatisch krijgen van deDHCP van de bbox3.

Eerst en vooral: bedankt voor je reactie, Martin! :wink:

Wat is er verbonden met de router:

  • Vaste PC via UTP-kabel.
  • UTP-kabel voor Ruckus-TV.
  • WD MyCloud via UTP.
  • Synology NAS via UTP.
  • Rest werkt via WiFi.

Zou het aan de Synology kunnen liggen want die heb ik nog niet zo heel lang (een aantal maanden) toegevoegd?

je zou eens kunnen gaan kijken in je User Interface van je bbox

wat voor adressen je toestellen gekregen hebben als je surft naar http://192.168.1.1 daar inloggen als User en Userwachtwoord dat je terugvindt op een sticker van je bbox.

Natuurlijk is het niet zo’n erg als je er geen last van ondervindt.

 

je zou ook kunnen een toestel zijn verbinding onderbreken om te zien van wel toestel dit veroorzaakt wordt.

Martin, zie hier de IP-adressen die ik te zien krijg:

 

Daar kun je inderdaad geen ip adressen terugvinden die eventueel conflicten kan geven. 

tenzij één van deze zou in conflict komen met één de toestellen die via utp kabel verbonden is.

Mss kun je proberen van de ip adressen van de utp verbonden toestellen te achter halen

bvb met gratis applicatie >

https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

 

Dag Martin! Ik heb het programma uitgevoerd met dit als resultaat:

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben niet zeker of je met dergelijke tools IP conflicten kan opsporen. Dit omdat deze tools meestal de DHCP IP tabel uitlezen van de modem. Omdat de DHCP geen 2 zelfde IP’s kan toekennen, gaat dit volgens mij dus ook niet weergegeven worden. My 2 cents. :slight_smile:

LED’s zijn rood omdat er een toestel een IP vraag welk al in gebruik is. Het desbetreffende IP zal dus niet 2x worden toegekend.

Het lijkt me best je toestellen na te kijken of deze allemaal op IP ‘auto’ staan en niet fixed. Ik denk dan voornamelijk aan de NAS of de WD Cloud. Hier zou ik even de instellingen van na kijken. 

Ter info, heb thuis ook een Synology NAS staan en als ik me niet vergis stelde deze standaard voor om een fixed IP toe te kennen. (wat op zich zeker een goed idee is, maar zorg er voor dat dit niet een IP is, welk al in gebruik is.)

die ipscan was inderdaad meer bedoelt om eventueel kunnen af te leiden aan welk toestel een vast IP adres aan toegekend wordt en ook om af te leiden of alle aangesloten toestellen er in voor komen, en daar eventueel iets te kunnen uit afleiden. Mss kun je het ook afleiden door alle toestellen los te koppelen en één voor één aan te sluiten (of laten wifi verbinding maken)  om zo vast te stellen wie het conflict veroorzaakt !