Skip to main content
Vraag

Wifi Booster V2 met Powerline Backhaul?

• August 31, 2025
  • 4 reacties
  • 55 Bekeken

Zoals de titel zegt, is de ethernet backhaul op de Wifi Booster V2 mogelijk met powerline adapters? Ik gebruik momenteel powerline adapters (tplink AV1000) voor de pc op de bovenverdieping, zonder problemen. Op de plaatsen waar ik de boosters wil plaatsen, heb ik geen mogelijkheid voor kabels te trekken, en los door de kamers uit vind ik geen optie, zelfs niet aan de plafond. 

Ik heb gezien dat als de Booster V2 een ethernet backhaul heeft, het positielampje blauw is, ipv groen/geel/rood, klopt dit en werkt dit dan ook via powerline adapters?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • September 1, 2025

Er zou normaal gezien een rechtstreekse verbinding moeten zijn tussen de Wi-Fi Booster V2 en de Internet Box.

Als er toestellen tussen staan die het Easy Mesh niet ondersteunen, kan het verkeer geblokkeerd worden.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 1, 2025

Dat is net hetgeen ik vraag 😅 telt die verbinding via powerline adapter als rechtstreekse verbinding? Een powerline adapter heeft voor zover ik het zie, niks te maken met easymesh. Bij TP link deco modellen, werkt dit met powerline adapters.

• September 2, 2025

@Knet 

Als je internet nu werkt via powerline adapters dan zal de verbinding via deze weg ook wel als ethernet backhaul aanzien worden.  Veel hangt dan ook af van de connectie  modem----powerline1adapter---powerline2 adapter.Indien één van deze verbindingen wat zwakker is , dan is het eindresultaat  dikwijls ook niet zo goed. Het positielampje brandt inderdaad blauw.

Mvg

Artie

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • September 3, 2025

Dat is net hetgeen ik vraag 😅 telt die verbinding via powerline adapter als rechtstreekse verbinding? Een powerline adapter heeft voor zover ik het zie, niks te maken met easymesh. Bij TP link deco modellen, werkt dit met powerline adapters.

Als die powerline adapters “domme” toestellen zijn die het signaal gewoon doorgeven, zou het geen probleem kunnen geven. Maar we kunnen niet garanderen dat het werkt, moesten er problemen opduiken, gaat er waarschijnlijk gevraagd worden om de booster rechtstreeks te verbinden om te zien of er verschil in zit.