Skip to main content
Beantwoord

Wifi booster V2

• September 21, 2025
  • 59 reacties
  • 801 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

59 reacties

Martin
  • September 24, 2025

@neirynck vind je eigenlijk die booster die aangesloten is met utp kabel op je Internet box terug in de lijst als je kijkt via https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/HomeGateway__/#/myproximus/nl/Personal/services/HomeGateway__/information onder de TAB-Blad: Informatie 

• Auteur
  • Practitioner
  • September 25, 2025

Alles gereset.  Ik heb nu een (zoals voorheen) werkende internet box dsl.  Een booster met oranje knipperende power LED, een booster met vast witte power LED en blauw knipperend positioning. En de nieuwe booster met vast paarse power LED die af en toe verandert in wit knipperend.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 25, 2025

Ik zie in die lijst één wifi booster maar met status niet actief

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 25, 2025

@neirynck Als je je gegevens toevoegd aan je profiel kan ik eens een meting doen van je lijn en het bekijken.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 25, 2025

Profielgegevens toegevoegd.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 25, 2025

Eindelijk een booster met blauwe power LED (na duizendste maal heropstarten) en groene positioning.  Verplaatst tot bij de tv box, heropgestart en …. aaaaaaaaaahhhhhhhhpaarse power LED.

De twee andere boosters nu witte vaste LED en knipperende groene positioning.

Zucht

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 26, 2025

@neirynck Ik zie in totaal 3 wifiboosters waarvan er 2 gereset zijn op 19/9 en 1 op 25/9.

Degene die je laatst hebt gereset,werkt die? 

• Auteur
  • Practitioner
  • September 26, 2025

Neen, geen enkele ontvangt wifi.  Ik zie nu wel dat de internet box de tv decoder herkent, maar de tv decoder zegt geen signaal.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 26, 2025

1 booster paarse power led, 1 booster vast wit power LED met blauw knipperend position LED en 1 booster met vast wit power LED en groen knipperend position LED.  Diegene die ik bij de televisie box zet is altijd paars.  Diegene die ik bij de internet box zet en verbind met utp kabel zijn diegene waarvan de position LED knippert

• Auteur
  • Practitioner
  • September 26, 2025

bij de reset knop op de internet box voel ik niets en hij reageert ook niet op het induwen.  Ik ga die via myproximus eens herstarten.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 26, 2025

Online herstarten internet box maakt groot verschil.  Als ik een booster nu via utp aan de internet box hang dan komen de lichtjes allemaal op blauw.  Power knipperend, position en wifi vast.

Maar als ik ze daarna losmaak en bij de televisie box terug aansteek dan blijft het weer paarse power led.  Nochtans maar 4 meter van de vorige plaats verwijderd.  Wat doe ik fout bij het verplaatsen?  Of moet ik wachten tot ook de power led vast blauw wordt?

• Auteur
  • Practitioner
  • September 26, 2025

Volgens mij ligt het ook aan de internet box.  Het reset knopje reageert niet meer, de dagen voordien verloren we regelmatig wifi signaal waardoor we elke dag de nest audio moesten heropstarten en ook mijn VPN verbinding voor telewerk viel regelmatig uit door verlies wifi signaal.

De blauwe wifi led maakte mij intens gelukkig, maar de knipperende power led zegt mijn inziens dat de update nog niet volledig was.  Maar hangt nu al twee uur via utp aan de internet box.

Ik wacht eventjes de metingen en reacties van proximus af. 

• Auteur
  • Practitioner
  • September 27, 2025

Hele nacht aangestaan en alle boosters alle led’s blauw, maar de power LED blijft knipperen. :-(

Martin
  • September 27, 2025

@neirynck 

Voor wat het waard is, toeval of niet maar er is hier nog iemand die met een power LED zit die blijft knipperen!
→ wifi booster v2 power knippert blauw | Proximus Forum

Hele nacht aangestaan en alle boosters alle led’s blauw, maar de power LED blijft knipperen. :-(

• Auteur
  • Practitioner
  • September 27, 2025

Dank voor de info.  Ik volg dat andere topic met hele veel belangstelling 😉

Martin
  • September 27, 2025

😀👍🏻 

@neirynck 

Nu val ik per toeval op een topic op het frans forum, ik begin de indruk te krijgen dat er meer aan de hand is !!!

Panne de mon Wifi-Booster | Proximus Forum  
Al is het voor mij nog niet duidelijk of het ook om een wifi booster V2 gaat!

Even google laten vertalen want ik was te lui om het zelf te doen 😉

Vertaling naar NL:

Voordat ik iets postte, wilde ik er zeker van zijn dat ik alle nodige stappen had ondernomen om mijn Wi-Fi booster te resetten en opnieuw te installeren (zie links).

Helaas blijft de LED 'power' ondanks meerdere resets en stroomonderbrekingen roze en knippert ongeveer één keer per minuut.
Daardoor kan ik de WPS-functie niet gebruiken om de gegevens te synchroniseren.

Ik kwam erachter dat er een probleem is omdat de apparaten die op de booster waren aangesloten automatisch overgeschakeld zijn naar de hoofdrouter, met een zeer zwak signaal.
De booster zelf toonde alleen deze aanhoudende roze LED.

Kunt u mij alstublieft aangeven wat de procedure is om de Wifi booster in mijn pakket te vervangen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 27, 2025

Kan de android TV box ook zonder ethernet kabel werken?  We missen de TV

Martin
  • September 27, 2025

@neirynck 

Er zijn twee versies van Android TV boxen je hebt de eerste versie namelijk de V7 die alleen via netwerkkabel kan aangesloten worden en dan is een tweede versie uitgekomen , de wifi Android TV box namelijk de V7c (ook nog v7 compact genoemd) en deze kan ook via een netwerkkabel aangesloten worden maar eveneens via wifi. 

V7c                                → Je TV Box | Proximus  ←                              V7

• Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2025

Dan heb ik wellicht de V7 want hij vraagt continu naar ethernet aansluiting

Martin
  • September 28, 2025

@neirynck 

De V7c heeft een ronde knop in het midden van de voorkant en de bovenkant van het toestel is plat.

De V7 heeft geen knop op de voorzijde.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2025

Pfff, contact gehad met proximus via chat.  Frustrerende zaak.  Had het over oranje wps lichtje (heu?) en herhaalde continu zijn stappenplan, nl. booster aanzetten en via wps syncen.  Enerveerde zich duidelijk.  Dan heb ik meer aan dit forum

• Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2025

Ik heb nu de internetbox bij de tv box gezet en uiteraard werkt dat perfect.  Dan heb ik er een booster tussen gezet en ook dat werkt ‘booster met utp aan internet box, dan booster aan tv box en daarna kabel tussen booster en internet box weg).  Maar als ik dan de internet box even weghaal om terug op de originele plaats te zetten dan raakt die weer niet meer verbonden met de booster!!!

Kortom, via utp raakt de booster gesynchroniseerd maar eenmaal contact verbroken raakt ie niet meer via wifi opnieuw gesynchroniseerd.

Komt dit iemand bekend voor?

Martin
  • September 28, 2025

@neirynck Je zegt dat als je de internet box even weghaalt om terug op de originele plaats te zetten dan raakt die weer niet meer verbonden met de booster!!!

Heb je dit ook voor als je de Internet Box nog niet weghaalt maar alleen de utp kabel tussen booster en Internet Box weghaalt?

• Auteur
  • Practitioner
  • September 28, 2025

Als ik utp kabel tussen booster en internet box weghaal dan blijft die booster (en dus ook de tv box) werken.

Martin
  • September 28, 2025

Is de afstand tussen waar je booster normaal staat en waar je tv box normaal staat groot of komen er hindernissen zoals muren tussen?

Maar kreeg je die booster ook gesynchroniseerd via WPS als die heel dicht bij de internet box stond?