Skip to main content

Enkele dagen is mijn stroom uitgevallen. Nadat het was opgelost was mijn wifi booster niet meer verbonden met de b box. Opnieuw synchroniseren lukte niet met de online handleiding van proximus. Ik heb een chat geopend met een medewerker en die heeft mij enkele stappen laten doorlopen. Hij/zij besloot dat de wifi booster kapot is en stuurde een nieuwe op. Met de nieuwe booster lukt het nog steeds niet. Ik heb de wifibooster 1v en een b box 3v +.

Best de b-box3v+ ook eens resetten, waarschijnlijk zend deze momenteel geen 5ghz signaal waardoor de booster deze ook niet kan ontvangen.

@Nairual Het verwondert mij wel de helpdesk je niet heeft eerst voorgesteld om de bbox te resetten vooraleer een booster op te sturen!

→ Reset je b-box/Internet box | Proximus

moest het daarna nog niet lukken om te synchroniseren best ook de booster ook eens resetten

→ Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus

Even ter verduidelijking: resetten + de booster en b box met elkaar verbinden met een kabel is reeds gebeurd, zonder succes.

@Nairual er zou inderdaad ook gecontrolleerd of nagevraagd moeten worden of de modem al herstart of reset was.

Zoals gewoonlijk, geeft Martin de info door die nodig is om beide toestellen te resetten. Moest het daarna nog problemen geven, verbindt de Wi-Fi Booster met een UTP kabel (RJ45) naar de modem toe en laat deze even verbonden.

@Nairual er zou inderdaad ook gecontrolleerd of nagevraagd moeten worden of de modem al herstart of reset was.

Zoals gewoonlijk, geeft Martin de info door die nodig is om beide toestellen te resetten. Moest het daarna nog problemen geven, verbindt de Wi-Fi Booster met een UTP kabel (RJ45) naar de modem toe en laat deze even verbonden.

Deze procedure werkt niet met de b-box3v+ en booster v1, de enige manier om deze te koppelen is d.m.v. de WPS knop te gebruiken op beide toestellen. Bij de b-box3v+ is het een kleine 3 seconden inhouden en op de booster is het eenmalig induwen. Indien het nog niet werkt is het 5ghz gedeelte van de b-box3v+ stuk en heeft de klant een nieuwe b-box nodig.

cfr. raf85  = 

Heb je een probleem met je Wi-Fi Booster? Probeer eerst de volgende oplossingen:

1. Start je Wi-Fi Booster opnieuw op door op de Power-knop te drukken om het apparaat uit te schakelen en enkele seconden later opnieuw in te drukken. De Power-LED licht niet op? Controleer of het apparaat is aangesloten op een stopcontact.
  2. Controleer of de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster in de AUTO-stand staat, tenzij je deze via een Ethernetkabel op de modem hebt aangesloten (in dit geval moet de schakelaar op Access Point staan).
  3. Wi-Fi booster opnieuw synchroniseren :

Steek de voedingskabel van de Wi-Fi Booster in een stopcontact in dezelfde ruimte als de b-box
    (zodat je zeker bent dat de wifi-booster het wifi 5.0 signaal van de b-box voldoende zal ontvangen)
    Druk op de Power-knop, Het lampje licht groen op.
    Wacht 1 minuut tot het WPS-lampje uitgaat.
    -°  Druk gedurende 2 seconden op de WPS-knop van je b-box.
          (Het WPS-synchronisatielampje knippert.)
    -° Druk vervolgens binnen de 2 minuten kort op de WPS-knop van de Wi‑Fi Booster.
          (De lampjes van de 2 toestellen gaan knipperen en na een tijdje uitdoven.)
       Als de synchronisatie klaar is, blijft het Link Quality-lampje branden.
    -° Je kan de Wi-Fi Booster nu uittrekken en in de kamer van je keuze plaatsen.

&

Nairual zou ook kunnen testen of de bbox3v+ zijn Wifi 5.0 radio defect is, door One SSID (smart wifi) op de bbox3V+ eens uit te zetten en controleren met een ander toestel (bv. smartphone of laptop….) of het werkt via wifi 5.0 van de bbox3v+)

PS: One SSID (smart wifi) uitzetten:

dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar 192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Zo kan je later  "One SSID" ook weer op de zelfde manier terug activeren, bv. nadat je de test gedaan en liever op smartwifi werkt zelfde SSID naam voor beide wifi2.4 & wifi5.0).

Reageer