Beantwoord

Wifi bridge

  • 26 December 2020
  • 9 reacties
  • 2198 Bekeken

Is een wifi bridge hetzelfde als de nieuwe wifi booster?

Ik had mijn decoder V5 verbonden met de wifi bridge, maar om beter beeld te hebben met de V7 decoder heb ik deze V7 nu met een lange kabel verbonden met de decoder. Maar met mijn laptop heb ik op sommige plaatsen in mijn woning regelmatig dat die zijn wifi verbinding wegvalt. Kan ik dat oplossen met zo’n wifi-bridge? Of heb ik daar zo’n nieuwe wifi booster voor nodig?

icon

Beste antwoord door Martin 26 December 2020, 12:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

beide kunnen als repeater/acesspoint/station gebruikt worden 

maar om je wifi te verbeteren hangt het ook af waar je staat tov je wifi bridge of wifi booster als je je geen ontvangst meer genoeg hebt ja dan kan het ook niet meer goed werken.
Wifi bridge 5GHz / booster 2.4 + 5 GHz  bij 2.4 heb je meer wifi bereik maar dan kunnen de naburige wifii signalen weer roet in het eten strooien!

Proximus verdeelt geen wifi bridges meer wel de wifi booster en is bvb gratis in flex packs met vaste lijn.

Bedankt voor het antwoord,

Ik heb die wifi bridge nog, vandaar mijn vraag als dat zou werken.

Wat kost een flexpack met vaste lijn?

hier kun je zelf  je flex pack kiezen / zelf samenstellen met of zonder mobiel ….

Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn

bvb :

Flex: veelgestelde vragen | Proximus

Ik heb de wfi bridge verbonden met de bbox 3, maar nu branden al de 4 lampjes groen, 

power

wireless

accespoint

link quality

Is het normaal dat die accespoint blijft branden? Als die verbonden was met de decoder brandde dat niet.

 

En wat ik daarvan vind op internet is dat dat zou moeten doven, klopt dat?

 

hoe heb je die aangesloten je kunt die met een vaste utp kabel aansluiten dan gebruik je hem al acess point 

als je hem over wifi laat verbinden met bbox dan werkt die als repeater 

best eens van nul beginnen en de wifi bridge resetten 

WIFI BRIDGE resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html 

WIFI BRIDGE controlelampjes:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge.html

WIFI BRIDGE INSTALLATIEGIDS:
https://www.proximus.be/dam/jcr:749d98e5-fced-4dd0-be20-8288fc671850/cdn/sites/support/documents/redirect/nl/installation-wifi-bridge~2015-12-03-14-02-29~cache.pdf

Als ik mijn pc uitschakel dan gaat ook het lampje “wifi” uit op de wifi bridge, maar de anderen blijven branden.

Ik heb de wifi bridge daarstraks opnieuw moeten verbinden omdat ik een nieuwe bbox3 gekregen heb eergisteren. Ik had nogal veel problemen met de decoders en een paar dagen geleden liet de bbox 3 mij in de steek. Maar proximus heeft dat vlot en snel opgelost. :-) 

Dan blijkt alles terug te werken, zie uitleg wifi bridge controlelampjes.