Skip to main content
Antwoord

wifi kanaal verandern naar 2.4 hoe?

• September 9, 2025
  • 1 reactie
  • 507 Bekeken

ik heb een smart lamp met 4 smart bulps

sinds een stroom onderbreking kan ik deze niet meer koppelen op het net / app

de app en de lampen werken enkel met 2.4 ghz. is de modem altijd in gesteld op 5G? of is de 2.4GHz ook actief?

hoe kan ik de de modem op 2.4 ghz zetten om de lampen te koppelen?

als deze gekoppelt zijn moet ik dan de modem terug op 5g zetten? maar dan werken de lampen niet meer zeker?

Beste antwoord door Martin

Normaal staat je Internet box ingesteld op “smart Wifi” .

Dit wordt ook wel one SSID genoemd, omdat er maar één wifi netwerk naam (SSID) door de internet box uitgezonden wordt voor zowel de 2.4 als 5.0 Wifi-band.

Er zijn toestellen die hiermee problemen hebben, indien dit het geval zou zijn  kun je via Myproximus of https://myproximus.be , beperkt netwerk (2.4GHz) activeren >  www.proximus.be/myinternet > Wifi beheren > Activeer "Beperkt netwerk" klikken op  selecteur-on-off~2024-04-17-16-41-52~cache.2024-04-17-16-41-52.png
De netwerknaam en het wachtwoord zijn vooraf ingevuld. 
Je kunt het wachtwoord bekijken door op  te klikken.
Je kunt ze wijzigen door op te klikken.
De netwerknaam moet altijd het woord Limited bevatten > Opslaan klikken

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

Martin
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Normaal staat je Internet box ingesteld op “smart Wifi” .

Dit wordt ook wel one SSID genoemd, omdat er maar één wifi netwerk naam (SSID) door de internet box uitgezonden wordt voor zowel de 2.4 als 5.0 Wifi-band.

Er zijn toestellen die hiermee problemen hebben, indien dit het geval zou zijn  kun je via Myproximus of https://myproximus.be , beperkt netwerk (2.4GHz) activeren >  www.proximus.be/myinternet > Wifi beheren > Activeer "Beperkt netwerk" klikken op  selecteur-on-off~2024-04-17-16-41-52~cache.2024-04-17-16-41-52.png
De netwerknaam en het wachtwoord zijn vooraf ingevuld. 
Je kunt het wachtwoord bekijken door op  te klikken.
Je kunt ze wijzigen door op te klikken.
De netwerknaam moet altijd het woord Limited bevatten > Opslaan klikken