Vraag

wifi booster werkt niet

  • 25 February 2020
  • 6 reacties
  • 3748 Bekeken

Ik heb vandaag een WiFi booster ontvangen en wou deze installeren. Op het moment van de installatie liep het al verkeerd. Wanneer ik de kabel uitgetrokken had omdat de synchronisatie klaar was. Vielen alle lichtjes uit. Ik probeerde opnieuw maar bij stap 4 loopt het mis want wanneer ik op de knop van wps van mijn WiFi booster klikt, gebeurd er niets. Ik denk dat hij helemaal ontregeld is want probeer hem te resetten en dat werkt zelfs niet. Kan iemand helpen?


6 reacties

ja als je de reset niet lukt zoals hieronder beschreven dan vrees ik dat je zelf niet veel meer zult kunnen doen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html

als de proximus medewerkers hier nog vanavond reageren kunnen ze u dan verder inlichten wat ze verder voor u nog kunnen ondernemen, mss omruilen enfin dat zullen we van hen wel horen dan...

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien zou je ook nog een reset kunnen uitvoeren vanaf de webinterface. Sluit de Wi-Fi booster met een netwerkkabel op jouw B-BOX 3. Normaal gezien op een sticker vind je de gebruikersnaam en wachtwoord (MAC adres) om in te loggen daar zou je ook de mogelijkheid moeten hebben om van daaruit een reset uit te voeren. Om het IP adres te bekijken surf je eerst in jouw browser naar 192.168.1.1 en voer het modem password in om in te loggen. Verifieer welk IP adres overeenkomt met het MAC adres van de Wi-Fi booster. Dat IP adres heb je nodig om te kunnen inloggen op de webinterface van de booster. 

ik denk als het hardware matig niet lukt dat het dan softwarematig ook niet gaat lukken, maar zoals altijd ben ik weeral benieuwd naar het resultaat.

Reputatie 7
Badge +4

Is dit gelukt Jolien?

I've did all the things to connect but still the booster isn't catching the signals I don't know what to do further really need help 

@Hunzallah Batool 

Do you have either
- bbox3 with wifi booster V1
or
- do you have a bbox4 = Internet box with WiFi booster V2

did you follow the instructions literally as indicated in the link below: 

Install your Wi-Fi Booster | Proximus

Reageer