Vraag

Wifi Bridge TG233

  • 26 November 2020
  • 11 reacties
  • 1794 Bekeken

We hebben thuis een Wifi Bridge TG233 en gebruikten deze voor de digitale TV. We hebben nu op een andere manier de TV verbonden met het internet, maar vragen osn af of we deze bridge kunnen gebruiken om op de bovenverdieping een beter wifi signaal te verkrijgen. Er is enkel de optie ‘station’ en ‘access point’.

Als we de wifi bridge via de WPS knop verbinden met de modem, en dan de wifi bridge boven plaatsen, kunnen we boven dan draadloos verbinding maken met deze bridge, of enkel via een kabel?


11 reacties

Bij station gebeurt de verbinding tussen wifi bridge en bbox over wifi dus geen kabel nodig tussen bbox en wifi bridge, maar er moet natuurlijk wel genoeg wifi signaal binnen komen op je bridge van de bbox daar waar je de bridge plaatst

Ale je die als Access point gebruikt heb je wel een utp kabel nodig tussen bbox en bridge

Bij station gebeurt de verbinding tussen wifi bridge en bbox over wifi dus geen kabel nodig tussen bbox en wifi bridge, maar er moet natuurlijk wel genoeg wifi signaal binnen komen op je bridge van de bbox daar waar je de bridge plaatst

Ale je die als Access point gebruikt heb je wel een utp kabel nodig tussen bbox en bridge

Signaal is het probleem niet. Bij station is er dus verbinding tussen bbox en bridge via wifi.

Maar stuurt de bridge dan ook nog een wifi signaal uit naar bv een smartphone, of geeft de bridge het internet enkel door aan een toestel via een utp kabel (zoals een decoder)?

Omdat er niet specifiek ‘repeater’ bij staat?

ik heb er geen om te testen, maar  probeer dit gewoon eens en dat moet je een nieuw wifi ssid zien verschijnen op je smartphone of pc/laptop enz… in de list van wifisignalen die je ontvangt.

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

wifi bridge belgacom - Userbase

er zijn blijkbaar wel 2 types bridges de oudere TG233 en de nieuwere TG234

 

ik heb er geen om te testen, maar  probeer dit gewoon eens en dat moet je een nieuw wifi ssid zien verschijnen op je smartphone of pc/laptop enz… in de list van wifisignalen die je ontvangt.

ik zie helaas niets anders verschijnen dan het originele netwerk… In de instellingen van de modem zie ik wel de bridge staan, dus verbinding is er effectief wel. De TG234 heeft wel typisch de vermelding repeater, dus ik vrees dat mijn toestel die functie niet zal hebben :(

Fyi

wifi bridge belgacom - Userbase

er zijn blijkbaar wel 2 types bridges de oudere TG233 en de nieuwere TG234

 

inderdaad, en ik vrees de oude te hebben, waarmee je dus niets anders kan doen dan een UTP kabel in te steken (vreemd toestel wel in dat geval...)

ikke ook nog eens gegoogeld :relaxed:  WiFi Bridge (TG234) als AP op 20/40Mhz - Userbase

Connexion au wifi bridge | Proximus

en op het forum werd op 01/08/15
Recent kunnen deze bridgen ook automatisch als repeater op 5GHz werken
door configuratieschakelaar op "auto" te laten staan,
en geen ethernet aan te sluiten.
De nieuwere 11ac versie heeft achteraan een 4 standen schakelaar, met een extra stand "repeater",
in deze stand werkt de bridge tegelijk als repeater en als client

Google is toch nogal een crack hé :wink:

en op het forum werd op 01/08/15
Recent kunnen deze bridgen ook automatisch als repeater op 5GHz werken
door configuratieschakelaar op "auto" te laten staan,
en geen ethernet aan te sluiten.
De nieuwere 11ac versie heeft achteraan een 4 standen schakelaar, met een extra stand "repeater",
in deze stand werkt de bridge tegelijk als repeater en als client

Google is toch nogal een crack hé :wink:

 

Dat heb ik ook allemaal gevonden, maar dat gaat over de TG234. Mijn exemplaar is TG233, en de vraag is dus of het bovenstaande voor de TG234 ook opgaat voor de TG233. Misschien heeft iemand daar ook ervaring mee? Zelfs wanneer ik de bridge vlak naast de modem zet, komt er geen extra netwerk bij, dus dan zal die niets uitzenden in WiFi zeker...

Nee dit geldt alleen voor de TG234.

Recent kunnen deze bridgen ook automatisch als repeater op 5GHz werken

Recent daar werd mee bedoelt de nieuwe generatie dus TG234.

Met hun vervanger dus de wifi booster heb ik net de zelfde vraag waar ik nog altijd geen 100% sluitend antwoord op gekregen heb, namelijk of die in stand STATION ook wifi uitzendt 

helaas, toch bedankt!

Reageer