Skip to main content
Beantwoord

aansluiten Philips HU

  • November 18, 2020
  • 7 reacties
  • 474 Bekeken

ik heb een Philips Hue hub , het aansluiten is geen probleem, maar.. als ik kijk wordt het in de app van hue weergegeven als verbonden met cloud.

dit is volgens philips niet juist.

enig idee hoe ik dit moet instellen dat het niet verbonden is met cloud?

dank je

Beste antwoord door joyrider

probleem is opgelost… alles vanaf 0 opnieuw geinstalleerd.

op tablet werkt het nu perfect…

op smartphone zegt hij dat hij geen nieuwe hub vindt… maar ben al blij dat het op tablet werkt

 

 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • November 18, 2020

Is dit gelukt 

- Stap 5 : Nu gaat de app zoeken naar je Bridge, als deze gevonden is druk je op “Verbinden”

cfr. philips-hue-a-z.pdf

Philips Hue installeren voor dummies (hue-lampen-kopen.nl)

Sluit de bridge met de meegeleverde ethernet kabel aan op je router

bij een fiber aansluiting is je router de Bbox3 (of eventueel een eigen privé router achter de fibermodem van Proximus)

de verbinding tussen Hue bridge et Bbox3 dient te worden gemaakt via 1 van de 4 gele LAN-poorten


  • Auteur
  • Apprentice
  • November 18, 2020

ja alle stappen lukken…

probleem gewoon is dat de hue NIET verbonden mag zijn met cloud om de smartlampen te laten integreren in google home..

en ik heb geen idee hoe dit te veranderen

 

als ik naar de hue app kijk, en via instellingen  naar bridge ga staat daar dat mijn bridge verbonden is … via cloud.

 

 


Forum|alt.badge.img

Als mijn GSM op 4g staat, werkt bij ons de Philips Hue ook via de cloud.  Via wifi is dit niet het geval.

 


Martin
  • November 21, 2020

Inderdaad ik ging er hier vanuit dat joyrider over wifi werkte, omdat ik zelf als ik thuis kom altijd mobiel uitzet en alleen nog met wifi werk, op den duur denk je dat iedereen dit doet :relaxed:


  • Auteur
  • Apprentice
  • Antwoord
  • November 22, 2020

probleem is opgelost… alles vanaf 0 opnieuw geinstalleerd.

op tablet werkt het nu perfect…

op smartphone zegt hij dat hij geen nieuwe hub vindt… maar ben al blij dat het op tablet werkt

 

 


Martin
  • November 22, 2020

t’s toch via wifi dat je werkt met beide toestellen  en niet via mobiel netwerk?


  • Auteur
  • Apprentice
  • November 23, 2020

ook op smartphone nu opgelost.. raar maar waar

technologie… altijd spannend