1e vraag: Waarom geen Wifi booster+ voor Giga fiber klanten??
Een week geleden als vaste klant van Telenet (15 jaar), overgeschakeld naar Proximus voor echte Fiber.
Internet Box+ geïnstalleerd, en bekabeld prima bereik, maar de Wifi… 🤐
Marketing: 2025
Technologie Wifi: 2010..
Met een Giga fiber pakket krijg je een Wifi Booster V2, dual-band en Wifi6.. Lan UTP poorten max 1Gbps.. (wat oké was in 2020..)
En dan moet je daar nog 3€ p/m (binnenkort 3,5€ p/m) voor betalen 😂
Voor deze Giga fiber verwacht je toch ten minste Tri-band en min Wifi6E of 7.. en min 2,5Gbps poorten..
Booster+ is enkel voor Ultra pakket, wat oneerlijk is. En niemand die weet dat dit ooit beschikbaar is voor Giga pakket. Ik betaal liever 1,5€ meer per maand om de Booster+ te krijgen als Giga pakket gebruiker.. (Booster+ kost 4,5 € p/m)
De kleine mini Telenet pods waar je 3 € p/m betaald heb je wifi6, maar toch al Tri-band, 2x UTP poorten die max 2,5Gbps al aan kunnen (voorlopig levert telenet wel max 1 Gbps).
Ik heb dikkere muren, maar met Telenet pods haal ik gemakkelijk 850-900 Mbps van hoofdmodem naar bovenverdiep over wifi (geen utp ertussen, wat ik zeer voldoende vind). met de Booster V2 haal ik rond 400-500 Mbps, wat 1/4’e is.
Je krijg een up-to-date modem die Wifi 6e beschikbaar maakt, en die ga je verbinden met een modem van wifi6 😑 Deze modem kan toch de wifi booster+ aan, waarom enkel beperken voor “Ultra klanten”..
Aangezien ik op geen enkel manier deftig uitleg krijg is de vraag, ga je als Giga fiber klant ooit Booster+ kunnen krijgen, of zijn er andere opties binnen Proximus?
Of zegt Proximus “trek uw plan met een wifi mesh van een ander merk” 🙄