Vraag

Wifi en hue bridge

  • 25 November 2020
  • 4 reacties
  • 589 Bekeken

Beste

 

Ik kan de Philips Hue bridge niet aansluiten aan de router. Er komt geen verbinding tot stand.

Komt dit omdat wij een router hebben voor Fiber of heeft dit er niets mee te maken? Enkel bij de eerste poort op de router (verbonden met de modem) branden er lampjes bij de drie andere gaan er geen branden.

bij voorbaat dank

 

mvg 

Stefan

 

 


4 reacties

De bbox3 router achter de fibermodem is de zelfde als bij een VDSL koperaansluiting 

alleen is bij fiber De rode Wan poort verbonden met de fibermodem en bij koperlijn VDSL is de ingang van de bbox de DSL ingang en wordt de Wan niet gebruikt 

heb je alles al eens herstart → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

kijk ook eens naar deze post hier of je er iets aan hebt → aansluiten Philips HU | Proximus Forum

Bedankt, maar wat wil dit nu zeggen over het al dan niet kunnen aansluiten van een Hue bridge?

geen ervaring mee maar ik zie niet in waarom het niet zou lukken omdat het signaal verstuurt wordt ipv over koperlijn, anders het antwoord afwachten van iemand proximus zelf of iemand die het al praktisch uitgevoerd heeft op fiber 

NB ik heb nog twee linken bijgeplaatst in mijn vorig bericht.

op www.userbase.be kun je ook ten rade gaan ondertussen als je dit wilt.

Reputatie 7
Badge +4

Philips Hue installeren voor dummies (hue-lampen-kopen.nl)

Sluit de bridge met de meegeleverde ethernet kabel aan op je router

je router is de Bbox3 (of eventueel een eigen privé router achter de fibermodem van Proximus)

de verbinding tussen Hue bridge et Bbox3 dient te worden gemaakt via 1 van de 4 gele LAN-poorten

 

Reageer