Skip to main content
Beantwoord

Wifi booster V2

• September 21, 2025
  • 59 reacties
  • 895 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

59 reacties

• Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2025

Het speelt zich allemaal in dezelfde kamer af.  En nee, zelfs al stonden de booster en de internetbox naast elkaar, dan nog geen sync zonder utp kabel.  Vandaar wellicht het knipperende blauwe power led.

Situatie bij me thuis.  Telefoon staat in ene hoek, tv in andere.  En ik wil geen kabel doorheen de hele living (wat nu even wel het geval is zodat ik tenminste terug naar TV kan kijken)

• Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2025

Maar kreeg je die booster ook gesynchroniseerd via WPS als die heel dicht bij de internet box stond?

Ik kreeg enkel de blauwe wifi led op de booster aan als ik via wps synchroniseerde met de utp kabel verbonden.

Martin
  • September 28, 2025

Ik begin toch meer en meer de Wifi 5.0 van de IB box te verdenken, want booster via UTP verbonden aan de IB* kan werken zonder dat er eerst synchronisatie gebeurt over wifi 5.0 tussen Booster en IB.

Je zou kunnen zeggen ja maar het kan dan aan de wifi 5.0 gelegen zijn van de booster ook, maar dat is al veel minder te verwachten aangezien je al een nieuwe booster ontvangen hebt!

*(IB = Internet Box)

• Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2025

Ik heb al de uitgebreide online reset van de internet box gedaan.  Fabrieksinstellingen wilde ik niet terugzetten want dan verandert het paswoord (en geen garantie dan het dan wel werkt)

Martin
  • September 28, 2025

Heb je smartphone of ander toestel dat je weet dat die alleen wifi verbinding maakt met de wifi5.0 band want met die SSID benaming die de zelfde is voor de wifi5.0 en wifi2.4 band (=One SSID) zie je dit niet direct.

eventueel eens kijken naar de voorhanden WiFi netwerken en de gebruikte kanalen bv. met de "Wifi Analyzer" app , die daar erg geschikt voor zijn, op google play store en apple app store.
Wifi analyzer vind je ook in de windows Store bv voor op je windows laptop/pc.
Ook met "InSSIDer" kan je dit controleren.
inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot
MetaGeek | inSSIDer 

Of het wifi signaal 5.0 qua niveau ook nog in  orde is.

PS: Ook kan een PX moderator altijd de beslissing nemen van een technieker te sturen.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2025

wifi analyzer gedownload maar ik kan die info niet echt interpreteren.

Martin
  • September 29, 2025

Als in de linker balk bv op Dashboard klikt:
zie je het 2.4 en 5.0 wifi signaal van je IB.

Bv op 5.0 komt het signaal op mijn laptop binnen op 3m afstand van de IB binnen op -60dbm wat nog een goed ontvangst niveau is (staat daarom ook in het groen aangeduid) 

Is gewoon om zeker te zijn dat je 5.0 wifi radio van je IB nog ok is bv.

• Auteur
  • Practitioner
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Wiiiiiiiiiiiii. ‘t Is gebeurd!!!!

Terug TV op de normale manier.  Vanmorgen de internet box terug op de oude plaats gezet en daarnet merkte ik dat de booster aan de tv box opnieuw blauwe knipperende power led had, maar ook vaste groene position en vaste blauw wifi.  Vooral dat laatste was van belang.  De tv onmiddellijk aangezet en driewerf hoera …. beeld.

Samenvatting : utp kabel tussen internet box en booster, booster resetten, wachten tot power led wit of of oranje knippert, syncen via wps en wachten tot blauwe led’s (al dan niet knipperend).  De position led gaat van blauw naar groen als de utp kabel losgemaakt wordt.

Voordeel van deze ellende, het wifi signaal is plots overal veel sterker en stabieler.  Misschien moet ik de internetbox eens regelmatiger herstarten?

Dank aan iedereen hier voor de tips en tricks.

Martin
  • September 29, 2025

@neirynck 

Amai dat was wel een heel moeilijke bevalling, maar einde goed alles goed dit is het voornaamste, en hoop ik dat het ook in orde blijft ;-)